«Берінгер Інгельхайм»: історія успіху
Провідна німецька компанія відзначає ювілей — 20 років діяльності в Україні. Із цієї нагоди керівництво «Берінгер Інгельхайм Україна» зібрало представників ЗМІ на прес-конференцію, де було презентовано ретроспективу діяльності компанії на світовому ринку й окреслено нові напрями та перспективи розвитку на вітчизняному
Декілька цифр
«Берінгер Інгельхайм» — одна із 20 провідних фармацев-тичних корпорацій світу. Це сімейна компанія, заснована в 1885 р. у м. Інгельхайм-на-Рейні (Німеччина), де й донині розташована її штаб-квартира.
Сьогодні «Берінгер Інгельхайм» — це група компаній, що об’єднує 145 філій у всьому світі, в яких працюють понад 44 тисячі фахівців. Обсяг її продажів на світовому ринку становить понад 13 млрд євро (за даними 2011 р.).
Представництво в Україні компанія відкрила в 1992 р. У ті часи її інтереси представляла одна людина. Сьогодні в представництві працює більш ніж 150 робітників. Обсяг продажів препаратів «Берінгер Інгельхайм» на вітчизняному ринку сягає 30 млн євро.
Успіху досягає той, хто працює
«Берінгер Інгельхайм» — інноваційна компанія, яка спеціалізу-ється на дослідженні й розробці нових препаратів для людей і тварин. Наразі в цьому напрямі працюють понад 7 тисяч співробітників. Головний центр досліджень — Інститут молекулярних патологій (Відень, Австрія). Але «Берінгер Інгельхайм» успішно спів-працює з венчурними компаніями, інвестуючи гроші в інноваційні проекти та підприємства, новітні наукові розробки й технології.
Плідна робота в цьому напрямі дозволила вивести на ринок не один оригінальний препарат. Так, останнім часом були представлені новітні розробки: антитромботичний препарат Прадакса®, що запобігає венозним тромбоемболічним ускладненням, Спірива® — протиастматичний засіб, Вірамун® — препарат для лікування дорослих пацієнтів із ВІЛ-інфекцією.
Крім хіміко-синтетичних засобів, «Берінгер Інгельхайм» із 70-х рр. ХХ ст. активно розробляє та виготовляє біотехнологічні ліки.
Окрема увага приділяється виробництву засобів для здоров’я тварин. Історія розвитку цього напряму в компанії налічує майже століття. У 2011 р. обсяг продажів таких препа-ратів сягнув 976 млн євро.
Підсумки та перспективи
Аналізуючи досягнення останніх років, варто зазначити, що темпи зростання обсягу продажів компанії «Берінгер Інгельхайм» в Україні переважали ринкові. Причина полягає в тому, що портфель препаратів компанії орієнтований на максимальне задоволення потреб ринку.
Так, стратегічно важли-вими для компанії є напрями лікування хронічних обструктивних захворювань легенів (ХОЗЛ), артеріальної фібри-ляції (АФ), гострого ішемічного інсульту та інфаркту міокарда.
«На наступний рік щодо українського фармринку у компанії є ам-бітні плани, — стверджує Олівер Розборіл, керівник відділу маркетингу рецептурних препаратів. — Ми розширимо свою дія-льність за рахунок розвитку онкологічного напряму (у кооперації з компа-нією Eli Lilly) та збагатимо свій портфель діабетичними препаратами».
Виробництво безрецептурних препаратів — один із провідних видів діяльності корпорації. Україна є другою за обсягом продажів цієї продукції серед країн Центральної та Східної Європи.
«Портфель безрецептурних препаратів представлений на ринку України з початку діяльності компанії, — зауважує Олександр Буйніков, керівник відділу маркетингу та зовнішньої кооперації безрецептурних препаратів. — Наші бренди засвідчили свою високу якість і зміцнили репутацію ефективних ліків, що підтверджується обсягом продажів і визнанням пацієнтів і лікарів».
У 2012 р. представництво компанії «Берінгер Інгельхайм» в Україні розширило свій портфель препаратами для здоров’я тварин, створивши новий ветеринарний підрозділ.
«Ми усвідомлюємо значний потенціал агробізнесу України і впевнені в успішному розвитку ветеринарного напряму, — зазначає Гор Абгарян, керівник ветеринарного відділу. — Із часом ми плануємо забезпечити ринок усією лінійкою ветеринарних продуктів та інвестувати в освітні програми з метою впровадження останніх науко-вих розробок і передання досвіду українським професіоналам».
Успіх компанії полягає не тільки в ефективності та якості її продуктів.
«Філософія «Берінгер Інгельхайм» завжди була орієн-тована на довгострокові перспективи, — розповідає Франц Зінсбергер, директор представництва в Україні. — Ми беремо активну участь у соціальних проектах — програмах боротьби з ВІЛ-інфекцією та ХОЗЛ, надаємо благодійну допомогу інвалідам. Але ми дбаємо не тільки про наших пацієнтів. Із великою увагою компанія ставиться до медичних працівників. Ми постійно надаємо їм інформаційну підтримку, залучаємо до проведення клінічних досліджень. До речі, інвестиції в такі дослідження щороку зростають. Останнім часом вони складають понад 19% загального обсягу продажів».