Статті

Як пройти співбесіду при влаштуванні на роботу: п’ять секретів успіху

Статті

Як пройти співбесіду при влаштуванні на роботу: п’ять секретів успіху

25/12/2019

Вміння подати себе — важливе вміння, яке є особливо корисним під час співбесіди. Адже хедхантер (менеджер з персоналу) враховує не тільки ваш професіоналізм та ділові якості, а й впевненість, грамотність мови та безліч інших параметрів. Зокрема, існують психологічні техніки, які допоможуть вдало пройти співбесіду: завдяки ним рекрутери, можливо, й не будуть за вас битися, але у вас збільшаться шанси здобути симпатію інтерв’юера та отримати переваги над іншими претендентами

Секрет 1: день має значення

Психологи радять за можливості не призначати зустріч на понеділок чи п’ятницю.

«Кадровики» вирахували ідеальний час для співбесіди, а саме вівторок о 10.30. У цей день і годину у вас більше шансів справити потужне враження на роботодавця, тому що понеділок, як відомо, «день важкий», а у п’ятницю всі тільки й думають, що про вихідні (менеджери з персоналу не є виключенням). Отже, вам залишається не надто ранній ранок всередині тижня, коли усі ще сповнені сил, а форс-мажорні справи «порозгрібали» у понеділок.

Секрет 2: очікуємо правильно

На співбесіді важлива кожна дрібниця: на вас дивляться навіть у той час, коли ви тільки очікуєте на інтерв’ю. Професіонали в сфері працевлаштування не рекомендують розмовляти по телефону, сьорбаючи каву. Під час очікування можна поговорити із секретарем або адміністратором, а ще погортати журнали, які напевно є у приймальні. Праву руку бажано тримати вільною, щоб встигнути відповісти на рукостискання менеджера.

Секрет 3: нюанси дрес-коду

Колір одягу впливає на те, як нас сприймають оточуючі: наприклад, костюм синього, сірого, коричневого кольору свідчить про серйозність кандидата. Єдиним відтінком, який відштовхує роботодавців усіх країн, є помаранчевий. Також не слід забувати про панчохи (жінкам) або шкарпетки (чоловікам), оскільки голі ноги можуть справити неприємне враження, а жінка — навіть отримати «клеймо» легковажної.

Психологічно ми сприймаємо високих людей як лідерів і професіоналів, тож підбори (перш за все у жінок та у межах розумного) не завадять.

У психології є поняття «позитивне підкріплення» — це приємні для людини результати діяльності, які спонукають її до продовження цієї самої діяльності. Даний ефект також можна використати на свою користь. Успішно пройти співбесіду допоможе так зване тяжіння подібності. Навіть найсуворіший начальник підсвідомо перейметься довірою до претендента, з яким знайде щось спільне: захоплення, смаки в одязі, музиці, книгах. І навіть якщо ви десь не дотягуєте до ідеалу, тяжіння подібності допоможе отримати додаткові бали.

Секрет 4: тактика розмови

Існують слова, які краще не вживати, оскільки вони діють на роботодавця як «червона ганчірка». Психологи навіть провели спеціальне дослідження і з’ясували, що слова «тіпа», «як би» і вигук «е-е-е» значно зменшують шанси отримати роботу. Правда, це правило діє, тільки якщо ваш менеджер з персоналу старше 30–40 років (молоді хедхантери поблажливо ставляться до чистоти мови).

У великих компаніях менеджер з персоналу проводить купу співбесід, і всі вони подібні одна до одної. Здобувач відповідає на питання, які вже були в резюме, через що для наймача всі кандидати перетворюються на «сіру масу». Але є секрет, що дозволить зламати шаблонний сценарій та вигідно виділитися з натовпу. Для цього потрібно використати таку фразу: «Дозвольте мені розповісти про те, чого немає в моєму резюме». Ця фраза зіб’є кадровика з пантелику і змусить подивитися на вас іншими очима.

Читайте також: Мини-тренинг: как вести переговоры о зарплате

Також вдало пройти співбесіду допоможе прийом, який називається «рефлексивне слухання». Це комунікаційна стратегія, яка складається з трьох етапів: «повтори» — «погодься» — «додай». Тобто варто не просто слухати і кивати головою, але ще й дати зрозуміти, що ви засвоїли інформацію. Приблизно це має виглядати так:

Менеджер: «Ми шукаємо людину, яка готова працювати в офісі по 8 годин п’ять днів на тиждень та виходити у вихідні у разі потреби. За це платять преміальні».

Пошукувач: «Іншими словами, у мене буде стандартний робочий тиждень, але іноді можуть траплятися переробки («повтори»). Це характерно для нашої професії («погодься»). Однак я можу оптимізувати процеси і зробити так, щоб у вихідні нікому не довелося працювати («додай»)».

subscribe

Секрет 5: слідкуємо за посмішкою

Неймовірно, але факт: під час співбесіди посмішка може зіпсувати враження, навіть якщо ви справжній професіонал. Є тільки один вид діяльності, де схвалюють усміхнених здобувачів, — це робота з людьми (продавець, менеджер торгового залу, аніматор тощо). У всіх інших сферах хедхантер хоче бачити перед собою людину із серйозним виразом обличчя. Посміхатися можна, але не широко (навіть якщо зуби дозволяють).

Читайте також: Мини-тренинг: как вести себя на новой работе

Підготувала Олександра Демецька

“Фармацевт Практик” #12′ 2019

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