Законодательство

Про внесення змін до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адмініст…

06/09/2012

ПОВІДОМЛЕННЯ
на публічне обговорення виноситься проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації”
З метою забезпечення вивчення та врахування думки громадськості, дотримання вимог абзацу другого пункту 12 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 року № 996, на офіційному веб-сайті МОЗ України розміщено проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації”

Основною метою прийняття проекту постанови є забезпечення прав та безпеки пацієнтів, удосконалення контролю за якістю медичної допомоги, що надається суб’єктами господарювання.

Реалізувати зазначену мету пропонується шляхом внесення змін до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2000 року № 1845, якими уповноважити Головні Управління (управління) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій здійснювати на основі галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я контроль за якістю та обсягом медичної допомоги, що надається закладами охорони здоров’я всіх форм власності та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані та одержали ліцензію у сфері охорони здоров’я в установленому законом порядку, та які провадять господарську діяльність з медичної практики на відповідній території. Водночас пропонується привести ряд положень постанови Кабінету Міністрів України у відповідність до чинного законодавства.

Пропозиції та зауваження просимо надсилати до:

Міністерства охорони здоров’я України за адресою – 01601, м. Київ-601, вул. Михайла Грушевського, 7, E-mail : [email protected];            (044) 200-08-17      ; [email protected]             (044) 200-08-17      .

Проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України в мережі Інтернет www.moz.gov.ua.

Заступник Міністра –
керівник апарату                                                                                                Р.М.Богачев

ПРОЕКТ

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від “__” _______ 2012 р. № _____
Київ
Про внесення змін до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації

Кабінет Міністрів України постановляє :

Внести до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2000 р. № 1845

(Офіційний вісник України, 2000 р., № 51, ст. 2207; 2002 р., № 39, ст. 1827) такі зміни:

підпункт 5 пункту 4 викласти в такій редакції:

“5) здійснює на основі галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я контроль за якістю та обсягом медичної допомоги, що надається закладами охорони здоров’я всіх форм власності та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані та одержали ліцензію у сфері охорони здоров’я в установленому законом порядку та які провадять господарську діяльність з медичної практики на відповідній території”;

підпункт 16 пункту 4 викласти в такій редакції:

“16) провадить в установленому Кабінетом Міністрів України порядку акредитацію закладів охорони здоров’я”;

пункт 8 доповнити новим абзацом такого змісту:

“несе персональну відповідальність за організацію системи управління якістю медичної допомоги на відповідній території”;

у тексті слова “медико-санітарна допомога” і “лікувально-профілактична допомога” в усіх відмінках замінити словами “медична допомога” у відповідних відмінках.
Прем’єр-міністр України                                                                                     М. АЗАРОВ

Аналіз регуляторного впливу
до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації”

1. Аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

Конституцією України визначено, що Людина, її здоров’я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування.

Однією із складових ефективності медичного обслуговування є контроль за якістю та обсягом медичної допомоги, що надається населенню.

З метою захисту прав та безпеки пацієнтів значна увага, з боку місцевих органів державної влади, має приділятись до суб’єктів господарювання, які забезпечують медичне обслуговування населення на відповідній території.

Типове положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації” (далі – Положення), затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20.грудня 2000 року № 1845, встановлює повноваження управлінь охорони здоров’я обласних Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (далі – Управління).

Зміни до Положення розроблено з метою забезпечення здійснення на основі галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я контролю місцевими органами влади за якістю та обсягом медичної допомоги, що надається закладами охорони здоров’я всіх форм власності, та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані та одержали ліцензію у сфері охорони здоров’я в установленому законом порядку, та які провадять господарську діяльність з медичної практики на відповідній території.

2. Визначення цілей державного регулювання.

Прийняття акту сприятиме створенню єдиної системи управління та контролю якості медичної допомоги, забезпеченню прав пацієнтів на одержання медичної допомоги у необхідному обсязі і належної якості шляхом підвищення ефективності роботи Управлінь щодо контролю за якістю та обсягом медичної допомоги.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення цілей з аргументацією переваг обраного способу.

