Про цінності. Духовні і матеріальні
Мережа аптек «D.S.» (Група компаній «Маркет Універсал», м. Львів) вперше оприлюднила соціальний звіт діяльності свого підприємства, який охоплює минулі періоди, зокрема 2013 р. Про важливі аспекти соціальної відповідальності бізнесу у фармації розмірковують генеральний директор Групи компаній «Маркет Універсал» Олег Никулишин, директор з маркетингу Люба Дуб, комерційний директор Наталія Денисова та директор з реалізації Лідія Дьоміна
Філософія бізнесу
Олег Никулишин: Кожна людина має своє покликання. Я переконаний, що будь-який бізнес також має своє покликання. Впевненість у цьому дозволяє розуміти, для кого ми працюємо і яку маємо мету, в чому полягає наша місія.
Група компаній «Маркет Універсал» працює для задоволення потреб та вирішення проблем людей, які до нас звертаються. Людина знаходиться у центрі діяльності нашої компанії. Ми намагаємось бути чутливими до змін у запитах людей, прагнемо їх приємно дивувати та випереджувати їхні очікування. Це спонукає нас бути інноваційною компанією. Ми покликані допомагати людям бути здоровими фізично та духовно, розвиватись самим та змінювати цей світ на краще — отож, націлені працювати на довгострокову перспективу.
Основна реалізація покликання відбувається у нематеріальній площині, а матеріальне втілення — це вже наслідок правильно обраних пріоритетів. Основою стратегії розвитку підприємства та фундаментом діяльності Групи компаній «Маркет Універсал» є система цінностей — моральних, національних та християнських, які наші працівники цілковито поділяють та підтримують. Думаю, що саме це є запорукою успіху підприємства в цілому. Своєю діяльністю ми намагаємось покращити імідж фармацевта, відновити довіру до нього, показати клієнтам, що це не такий собі продавець «ліків, соди і мила», а фахівець-порадник, який виявляє увагу та співчуття.
Звіт про соціальну діяльність показав, як конкретно ми втілюємо у життя свої цінності та реалізовуємо покликання. Втім, якими б значними не були наші досягнення, нам завжди є в чому вдосконалюватися.
Контроль якості ліків — на всіх етапах
Наталія Денисова: Відбір та оцінювання постачальників аптечного асортименту, перевірка закупленого товару і наявності сертифікатів якості виробника, зберігання ліків у належних умовах, контроль за термінами придатності, вилучення з обігу невідповідної продукції є основними обов’язками аптечних закладів для забезпечення належної якості ліків у ланцюжку «виробник — постачальник — аптека — споживач». Ми здійснюємо ці операції відповідно до норм вітчизняного законодавства та вимог міжнародного стандарту ISO 9001, тому наші клієнти можуть бути впевнені в якості ліків і товарів медичного призначення в наших аптеках. У кожному нашому структурному підрозділі створено доступ до електронної бази сертифікатів якості ліків, тобто клієнт може отримати такий документ на вимогу в будь-який час.
Важливого значення надаємо підтриманню відповідних умов зберігання різних груп медико-фармацевтичної продукції. Здійснюється чіткий контроль за температурою та вологістю повітря, приміщення аптечних закладів і аптечного складу обладнані відповідними меблями, холодильниками, кондиціонерами, переносними сумками-холодильниками. У 2013 р. у належне зберігання ЛЗ компанія додатково інвестувала 96 700 грн.
Інвестуємо у знання
Олег Никулишин: Авторитет компанії завойовує персонал, а обличчя кожної аптеки формують її працівники. Саме тому безперервній підготовці кадрів за принципом «навчання впродовж життя» ми надаємо надзвичайно великого значення.
Навчання персоналу відбувається на всіх рівнях. Наші працівники мають можливість зростати професійно, удосконалювати особисті навички, розвиватися духовно.
Для нас важливо розуміти не лише фізичні, а й моральні проблеми наших клієнтів, адже сьогодні етичні питання в медицині дуже часто є непростими, неоднозначними. Саме тому торік персонал компанії розпочав сертифікаційну програму навчання «На службі охорони життя» в Школі біоетики Українського Католицького Університету.
Окрім того, ми багато років співпрацюємо з Львівським національним медичним університетом ім. Данила Галицького, кращі студенти фармацевтичного факультету якого отримують персональні щомісячні стипендії (цього річ таких двоє). Кому саме надати стипендію вирішують деканат і вчена рада факультету, а отримання стипендії від Групи компаній «Маркет Універсал» не зобов’язує у подальшому студента йти до нас на роботу.
