АктуальноНовини

Прес-реліз: Юристи податкової практики Arzinger розповіли учасникам українського фармацевтичного ринку про основні податкові ризики та способи управління ними

16/04/2013

В продовження серії спеціалізованих заходів для представників фармацевтичної галузі та сфери охорони здоров’я Адвокатське об’єднання Arzinger провело 12 квітня бізнес-сніданок на тему «Учасники українського фармацевтичного ринку: основні податкові ризики та управління ними». З доповідями виступили юристи податкової практики Arzinger: партнер і керівник практики Павло Ходаковський, а також старший юрист Світлана Язикова.

У своєму виступі Павло Ходаковський зупинився на відмінностях та особливостях форм «присутності» іноземних фармкомпаній на українському ринку, серед яких: некомерційні й постійні представництва (representative office & permanent establishment), «торгові», «сервісні» та виробничі підприємства. Він детально розповів про їх функції, специфіку фінансування та побудову обліку.

Окремо Павло приділив увагу специфіці українських фармпредставництв, які, в переважній більшості, є некомерційними структурними підрозділами нерезидентів і не передбачають здійснення комерційної діяльності (representative offices), але в той же час стають на облік в органах ДПСУ і подають звітність за правилами, передбаченими для постійних представництв.

Далі слово взяла Світлана Язикова, розповівши про податкові ризики, що виникають внаслідок визнання «некомерційного» представництва постійним. У більшості випадків фінансування, отримане від материнської компанії, визнається доходом постійного представництва, його діяльність – такою, що не носить підготовчий та / або допоміжний характер, а звільнення отриманого «доходу» від оподаткування з посиланням на міжнародний договір – неправомірним.

Юристи податкової практики Arzinger детально проаналізували актуальну судову практику розгляду спорів між представництвами та контролюючими органами, а також відзначили українські й зарубіжні тенденції та підходи до їх розгляду. Таким чином, учасники бізнес-сніданку отримали важливу інформацію та практичні поради щодо правильної побудови правової позиції у разі, якщо спір з контролюючим органом уже виник або ймовірно виникне.

Другу частину виступу Світлана присвятила розгляду існуючої ситуації, коли на українському фармацевтичному ринку працює одночасно кілька «гравців» (представництво нерезидента та заснована ним дочірня компанія) і як правильно в такому випадку розподілити між ними функції. Зокрема, вона виділила ті додаткові й допоміжні активності, які супроводжують процес ввезення та реалізації лікарських засобів в Україні (реєстрація для продажу, проведення клінічних досліджень, дослідження ринку, інформування ринку, реклама, маркетинг, стимулювання збуту тощо), а також фактори, що впливають на прийняття рішення про розподіл функцій, такі як: регуляторне обмеження цін, специфіка регулювання закупівель за бюджетні кошти, корупційні ризики, вимоги конкурентного законодавства, регуляторне обмеження реклами лікарських засобів, трансферне ціноутворення, недосконалість податкового законодавства, фіскальність підходів контролюючих органів тощо. Учасники бізнес-сніданку порівняли варіант одночасної присутності на ринку некомерційного представництва нерезидента, «сервісної» і «торговельної» компанії, обговорили недоліки та переваги здійснення допоміжних активностей постійним представництвом, а також трансформації некомерційних представництв в постійні представництва або «сервісні» компанії.

Підсумовуючи семінар, Світлана підкреслила, що в рівній мірі має «право на життя» об’єднання різних форм присутності, а ідеальною моделлю роботи на фармринку України є індивідуально розроблена для конкретного клієнта модель, що враховує «історію» та особливості його діяльності та інші важливі фактори.

Під час заходу учасники мали можливість задавати питання доповідачам, висловлювати свої коментарі по темі, а також обмінюватися досвідом з колегами.

***
Про компанію Arzinger

Адвокатське об’єднання Arzinger входить до числа провідних юридичних консультантів в Україні. Команда Arzinger налічує 6 партнерів та 92 співробітників, серед яких понад 60 досвідчених юристів, у тому числі сертифіковані патентні повірені, арбітражні керуючі та професійні учасники фондового ринку. Компанія спеціалізується на широкому колі юридичних практик, у тому числі в області корпоративного права та M&A, нерухомості та будівництва, антимонопольного права і конкуренції, судового і арбітражного представництва, інтелектуальної власності, фінансового та банківського права, державно-приватного партнерства, державних закупівель, трудового права, адміністративного права, фондового ринку і IPO. Наша компанія надає глибоку юридичну експертизу підприємствам різних секторів бізнесу, у тому числі у сфері фінансових послуг, енергетики, нерухомості, фармацевтичної галузі, харчової промисловості, телекомунікації, роздрібної торгівлі, агропромисловості (сільського господарства), інфраструктури і транспорту.

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