КСВ — майбутнє фармацевтичного бізнесу в Україні
7 вересня 2012 року відбулася презентація нового інформаційно-комунікативного проекту «Шляхом відповідального бізнесу», спрямованого на об’єднання зусиль громадськості, держави, ділових кіл фармацевтичної галузі та ЗМІ для конструктивного вирішення важливих соціальних проблем суспільства
Шляхом відповідального бізнесу
Корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) стає новою філософією бізнесу, яка зорієнтована не тільки на одержання прибутку, але й на досягнення загального добробуту та підтримання економічної стабільності. «Мета проекту, — розповідає його керівник Любов Снігур, — привернути увагу й залучити до співпраці представників фармацевтичного бізнесу, державних органів і громадськості. Ми створюємо інформаційно-комунікативну платформу, де інтереси сторін будуть знаходити точки перетину».
На першому етапі на замовлення організаторів проекту маркетингове агентство MASMI-Ukraine в березні-квітні 2012 року провело дослідження, що мало на меті виявити, які компанії, на думку фармацевтів і провізорів, є на фармринку найбільш соціально відповідальними та етичними. Загальна кількість — 1004 респонденти з усіх регіонів України. На другому — опитано топ-менеджерів фармкомпаній, які найчастіше називали у попередньому дослідженні. Аналіз їхніх відповідей виявив готовність бізнесу до роботи в напрямку соціальної відповідальності. У деяких компаніях вже діють програми КСВ. В Україні комунікації держави й бізнесу досить обмежені. Тому на третьому етапі реалізації проекту планується об’єднати зусилля державних органів і бізнес-середовища для конструктивного вирішення важливих проблем суспільства.
СВБ має стати загальноприйнятим правилом
Сьогодні значна кількість українських компаній підтримують або цікавляться ідеями соціально відповідального бізнесу (СВБ). Широкому поширенню перешкоджає хибне уявлення про те, що КСВ потребує великих коштів, насправді це не так. Марина Саприкіна, голова правління центру «Розвиток КСВ», відзначила: «КСВ — це відповідальність компанії за свій вплив на суспільство. Цей вплив здійснюється за трьома напрямками: екологічним, економічним і соціальним. Фармацевтична галузь за своєю природою є соціально значимою. Ми готові надавати фармацевтичним компаніям консультації та підтримку у впровадженні КСВ в Україні. Проект «Шляхом відповідального бізнесу» може стати рушійною силою розвитку КСВ».
Пацієнт у серці нашої справи
Жан-Поль Шоєр, генеральний директор ТОВ «Санофі-Авентіс Україна», зазначив, що КСВ поширюється за чотирма основними напрямками: пацієнт, персонал, етична поведінка на ринку та
навколишнє середовище. Головна мета компанії — піклування про здоров’я пацієнтів. У зв’язку з цим реалізовано низку соціальних проектів: безкоштовно поширюються певні препарати, 10 млн євро виділено на лікування пацієнтів із рідкісними захворюваннями, 150 тис. хворих на туберкульоз в Україні перебувають під опікою компанії, ціни на ліки в кризових ситуаціях знижуються, втілюються програми обізнаності громадян щодо захворювання на цукровий діабет. Компанія сприяє профілактиці, діагностиці та лікуванню раку. Серед співробітників компанії започатковано пілотний проект «Екодрайвінг», мета якого — сприяти безпеці дорожнього руху завдяки мінімізації стресових ситуацій, скороченню викидів вуглекислого газу, зменшенню витрат на автосервіс і паливо.
«Наші ініціативи знайшли відгук у суспільстві, — говорить Жан-Поль Шоєр. — «Санофі» було визнано найкращою фармацевтичною компанією 2012 року в номінації «Іноземний виробник» на Щорічному конкурсі професіоналів фармацевтичної галузі «Панацея». На Нью-Йоркській фондовій біржі вже п’ятий рік компанія фігурує серед лідерів за індексом сталого розвитку Доу-Джонса».
Соціальна відповідальність — добровільний внесок
Компанія Nycomed: a Takeda Company реалізує в Україні низку соціальних ініціатив. Так, із 2008 року діє стипендіальна програма «Nycomed — золоті кадри медицини», яка дала можливість отримати освіту понад 60 талановитим студентам. У 2009 році стартував проект «Стоп інсульт», що включав проведення освітніх семінарів, маршів проти інсульту, поширення довідкових матеріалів про симптоми та профілактику захворювання, створення консультаційного сайту для пацієнтів «Серце для життя». У 2012 році підтримано освітній проект «Сучасні медичні знання — кожному лікареві», у результаті чого 7000 неврологів і 5000 терапевтів із різних регіонів України щомісяця отримуватимуть спеціалізовані журнали «Therapia. Український медичний вісник» і The Lancet Neurology. Для 400 співробітників компанії в Україні створено найкращі умови праці та професійного розвитку. Офіси компанії змагаються за кращі показники із економії електроенергії, зменшення кількості відходів і паперового документообігу. За ініціативою співробітників реалізуються програми, спрямовані на розвиток та освіту сиріт і пацієнтів дитячих клінік. «Соціальна відповідальність — наш добровільний внесок у розвиток суспільства та українську систему охорони здоров’я», — відзначив Євген Заїка, голова представництва компанії Nycomed: а Takeda Company в Україні.
Тетяна Кривомаз