Аналітичний блок
Аналітичні дослідження щодо визначення переможців конкурсу «Панацея» проводяться аналітичними партнерами на замовлення організаторів конкурсу «Виробничої компанії Здорово».
Дослідження щодо визначення переможців у номінаціях «Аптека року», «Аптечна мережа року», «Дистриб’ютор року», «Аптекар року», «Менеджер року», «Громадський діяч року» проводить міжнародна компанія «MASMI-Ukraine».
Об’єктом дослідження є думка експертів фармацевтичної галузі про кращих представників галузі, які досягли певних успіхів за поточний рік у своїй професійній сфері. Основною метою проведення цього дослідження — вивчення думки експертів щодо успішних аптекарів (провізорів, фармацевтів), аптек, аптечних мереж, дистриб’юторських компаній, топ-менеджерів та громадських діячів, які внесли вагомий внесок у розвиток фармацевтичної справи України.
Респондентам пропонується анкета, в якій слід назвати п’ять успішних з їх точки зору представників галузі в тій чи іншій номінації. Претенденти згодом ранжуються респондентами по спеціальній шкалі першості — Chip game (метод шкалування з постійною сумою).
Кількісне опитування представників аптек проходить по розширеній вибірці у всіх областях України. Загальна кількість респондентів складає 1500 осіб.
Паралельно проводиться експертне опитування топ-менеджерів, представників компаній- виробників, компаній-дистриб’юторів та аптечних мереж. Загальна кількість респондентів — 100 осіб.
Аналіз одержаних результатів дозволяє отримати факторні моделі, що розкривають думку експертів про найбільш успішних представників фармацевтичної галузі та вибудувати «ідеальний профіль» для кожної номінації. Ступінь відповідності щодо «ідеального профілю» є основним критерієм вибору серед номінантів переможців.
Модель профілю номінації «Аптека року»
Дослідження щодо визначення переможців у номінаціях «Виробник року», «Препарат року» проводяться аналітичними партнерами конкурсу «Панацея» компаніями «Business-Credit», «MDM», «SMD».
Періоди досліджень — III та IV квартал попереднього року та І і ІІ квартал поточного року.
Переможці в номінаціях «Виробник року» визначаються за наступними показниками: обсяг та динаміка продажу (в грошах/упаковках); частка ринку, яку займає компанія; робота, що проводить компанія через медичних представників (лікарі та фармацевти);
кількість візитів та якість роботи медичних представників компанії серед лікарів та фармацевтів.
«Препарат року»
Дослідження лікарських препаратів проводиться по групам Міжнародної класифікації АТС.
Переможці в номінації «Препарат року» визначаються за наступними показниками: частка продукту на ринку в своєму сегменті; динаміка зросту об’ємів роздрібного продажу; важливість препарату в асортименті аптеки; співвідношення ціна/якість; рекламна підтримка препарату; частота призначень лікарями та рекомендації фармацевтів.