Перший варіант. Залишити ситуацію, що склалась без змін. Це не забезпечить досягнення поставленої цілі, що є не прийнятним.

Другий варіант (нерегуляторні механізми (ринкова саморегуляція). Застосування цього способу також не приведе до досягнення поставленої цілі, оскільки Положення відповідно до Законів України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про місцеві державні адміністрації” затверджується Кабінетом Міністрів України.

Третій варіант (оптимальний). Внесення змін до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2000 р. № 1845.

4. Опис механізму і заходів, які забезпечують розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта.

Постановою Кабінету Міністрів України вносяться зміни до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2000 р. № 1845. Прийняття цієї постанови сприятиме покращенню медичного обслуговування населення, забезпеченню прав та безпеки пацієнтів. Ця постанова уповноважує Управління здійснювати контроль за якістю та обсягом медичної допомоги, що надається закладами охорони здоров’я всіх форм власності та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані та одержали ліцензію у сфері охорони здоров’я в установленому законом порядку та які провадять господарську діяльність з медичної практики на відповідній території. Ця постанова також дасть можливість Управлінням провадить акредитацію закладів охорони здоров’я.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінки можливості впровадження та використання вимог регуляторного акта.

5.1. Оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта з визначенням та порівнянням позитивних і негативних обставин, які можуть впливати на виконання вимог акта.

Зовнішні фактори, які можуть впливати на виконання вимог акта відсутні, оскільки відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Прийняття акту забезпечить виконання вимог Конституції України, Основ законодавства України про охорону здоров’я та удосконалення правового регулювання в сфері державного контролю.

5.2. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта органами державної влади і органами місцевого самоврядування.

Після прийняття зазначеного проекту постанови Кабінету Міністрів України немає необхідності вносити зміни до інших нормативно-правових актів чи прийняття нових.

5.3. Характеристика механізму повної або часткової компетенції можливої шкоди у разі настання очікування наслідків дії акта.

Внаслідок прийняття проекту постанови не передбачається заподіяння шкоди внаслідок того, що акт спрямований на сприяння реалізації конституційних прав громадян на охорону здоров’я і медичну допомогу, поліпшення ситуації з надання медичної допомоги населенню юридичними особами та фізичними особами – підприємцями.

Запровадження проекту постанови Кабінету Міністрів України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, зокрема розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта.

Впровадження проекту постанови Кабінету Міністрів України дозволить поліпшити ситуацію з надання медичної допомоги населенню юридичними особами та фізичними особами – підприємцями.

Сфера впливу Вигоди Витрати
Інтереси держави Виконання вимог чинного законодавства. Реалізація державної політики у сфері охорони здоров’я шляхом забезпечення конституційного права громадян на охорону здоров’я і медичну допомогу, поліпшення ситуації з забезпечення населення медичним обслуговуванням. Відсутні
Інтереси суб’єктів господарювання Забезпечення інтересів рівності прав та законних інтересів усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з провадження медичної практики та підвищення рівня надання медичного обслуговування населення. Відсутні
Інтереси громадян Забезпечення громадянам захисту їх прав. Відсутні

Проект постанови Кабінету Міністрів України відповідає принципам державної регуляторної політики.

7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта.

Строк дії акта не обмежено.

8. Показники результативності регуляторного акта.

Показниками результативності нормативно-правового акта є досягнення ним цілей, задекларованих при його прийнятті. Показником результативності проекту постанови є виконання Конституції України та Основ законодавства України про охорону здоров’я, здійснення з боку держави належного контролю за медичним обслуговуванням населення.

Рівень поінформованості суб’єктів з основних положень проекту регуляторного акта – високий у зв’язку з розміщенням його на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України (www.moz.gov.ua).

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта.

