Наука

«Цифрові» ліки: в США схвалили комп’ютерну гру як терапевтичний засіб

Наука

«Цифрові» ліки: в США схвалили комп’ютерну гру як терапевтичний засіб

16/06/2020

Вперше відеогра була схвалена американською агенцією  з контролю харчових продуктів та лікарських засобів (FDA) як терапевтичний засіб. Гра призначена для лікування пацієнтів у віці 8-12 років із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності (СДУГ). Ефективність засобу була підтверджена у п’яти дослідженнях за участю більше, ніж 600 осіб*

Синдром дефіциту уваги та гіперактивності проявляється зниженням здатності концентрування уваги та імпульсивності) діагностують у 5% дітей молодшого та середнього шкільного віку. Механізми розвитку синдрому достеменно невідомі, але вважається, що певну роль відіграють порушення синтезу нейромедіаторів – дофаміну та серотоніну. Відповідно, лікування  дітей зі СДУГ може включати психостимулятори, але найчастіше лікарі надають перевагу психотерапії та когнітивним тренуванням. Останні, правда, не дуже цікаві юним пацієнтам, отже фахівці давно працюють над тим, щоб когнітивні тренування були більше схожі на гру, ніж на лікування.

Читайте також: Синдром дефицита внимания и гиперактивности: «Американская детская болезнь»

Кілька років тому компанія Akili презентувала гру EndeavourRX,  в якій герой бігає полем та виконує певні завдання, наприклад, оминає перепони або ловить персонажів конкретного кольору. У дослідженнях клінічної ефективності гри, результати яких були опубліковані в журналі The Lancet Digital Health, було показано, що юні пацієнти із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності місяць щоденної гри протягом 25 хв поліпшував показники уваги у порівнянні з контрольною групою. Як і справжні ліки, комп’ютерна гра може викликати побічні ефекти – головний біль та негативну емоційну реакцію. FDA класифікувало гру як лікування із низьким або середнім ризиком для здоров’я, тому процес її схвалення був спрощеним.

Підписатися на електронну версію журналу "Фармацевт Практик"

Тепер лікарі можуть прописувати дітям із синдромом дефіциту уваги та гиперактивності гру, як ліки. Гра не замінить основного лікування (лікарські засоби та психотерапія), але в складі комплексної терапії може бути ефективною проти такого важливого прояву СДУГ як проблеми із концентрацією уваги.

* Kollins SH, DeLoss DJ, Cañadas E et al. A novel digital intervention for actively reducing severity of paediatric ADHD (STARS-ADHD): a randomised controlled trial // The Lancet Digital Health, 2020, 2(4): e168 – e178. https://doi.org/10.1016/S2589-7500(20)30017-0

 

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