Шляхом відповідального бізнесу. Практики та перспективи розвитку соціальної відповідальності фармацевтичного бізнесу в Україні
7 вересня 2012 року о 16.00 в приміщенні Національного Палацу «Україна» відбулася прес-конференція на тему: «Шляхом відповідального бізнесу. Практики та перспективи розвитку соціальної відповідальності фармацевтичного бізнесу в Україні».
Корпоративна соціальна відповідальність – майбутнє фармацевтичного бізнесу в Україні
Сталий (всебічно збалансований) розвиток – провідна концепція ХХІ століття, однією з ключових парадигм якої є соціальна відповідальність перед сучасними та майбутніми поколіннями. Саме тому 7 вересня 2012 року було проведено прес-конференцію на якій було презентовано новий інформаційно-комунікативний проект «Шляхом відповідального бізнесу», який націлений на об’єднання зусиль громадськості, держави, ділових кіл фармацевтичної галузі та ЗМІ для конструктивного вирішення важливих соціальних проблем суспільства.
Шляхом відповідального бізнесу
Корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) стає новою філософією бізнесу, яка зорієнтована не тільки на отримання прибутку, але й на досягнення загального добробуту та підтримання економічної стабільності. В зв’язку з цим ТОВ «Виробнича компанія Здорово» впроваджує проект «Шляхом відповідального бізнесу». «Мета проекту, — розповідає керівник проекту Любов Снігур, — привернути увагу і залучити до співпраці представників фармацевтичного бізнесу, державних органів та громадськості. Ми створюємо інформаційно-комунікативну платформу, де інтереси сторін будуть знаходити точки перетину». На першому етапі на замовлення організаторів проекту Маркетингове агентство MASMI-Ukraine в березні – квітні 2012 року провело дослідження, що мало на меті виявити, які компанії вважаються на фармринку найбільш соціально-відповідальними та етичними на думку фармацевтів і провізорів. Загальна кількість — 1004 респонденти з усіх регіонів України. На другому етапі було опитано ТОП-менеджерів фармкомпаній, які найчастіше називались у попередньому дослідженні. Аналіз результатів другого етапу виявив готовність представників фармацевтичного бізнесу до роботи в напрямку соціальної відповідальності. У деяких компаній, переважно представництвах західних фірм, діють програми КСВ міжнародного рівня.
Соціально відповідальний бізнес має стати в Україні загальноприйнятим правилом
В Україні комунікації держави й бізнесу досить обмежені. Тому на третьому етапі реалізації проекту планується об’єднати зусилля державних органів і бізнес-середовища для конструктивного вирішення важливих проблем суспільства. Життя вимагає від бізнесу відповідальності за вплив прийнятих рішень на окрему людину, суспільство в цілому та довкілля. Сьогодні значна кількість українських компаній підтримують або цікавляться ідеями СВБ. Широкому поширенню перешкоджає хибне уявлення про те, що КСВ потребує великих коштів, насправді це не так. У розвинених країнах Європи та Америки соціально відповідальний бізнес (СВБ) є загальноприйнятим правилом, якого дотримується значна кількість великих, середніх і навіть малих компаній. На міжнародному рівні фармацевтичні компанії є лідерами по КСВ, в Україні ці ідеї також знаходять послідовників. Марина Саприкіна, голова правління центру «Розвиток КСО» відзначила: «Не слід плутати поняття КСВ та благодійність, КСВ – це відповідальність компанії за свій вплив на суспільство. Цей вплив здійснюється за трьома напрямками: екологічним, економічним та соціальним. Фармацевтична галузь за своєю природою є соціально значимою, тому програми корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) діють у багатьох мультинаціональних компаніях. Зі свого боку ми готові надати фармацевтичним компаніям консультації та підтримку у впровадженні КСВ в Україні. Чим більше фармацевтичних компаній буде знати, що громадськість вимагає інформації про соціальну діяльність бізнесу, тим ширше розповсюдження набудуть ідеї КСВ. Проект «Шляхом відповідального бізнесу» може стати рушійною силою розвитку КСВ».
Пацієнт у серці нашої справи
Жан-Поль Шоєр, генеральний директор ТОВ «Санофі – Авентіс Україна» зазначив, що корпоративна відповідальність поширюється за чотирма основними напрямками: пацієнт, персонал, етична поведінка на ринку та навколишнє середовище. Головна мета компанії –піклування про здоров’я пацієнтів. У зв’язку з цим реалізовано низку соціальних проектів: безкоштовно поширюються певні препарати, 10 млн Євро профінансовано на лікування пацієнтів з рідкісними захворюваннями, в Україні 150 тисячами хворих на туберкульоз знаходяться під опікою компанії, ціни на ліки в кризових ситуаціях знижуються, втілюються програми обізнаності громадян щодо захворювання на цукровий діабет. Компанія сприяє профілактиці, діагностиці та лікуванню раку. У грудні 2011 року було підписано Меморандум про взаємодопомогу з МОЗ України з проблем цукрового діабету та раку молочної залози. В Україні серед співробітників компанії започаткований пілотний проект «Екодрайвінг», мета якого – сприяти безпеці дорожнього руху завдяки мінімізації стресових ситуацій, скороченню викидів вуглекислого газу, зменшенню витрат на автосервіс та паливо. «Наші ініціативи знайшли відгук у суспільстві, — говорить Жан-Поль Шоєр. — На Нью-Йоркській фондовій біржі вже п’ятий рік компанія фігурує серед лідерів за індексом сталого розвитку Доу-Джонса. Соціальна відповідальність — це частина нашої ДНК!»
Що стримує поширення програм КСВ в Україні?
Компанія «Nycomed: a Takeda Company» реалізує в Україні низку соціальних ініціатив, поширюючи кращий світовий досвід КСВ. З 2008 року діє стипендіальна програма «Nycomed — золоті кадри медицини», яка дала освіту понад 60 талановитим студентам. У 2009 році стартував проект «Стоп інсульт», що включав проведення освітніх семінарів, маршів проти інсульту, поширення довідкових матеріалів про симптоми та профілактику інсульту, створення консультаційного сайту для пацієнтів «Серце для життя». В 2012 році підтриманий освітній проект «Сучасні медичні знання — кожному лікареві», в результаті чого 7000 неврологів і 5000 терапевтів з різних регіонів України щомісяця отримуватимуть спеціалізовані журнали «Therapia. Український медичний вісник» і «The Lancet Neurology». Для 400 співробітників компанії в Україні створені найкращі умови праці та професійного розвитку. Офіси компанії змагаються за кращі показники по економії електроенергії, зменшенню кількості відходів та паперового документообігу. За ініціативою співробітників до благодійних акцій, що регулярно проводились в дитячих будинках, додались програми, спрямовані на розвиток та освіту сиріт та пацієнтів дитячих клінік. «Соціальна відповідальність — наш добровільний внесок у розвиток суспільства та українську систему охорони здоров’я, — відзначив Євген Заїка, голова представництва компанії «Nycomed: а Takeda Company» в Україні. — Поширення програм КСВ перешкоджає насамперед відсутність інформації та економічна нестабільність. Якщо держава перестане триматись пасивної позиції і буде стимулювати зацікавленість компаній, як це робиться в інших країнах, багато українських компаній знайде ефективне застосування своїм ініціативам».
За додатковою інформацією звертайтесь:
Галина Якимчук [email protected]
моб. тел: + 380 (050) 411 7582
тел: + 380 (44) 498-06-70, факс: +380 (44) 498 06 74