Відстеження показників результативності буде здійснюватися по показникам результативності МОЗ України та Управлінь охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Види та строки відстеження результативності акта

Заступник Міністра                                                                                        О.К.Толстанов

“_____” ______________ 2012 р

.Пояснювальна записка
до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Типового положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації”

1. Обґрунтування необхідності прийняття актаКонституцією України визначено, що Людина, її здоров’я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування.Однією із складових ефективності медичного обслуговування є контроль за якістю та обсягом медичної допомоги, що надається населенню.З метою захисту прав та безпеки пацієнтів значна увага, з боку місцевих органів державної влади, має приділятись до суб’єктів господарювання, які забезпечують медичне обслуговування населення на відповідній території.Типове положення про управління охорони здоров’я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації” (далі – Положення), затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20.грудня 2000 року № 1845, встановлює повноваження управлінь охорони здоров’я обласних Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (далі – Управління).Зміни до Положення розроблено з метою забезпечення здійснення на основі галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я контролю місцевими органами влади за якістю та обсягом медичної допомоги, що надається закладами охорони здоров’я всіх форм власності, та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані та одержали ліцензію у сфері охорони здоров’я в установленому законом порядку, та які провадять господарську діяльність з медичної практики на відповідній території.2. Мета і шляхи її досягненняПрийняття акту сприятиме створенню єдиної системи управління та контролю якості медичної допомоги, забезпеченню прав пацієнтів на одержання медичної допомоги у необхідному обсязі і належної якості шляхом підвищення ефективності роботи Управлінь щодо контролю за якістю та обсягом медичної допомоги.3. Правові аспектиПравовою основою прийняття запропонованого проекту постанови Кабінету Міністрів України є Конституції України, Основи законодавства України про охорону здоров’я, Закони України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про місцеві державні адміністрації”Реалізація положень наданого проекту постанови після її прийняття не потребує внесення змін до інших постанов Кабінету Міністрів України.4. Фінансово-економічне обґрунтуванняРеалізація проекту постанови Кабінету Міністрів України не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів.5. Позиція заінтересованих органівПроект постанови Кабінету Міністрів України не стосується інтересів інших центральних органів виконавчої влади.6. Регіональний аспектПроект постанови Кабінету Міністрів України не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.7. Запобігання корупціїУ проекті постанови Кабінету Міністрів України відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.8. Громадське обговоренняПроект постанови Кабінету Міністрів України потребує проведення консультацій з громадськістю.9. Позиція соціальних партнерівПроект постанови не стосується соціально – трудової сфери.10. Оцінка регуляторного впливуВпровадження проекту постанови дозволить поліпшити ситуацію з надання медичної допомоги населенню юридичними особами та фізичними особами – підприємцями. Проект постанови Кабінету Міністрів України відповідає принципам державної регуляторної політики.11. Прогноз результатівПрийняття цієї постанови сприятиме забезпеченню прав та безпеки пацієнтів, удосконаленню контролю за якістю медичної допомоги, що надається суб’єктами господарювання.Заступник Міністра                                                                                                              К.Толстанов

“_____” ______________ 2012 р.

Вид відстеження Строк Вид даних
Базове до набрання чинності статистичні данні
Повторне через 1 рік після набрання чинності показники результативності
Періодичне кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. показники результативності
Сфера впливу Вигоди Витрати
Інтереси держави Виконання вимог чинного законодавства. Реалізація державної політики у сфері охорони здоров’я шляхом забезпечення конституційного права громадян на охорону здоров’я і медичну допомогу, поліпшення якості надання медичної допомоги, що надається суб’єктами господарювання. Відсутні
Інтереси суб’єктів господарювання Забезпечення інтересів рівності прав та законних інтересів усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з провадження медичної практики, підвищення рівня медичного обслуговування населення. Відсутні
Інтереси громадян Забезпечення громадянам захисту їх прав. Відсутні

Підготувала +Марія Морозова

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