Під час навчального року ми неодноразово зустрічаємося із старшокурсниками, розповідаємо про своє підприємство, дискутуємо. Важливо донести до майбутніх студентів психологічні особливості роботи фармацевта, розбудити людяність та терплячість до відвідувачів аптек.
Разом з тим у минулому році троє майбутніх істориків отримали річні стипендії на навчання в Українському Католицькому Університеті. Таке рішення було прийнято нами з метою долучення до формування новітньої якісної освіти в Україні.
Загалом інвестицій у знання упродовж минулого року нами зроблено на понад 200 тис. грн.
Аптека — не тільки ліки….
Люба Дуб: Провізор і фармацевт у європейському баченні — надійні консультанти з питань раціонального застосування ЛЗ і дотримання засад здорового способу життя, а сучасна аптека — це не тільки ліки.
До нашої безкоштовної телефонної довідкової служби щодня звертаються понад 300 клієнтів, щоб отримати актуальну інформацію про наявність ліків у мережі аптек «D.S.» або ж фахову консультацію фармацевта.
Минулого року наша «Аптечна довідка 243-93-93» перейшла на цілодобовий режим роботи. Бюджет технічної модернізації довідкової служби у 2013 р. становив більше 30 тис. грн.
Окрім цього, створено зручний мобільний додаток «Аптечної довідки» — усі власники смартфонів мають можливість дізнаватись про наявність ліків у нашій мережі самостійно в режимі реального часу.
Сучасній людині чимраз важче зорієнтуватися у великому потоці різної інформації на медичну тематику, що стрімко поширюється в інтернеті. Ми прагнемо, щоб наші офіційні сайти та сторінки у соціальних мережах були надійним джерелом актуальної, корисної і достовірної інформації про ліки та здоров’я для користувачів інтернету, серед яких є чимало наших постійних клієнтів.
Щодня зростає кількість тих, хто переглядає і поширює наші корисні поради та новини, а це означає, що довіра до наших публікацій постійно зростає.
… а ліки — не цукерки!
Люба Дуб: Вже не перший рік радо співпрацюємо з львівським видавництвом «Країна Ангелят». Через публікації на сторінках дитячих журналів «Ангелятко» та «Ангеляткова наука» у казковій та ігровій формі ми розповідаємо дітям та їхнім батькам про відповідальне ставлення до ліків і власного здоров’я. Завдяки цьому в дітей формується усвідомлене розуміння процесу лікування, що неабияк знадобиться їм у дорослому житті. Бюджет партнерства з видавництвом «Країна Ангелят» у 2013 р. становив близько 50 тис. грн.
Лідія Дьоміна: Хотілося б сказати ще кілька слів про одну з болючих проблем України — використання ліків та БАДів з немедичною метою. Відомо про чисельні випадки, коли молодь зловживає медикаментами, що призводить до залежності. Водночас цю ситуацію загострює бездіяльність або недбалість фармацевтів при відпуску ЛЗ. Отож, ми прийняли рішення про категоричну заборону продажу в наших аптеках ліків за немедичним призначенням і закликаємо усіх колег-фармацевтів діяти професійно та відповідально.
Якщо треба — допоможемо
Наталія Денисова: Соціально вразливі та незахищені категорії населення завжди потребують допомоги коштами, ліками, товарами медичного призначення. Багато років поспіль у наших аптеках пенсіонерам та інвалідам І та ІІ груп, ветеранам і учасникам бойових дій надається знижка на ЛЗ. Це відбувається винятково за рахунок доходів підприємства, без жодних компенсацій з державного бюджету чи спеціалізованих фондів. За підсумками 2013 р. сума таких знижок склала 1 млн 414 тис. грн.
Знижку надаємо за пенсійним посвідченням або ж за персональною карткою клієнта «Соціальна». Сьогодні власниками таких соціальних карток є понад 50 тис. осіб у Львові, на Івано-Франківщині та Закарпатті.
Лідія Дьоміна: Завдяки співпраці з «Львівським обласним фондом соціального захисту і реабілітації сліпих» у восьми структурних підрозділах особи з глибоким ураженням зору мають можливість самостійно ознайомитись з інструкціями до найбільш уживаних ЛЗ, що надруковані рельєфно-крапковим шрифтом Брайля у спеціальному довіднику. Також особи з вадами зору можуть отримати звукову версію «Інструкцій», записану на DVD-дисках, для користування у домашніх умовах.
