Ребрендинг: аптека «Синиця»
ТОВ «Хмельницька міська перша аптека» на роздрібному фармацевтичному ринку України вже більше п’ятнадцяти років. Ця мережа має гарний імідж і високу довіру населення в регіоні. Керівництво компанії вважає, що розвитку без змін не буває, тому прийняло рішення про ребрендинг. Ми спілкуємось з Оленою Малиновською, керівником маркетингового відділу мережі аптек «Синиця»
— Марка «Перша аптека» добре зарекомендувала себе у регіоні. Чому Ви вирішили змінити назву?
— Прагнучи покращання, наша мережа — ТОВ «Хмельницька міська перша аптека» — багато працює над своїм розвитком. Так, у 2014 р. ми отримали сертифікат якості ISO 9001:2008, що надало нашій щоденній роботі ще більшої ефективності та злагодженості. Плануючи наприкінці 2016 р. роботу на наступні періоди, ми відчули потребу змін, побачили, що нам не вистачає сильного, індивідуального, яскравого і, що дуже важливо, відповідного нашій стратегії бренду. Адже назва «Хмельницька міська перша аптека» є дуже офіційною, юридичною та довгою, тому для себе ми визначили завдання: провести редизайн, такий собі косметичний ремонт — невелику корекцію назви, систематизацію фірмового стилю та оновлення брендбуку. Але все змінилось докорінно, коли ми зрозуміли, що назва «Перша аптека» тримає нас у рамках, які не дадуть розвиватись далі. Тоді було прийняте рішення про повний ребрендинг.
— Як виникла ідея такої непересічної назви?
— Робота з ребрендингу була довгою та кропіткою. Співпраця з командою спеціалістів, аналіз та аудит компанії принесли неочікуваний, але від того не менш цікавий результат — мережа аптек «Синиця». Скажу відверто, ми й самі довго думали над цією назвою, аби повністю відчути та прийняти її.
Чому ж «Синиця»? А чому б і ні? Для галузі це ново, цікаво і незвично. Образ синиці асоціюється у нас з постійною роботою, діяльністю, дієвістю, результативністю та довірою. Та й саме слово «синиця» — яскраве та заряджене енергією.
Наступним кроком був не менш важливий та хвилюючий процес — візуалізація бренду та фірмовий стиль. Як саме презентують нову назву «Синиця»? Які кольори? Який логотип? На цьому етапі ми працювали з досвідченими спеціалістами української компанії, які дійсно є професіоналами і знавцями своєї справи. Була презентована єдина концепція, якою ми лишились більш ніж задоволені. Сучасний, світлий, лаконічний, європейський дизайн — це те, що ми шукали. Біла (світла) основа, що є символом чистоти та медицини, поєднана з яскравим акцентом жовтого кольору — кольору вітаміну С, тепла, лимонів, сонця та посмішок, — одразу ж нас підкорила. Простий та витриманий логотип — вписаний у коло медичний хрест — образ пташки, підтримує належність до медицини і водночас ідентифікує нас як компанію.
— Кому належить ідея нового інтер’єру аптеки?
— Інтер’єр та меблі — спільна робота нашого дизайнера з хмельницькими спеціалістами. У нас були концепція бренду, фірмовий стиль і розуміння цінностей компанії, які потрібно передати у візуальному вигляді аптечного закладу. Загалом інтер’єр вийшов досить легким та простим, що не відволікає, а навпаки, акцентує увагу на зонуванні та пізнавальних інтерактивах. Цікавими і новими деталями стали прикасові зони та зони з дрібним товаром (вітамінні солодощі, серветки, глини, лейкопластирі тощо), які ми розмістили насипом у корзинах. Це нововведення знайшло відгук серед клієнтів, які відмічають зручність у виборі та доступність таких простих, на перший погляд, товарів.
— Місце, де розташована нова аптека «Синиця», має свою історію. Розкажіть, будь ласка, про це…
— Як кажуть, нічого не буває випадково. Під час розробки фірмового стилю та презентації бренду для працівників та клієнтів у нас з’явилась можливість відкрити аптеку в особливому місці. Там, де колись була перша аптека у місті Хмельницькому — на вул. Проскурівській, 13. Ще у XVІІ ст. дворянин Людвіг Дєрєвоєд побудував перший триповерховий будинок у місті, на першому поверсі якого відкрив повноцінну аптеку з великим торговельним залом, кокторієм, льодовиком та сушильними кімнатами. У ній замовляли, виготовляли та відпускали ліки. За радянської влади приміщення передали у державну власність, де розмістився міський телеграф.
