Новини

АПАУ: пропозиції щодо вдосконалення роботи програми «Доступні ліки»

Новини

АПАУ: пропозиції щодо вдосконалення роботи програми «Доступні ліки»

28/05/2019

На форумі «Аптеки світу – 2019» ГС «Аптечна професійна асоціація України» (АПАУ) озвучила свої пропозиції щодо поліпшення роботи програми «Доступні ліки»

23–24 травня в Одесі вже традиційно відбувся фармацевтичний форум  «Аптеки світу —2019». Цього разу на захід зібралося більше 200 учасників та спікерів з України, Польщі, Туреччини, Фінляндії, Іспанії, Казахстану. Участь також взяли й представники ГС «АПАУ».

Зокрема, директор Аптечної професійної асоціації  України, професор, доктор фармацевтичних наук Володимир Руденко став учасником дискусії, яка відбулася під час першої сесії «Медична реформа. GPP в світі та Україні», де йшлося про аптечну практику (GPP), впровадження реформ у діяльність польських аптек, впровадження вимог нових ДБН тощо.

Також Володимир Руденко в рамках четвертої сесії, де розглядалися питання співпраці аптечних закладів та НСЗУ в  роботі програми «Доступні ліки»,  виступив з доповіддю на тему «Доступні ліки» – для людей і аптек». Він, зокрема, поділився результатами опитувань громадян і керівників аптечних закладів – учасників АПАУ, які проводилися асоціацією напередодні форуму.

Так, серед труднощів, пов’язаних з Програмою від початку роботи і нині, після того, як її адміністрування перейшло до Національної служби здоров’я України (НСЗУ), а відпуск лікарських засобів в рамках програми тепер здійснюється за електронними рецептами, пацієнти аптек назвали: відсутність достатньої інформації про Програму; не завжди є необхідні ліки; неправильно виписаний рецепт; невірний код підтвердження; не всі аптеки обслуговують; відсутність електронних рецептів в сільських аптеках; невірно виписана кількість таблеток в упаковці.

Аптеки, в свою чергу, стурбовані неправильною випискою Е-рецептів лікарями, потребою в додаткових аптечних співробітниках, оновленням парку комп’ютерної техніки і програмного забезпечення, збоями у роботі програми, великою кількістю пацієнтів, які отримують ліки за Програмою, отриманням цифрових підписів.

Також з боку аптек було вказано на труднощі укладання договорів з МІС і АІС (не завжди присутній швидкий зворотній зв’язок, термін укладення договорів, відсутність відповідальних осіб чітко по договорам; умови використання платформи та оплата); наявність в телефонній смс 16-ти значного коду – допускаються помилки при введенні; невідповідність цін, згідно із реєстром; відсутність можливості часткового погашення рецепту тощо.

Директор АПАУ під кінець доповіді поділився з присутніми пропозиціями щодо вдосконалення роботи програми «Доступні ліки». А саме, на думку членів АПАУ необхідно:

  • Удосконалити дану програму з урахуванням інтересів та побажань людей і аптек.
  • Узгоджувати методології реалізації такого роду проектів з усіма гравцями фармгалузі, так як всі ризики недомовленостей між її учасниками стають проблемою виключно аптек.
  • Вирішити питання ціноутворення та застосування націнок, яке є вкрай важливим для аптек.
  • Розробити і надати аптекам безкоштовне програмне забезпечення.
  • Для реалізацій державних програм витрачаються додаткові ресурси як на забезпечення технічної сторони (програмні продукти, оснащеність робочих місць), навчання співробітників, так і додаткові трудові ресурси на відпуск і реалізацію лікарських засобів, тим самим значно збільшуючи видаткову частину підприємств – збільшити націнку аптек.
  • На сайті МІС деякі препарати внесені не так, як зареєстровані в реєстрі МОЗ, а деякі взагалі відсутні – технічно вирішити дане питання.
  • Скоротити (зменшити) код, який приходить на телефон пацієнта, до мінімальної кількості цифр з відсутністю в ньому інших знаків – технічно вирішити дане питання.
  • Після кожного проведеного рецепту потрібна повторна авторизація, яка займає додатковий час, адже пацієнт може мати кілька рецептів – технічно вирішити дане питання.
  • При адмініструванні програми “Доступні ліки” місцевими органами розрахунки проводилися протягом п’яти днів після звіту, при адмініструванні НСЗУ заплановано десять днів. П’ять днів витрачалося на обробку звітів на паперових носіях. На що витрачаються десять днів, якщо все в електронному форматі? Варто скоротити термін розрахунків до 5 днів.

Під час форуму було озвучено та обговорено багато й інших питань шодо подальшого реформування фармацевтичної галузі, міжнародного досвіду і співробітництва, менеджменту та економіки аптек.

Джерело: прес-центр АПАУ

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