Олег Никулишин: Разом з тим протягом 2013 р., у міру фінансових можливостей компанії, ми надали цільову допомогу на загальну суму 26 500 грн. на лікування за зверненнями 10 громадян, які через різні обставини опинилися у кризових умовах життя. Наприкінці минулого року ми заснували Благодійну скриньку, до якої наші працівники за бажанням можуть покласти посильну для кожного суму. До квітня 2014 р., наприклад, було зібрано 53 298 грн. Кошти спрямовуються на матеріальну допомогу нашим працівникам, які опинилися в скрутному становищі, а також на допомогу військовим, постраждалим у зоні АТО, та сім’ям загиблих.
Дорога до храму
Олег Никулишин: Задля відновлення історичної справедливості українська громада у Франції докладає зусиль для відбудови церкви святих Бориса і Гліба (УГКЦ) та створеннякультурного центру Анни Ярославни в містечку Санліз неподалік Парижа. Саме в Санлізі майже 1000 років тому Анна Ярославна, донька великого київського князя Ярослава Мудрого, а згодом шанована королева Франції, активно розвивала духовну, культурну, соціальну і політичну сфери. Мета діяльності створеного центру — представляти українську культуру та розвивати українсько-європейську співпрацю. Ми фінансово долучились до цієї важливої для України справи, передавши у Францію 160 тис. грн.
Також наша компанія відгукнулася на заклик духовенства УГКЦ про збір коштів на зведення Патріаршого собору Воскресіння Христового у Києві, наріжний камінь якого було закладено після перенесення патріаршого престолу УГКЦ у столицю України. На будівництво собору ми пожертвували 40 тис. грн.
Активна громадянська позиція
Олег Никулишин: Сповідуючи у своїй діяльності принципи поваги, людиноцентричності та відповідальності, наша компанія у період Революції Гідності 2013–2014 рр. активно долучилась до протестних акцій у Львові та Києві. Багато працівників взяли особисту участь у подіях на Євромайдані.
У неспокійні для Львова дні наші колеги-чоловіки були активними волонтерами у самообороні міста, неодноразово несли нічну варту, охороняючи громадський порядок. Працівники наших аптек на волонтерських засадах долучалися до сортування медикаментів для Майдану, які у великій кількості було зібрано громадою Львова у гарнізонному храмі св. Петра і Павла.
На допомогу Євромайдану компанія неодноразово спрямовувала медикаменти, надала фінансову підтримку учасникам революційних подій у Києві, ув’язненим активістам та пораненим внаслідок сутичок і протистоянь, а також приєдналася до збору коштів постраждалим автомайданівцям та українським військовим — як за власною ініціативою, так і спільно з осередком УКУ Всеукраїнського об’єднання «Майдан» та Комітетом підприємців і промисловців Львівщини. З фонду підприємства загалом було виділено близько 100 тис. грн.
Лідія Дьоміна: Долучилися ми і до всеукраїнської ініціативи бойкоту російських товарів. Переглянувши асортимент наших аптек, ми значно скоротили перелік косметичних засобів, предметів гігієни, БАДів та ЛЗ, вироблених у Російській Федерації. Водночас ми не вилучили тих ліків російського виробництва, які не мають аналогів, оскільки розуміємо свою соціальну відповідальність як закладу охорони здоров’я за результат лікування пацієнта і вважаємо, що жодні дії бізнесу не повинні завдати шкоди людині.
Проте, поважаючи право вибору наших клієнтів, вважаємо своїм громадянським обов’язком інформувати їх під час покупки про країну-виробника ліків та іншої продукції медичного призначення. У переважній більшості випадків наші провізори і фармацевти готові запропонувати заміну російських товарів продукцією вітчизняного, європейського або іншого зарубіжного виробництва. Віримо, що економічний спротив свідомих громадян і компаній допоможе Україні вистояти в боротьбі з агресором.
Олег Никулишин: Закликаємо українські компанії змінювати філософію бізнесу: прагнути не лише отримувати прибуток, а й допомагати людям. Лише тоді український бізнес стане соціально відповідальним, зможе бути основним ініціатором прогресу і визнаним авторитетом у суспільстві. Завдяки такому заохоченню сучасні компанії мають стати основними інвесторами в науку, освіту, культуру та суспільну сферу, а підвищення якості життя дедалі більшої кількості людей навколо буде головним підтвердженням їхньої успішності.
Переглянути повну електронну версію «Соціального звіту-2013» компанії можна на офіційному сайті www.ds.lviv.ua або через мобільний пристрій.
Підготувала Лариса Дедишина
“Фармацевт Практик” #09′ 2014