Коли виникла ідея відкрити аптеку в цьому місці, роздумів не було. Була маса емоцій, безліч ідей та невимовний ентузіазм! Робота тривала кілька місяців. І тепер з гордістю та радістю запрошуємо усіх хмельничан та гостей міста до нас. Це більше ніж аптека, це аптечний заклад, де ми у сучасному виконанні із сучасними можливостями хочемо знайомити населення з аптечною справою і найголовніше — з нашим стратегічним напрямком «Профілактика та оздоровлення».
— Які Ви бачите переваги у роботі аптек відкритого формату?
— Аптека «Синиця», як і більшість наших аптек, побудована у форматі самообслуговування. На нашу думку, це дозволяє клієнтам відчувати нашу відкритість та довіру і, крім того, дає можливість вибору.
Аптечний заклад поділений на дві великі зони: «Краса», в якій представлені усі косметичні групи товарів, та «Здоров’я», де можна знайти широкий асортимент засобів для лікування та профілактики. Звичайно, є і детальніше зонування — ми відвели місце для відпуску ЛЗ за рецептом лікаря, зона для мами та дитини, зона для людей похилого віку (ми називаємо її «Довголіття»).
Також ми наповнили аптеку цікавими інтерактивами:
– історичний куточок, де можна ознайомитись з історією цього місця, старовинними аптечними артефактами та фармацевтичним приладдям;
– зона виготовлення ЛЗ. Вона відділена від клієнтів склом, тому вони можуть побачити процес приготування в аптечних умовах порошків, мазей, свічок, розчинів тощо;
– фітозона, де представлена лікарська рослинна сировина і можна побачити, як виглядають та відчути на дотик, із чого виготовляють фіточаї;
– куток діагностики шкіри голови та обличчя. У косметичній зоні для цього виділено спеціальне місце. Клієнти можуть пройти безкоштовну діагностику на сучасному апараті та отримати професійну фармацевтичну консультацію з косметичного догляду.
— Кого Ви бачите клієнтом нової аптеки?
— Це люди, зацікавлені не лише у лікуванні та вирішенні нагальних проблем із здоров’ям, а й у профілактиці, оздоровленні та здоровому способі життя. Адже профілактика — це легше, приємніше та й дешевше, ніж лікування. Ми піднімаємо теми профілактики серцево-судинних захворювань, цукрового діабету, питання здорового харчування, очищення та вітамінізації організму, правильного догляду за шкірою обличчя, волосся та тіла, профілактики атопічного дерматиту.
— Ваша аптека має власну торгову марку…
— Так, ми вирішили зайнятись просуванням власного бренду і в цьому нам допомагає Private label. Спочатку ми шукали товари, які б змогли підтримувати тему профілактики та оздоровлення, стали б частиною комплексної консультації чи поради працівника аптеки. І першими такими товарами були предмети догляду за обличчям та волоссям, а також фіточаї, випущені під брендом «Синиця».
— Чи будуть у новій аптеці працювати програми лояльності?
— Програма лояльності в нас одна — карткова накопичувальна система. Діє вона з 2013 р. у всіх аптеках мережі. І це теж є важливим моментом у відносинах з клієнтами. Умови постійні, бонуси не згорають, клієнт сам робить вибір, у яких аптеках накопичувати кошти і на що їх витрачати. Ми часто спостерігаємо ситуації, коли молоді люди користуються сімейними картками, купуючи вітаміни, косметику та товари для дітей, а їхні батьки використовують бонуси на ліки. Або клієнти протягом якогось періоду купують потрібні товари, накопичуючи бонуси, а витрачають їх на приємні подарунки до свят у вигляді вітамінів чи косметики.
— Чи плануєте Ви поширити новий бренд на вже існуючі аптеки?
— Звичайно, наступним кроком є ребрединг існуючих аптек та відкриття нових закладів у новому стилі. Основними нашими завданнями будуть тиражування формату, а саме цікавих інтерактивів з аптечною тематикою, а також підтримка загальної місії компанії. У планах — розвиток мережі «Синиця» та вихід на нові ринки. Адже аптека — це в першу чергу заклад охорони здоров’я, а уже потім комерційна установа. І ми, працівники таких закладів, повинні приносити користь своїм клієнтам, працівникам та країні, пропагуючи здоровий спосіб життя, регулярну діагностику, правильний догляд, а також знайомити населення із засобами та методами профілактики та оздоровлення.
“Фармацевт Практик” #9′ 2017