За знання платять гроші
Із метою стимулювання кращих студентів фармацевтичного факультету Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького «Група компаній «Маркет Універсал» (м. Львів) ось уже впродовж семи років виплачує їм щомісячні іменні стипендії
Олег Никулишин, генеральний директор «Групи компаній «Маркет Універсал»:
— Насамперед скажу, що наше бажання відзначати у такий спосіб найбільш здібних і вмотивованих студентів не є одноразовою акцією. Це один із постійних елементів стратегічної роботи з персоналом.
Формування іміджу роботодавця можна трактувати по-різному. Певною мірою це навіяна річ, а от репутація підприємства здобувається раз і на все життя. Наш бізнес побудовано на двох цінностях: кадри та клієнти.
Авторитет компанії завойовують її працівники. Обличчя аптеки визначає її персонал. Якраз тому безперервному навчанню кадрів за принципом «освіта впродовж життя» ми надаємо надзвичайно великого значення. Із цього народилася ідея налагодити тісніші контакти з фармацевтичним факультетом ЛНМУ.
Попри те, що в Україні є багато навчальних закладів, які готують провізорів, їх все одно не вистачає. Рівень підготовки теж не завжди задовольняє роботодавців. Тож виходили з того, що легше навчити молодих спеціалістів, аніж перенавчати старих.
Генеральний директор компанії, директор із маркетингу, директор із персоналу неодноразово зустрічалися із третьокурсниками, четвертокурсниками, спілкувалися, проводили живі дискусії, презентації, розповідали про своє підприємство. Разом із тим нам було важливо психологічно адаптувати студентів, розбудити людяність, співчуття, терплячість до відвідувачів аптек.
Передусім хотілося виявити розумних, талановитих і небайдужих юнаків і дівчат і заохотити їх навчатися ще активніше. Намагалися донести меседж: за знання платять гроші.
Водночас на сам процес виявлення кращих компанія не впливає — кому саме надати стипендію вирішують деканат і вчена рада факультету. Поза тим, отримання стипендії від «Групи компаній «Маркет Універсал» не зобов’язує студента йти до нас на роботу, мовляв, ми вам платили, тепер відпрацьовуйте. Скажімо, із десяти стипендіатів у нас працюють лише двоє. Інші пішли в науку (у тому числі в серйозні закордонні наукові центри) чи є медичними представниками поважних фармацевтичних фірм. Але всі стипендіати успішні й цілковито реалізовані люди.
Незважаючи на те, що фармація — це все-таки бізнесова діяльність, вкладаючи кошти в студентів, ми не розраховуємо на миттєві дивіденди. Йдеться радше про далекосяжні перспективи. Але ж ми прийшли в цей бізнес не на рік чи два, а на ціле життя. Тож, дбаючи про майбутнє аптекарської справи, ми чинимо логічно й закономірно.
Роман Лесик, декан фармацевтичного факультету ЛНМУ ім. Данила Галицького, д-р фарм. наук, професор:
— Деканат фармацевтичного факультету протягом десятиліття підтримує тісні контакти з «Групою компаній «Маркет Універсал». Це багатовекторна й продуктивна робота. Так, за цей період за підтримки компанії ми провели декілька студентських наукових конференцій і разом із Познанським медичним університетом запровадили міжнародний українсько-польський проект «Фармацевтичні колоквіуми».
Неодноразово з Олегом Никулишиним замислювалися над тим, як покращити якість надання освітніх послуг, наблизити роботодавця до навчального закладу як академічної установи. У дискусіях сформувався основний стратегічний напрям співпраці — пропаганда знань, успішності та підготовка висококласних фахівців. Відтак, у 2007 р. розпочався ще один цікавий проект — іменні стипендії «Групи компаній «Маркет Універсал», який можна назвати доброю промоцією, матеріальною і моральною підтримкою успішних людей.
На жаль, нині маємо дуже мало важелів, аби якось стимулювати студентів вчитися краще. Контрактна форма навчання не передбачає стипендій, батьки дітей самі змушені платити за їхню освіту.
«Маркет Універсал» виступає спонсором проекту, проте ніяк не впливає на вибір стипендіатів. Кандидатів на отримання щомісячної стипендії у сумі 500 грн висуває професорсько-викладацький склад факультету. Пізніше кандидатури обговорюються і затверджуються на засіданні вченої ради фармфакультету.
Оскільки ЛНМУ є академічною установою, левова частка стипендіатів — науковці.
Першим, хто отримав іменну стипендію провідного західноукраїнського фармацевтичного підприємства «Маркет Універсал», був Дмитро Хилюк, який нині працює фахівцем із питань регіонального розвитку (група кардіологічних препаратів) компанії Polpharma. Власне, він отримав стипендію саме як науковець. І наразі вдало поєднує наукові дослідження із практичною діяльністю, завершуючи кандидатську дисертацію на тему «Синтез, перетворення та біологічна активність 2,3-діарил(гетерил) 4-тіазолідонів». Дмитро розв’язав кілька цікавих завдань у галузі органічного синтезу і, крім того, одержав низку високоактивних сполук проти вірусу грипу А, зокрема Каліфорнійського, а також сполук із протипухлинною активністю, які тестувалися в рамках наукових програм Національного інституту здоров’я США такими відомими науковцями, як професори Дональд Смі та Крейг Дей (Університет Юти).
Успішність Дмитра Хилюка, безперечно, підтверджують його публікації у Tetrahedron Letters — високоцитованому виданні з імпакт-фактором 2,397 і науковому журналі Scientia Pharmaceutica Австрійського фармацевтичного товариства. Як науковий керівник Дмитра я надзвичайно пишаюся його досягненнями.
Іменні стипендії «Групи компаній «Маркет Універсал» торік отримували Іван Сидоренко (5-й курс) та Ігор-Бернат Мастеляк (3-й курс), які також працюють на кафедрі фармацевтичної, органічної і біоорганічної хімії, займаються синтезом біологічно активних речовин у студентському науковому гуртку й уже мають наукові публікації.
Цього навчального року іменні стипендії отримують Данило Штойко (3-й курс) та Дмитро Горілик (4-й курс). Данило, «студент – 2013 року» за вибором викладачів, добре навчається й охоче відвідує заняття студентського гуртка. Науковою роботою займається на кафедрі фармацевтичної, органічної й біоорганічної хімії. Після закінчення університету мріє залишитися на кафедрі або ж спробувати себе на посаді медичного представника.
Сфера наукових зацікавлень Дмитра Горілика, голови студентського наукового товариства, — комп’ютерні технології у фармацевтичній освіті, дистанційне навчання. Свою роботу він виконує на кафедрі організації та економіки фармації під керівництвом проф. Б.П. Громовика. Великого значення надає саморозвитку й самоосвіті, тому іменну стипендію переважно витрачає на спеціальну літературу та навчальні технології.
Лариса Дедишина
“Фармацевт Практик” #12′ 2013