De la santé à la beauté*
Краса і здоров’я завжди йдуть поруч. Уже минуло 50 років із часу появи нового напрямку, що утворився на перехресті дерматології та косметології, — дермокосметики. Його засновником став П’єр Фабр. Наприкінці квітня Група компаній Pierre Fabre відзначила свій ювілей
Від фармацевта, який добре знався на принципах виготовлення ліків, до успіш-ного бізнесмена, керівника другої за обсягом продажів приватної косметичної фірми у Франції — Групи компаній Pierre Fabre. За успіхом П’єра Фабра стоять кропітка праця й роки наукових пошуків, досліджень і винаходів. Він не лише створив новаторський напрямок, а й змінив наші погляди на відно-сини людини та природи.
У чому ж полягає різниця між класичною та дермокосметикою? По-перше, їх застосовують із різною метою. Дермо-косметика — це ланка, яка пов’язує дермато-логію із класичною та декоративною косметикою. По-друге, ці види косметичної продукції відрізняються рівнем науко-вої доказовості.
Ми створили концепцію дерматокосметики 50 років тому і тоді вирішили, що нашу продукцію, яка створюється й виробляється так само ретельно, як і ліки, мають призначати дерматологи та продавати тільки фармацевти. Лише ці незмінні принципи здатні гарантувати безпеку споживача.
П’єр Фабр
Процес створення дермокосметичних засобів, як і нових ліків, складається з науково обґрунтованих етапів: від пошуку діючої речовини до готового продукту та його промислового виробництва.
До того ж діючі речовини є оригінальними і можуть входити лише до складу продуктів компанії, яка їх винайшла. Дермокосметична продукція відповідає чинним європейським нормам, які встанов-люють вимоги до процесів виробництва не тільки в косметичній, а й у фармацевтичній га-лузі. Як і при виробництві ліків, дермо-косметика теж проходить обов’язковий контроль ефективності та безпеки. Із цією метою обов’язково проводяться дослідження in vitro, ex vivo, in vivo. Таким чином вирішуються декілька задач — перевірка безпеки та переносимості, а також виявлення механізму дії та ефективності. Звісно ж, клінічні випробування потребують багато часу та коштів, але натомість гарантують ефективність продукції.
Реалізація таких засобів потребує компетентного посередника між виробником дермокосметики та пацієнтом/споживачем. Цією ланкою стають фахівці у галузі охорони здоров’я — фармацевт (провізор) і лікар-дерматолог. Тільки вони розуміють значення такої продукції, її високу техно-логічність та інноваційність, а також можуть компе-тентно пояснити пацієнту особливість використання дермокосметики. Тому ці засоби продаються лише в аптеках, де можна отримати відповідну консультацію.
За словами Л.Д. Калюжної, д-ра мед. наук, професора, дермокосметика вклю-чена до європейських протоколів лікування різних хвороб. Наразі лікарі призначають її у комплексному лікуванні разом із лікарськими засобами (наприклад, кортикостероїдами), використовують для зменшення проявів побічних реакцій (сухість шкіри після застосу-вання лікарських засобів), а також для усунення проблем зі шкірою, що не потребують медикаментозного лікування. Об’єктивні ме-тоди дослідження (доплерографія, мікро-скопічні дослідження) продемонстрували ефективність дермокосметики в комплексному лікуванні таких складних захворювань, як атопічний дерматит, розацеа, хвороби волосся.
* Від здоров’я до краси