Законодательство

Проект наказу Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспорним засобом”

20/11/2013

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
N
м.Київ

Повідомлення про оприлюднення

Проект наказу Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом”

Пояснювальна записка

Аналіз регуляторного впливу

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

 

на публічне обговорення виноситься проект наказу Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом”.

Пропозиції та зауваження щодо положень проекту надсилати протягом місяця до: Міністерства охорони здоров’я України за адресою – 01601, вул. Михайла Грушевського,  7, м. Київ, e-mail: [email protected]; Квітка Микола Іванович, тел/факс: 044 253-82-92.

Заступник Міністра                                                                                          О. Толстанов

ПРОЕКТ

 

Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом

 

Відповідно до статті 45 Закону України “Про дорожній рух”, пункту 16 Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 травня 1993 року № 340, на виконання Плану заходів щодо реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 березня 2012 року № 140-р, з метою удосконалення медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом (далі – Положення), що додається.

2. Державному підприємству “Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій” Міністерства охорони здоров’я України (далі – Державне підприємство) забезпечити:

2.1. Заклади охорони здоров’я, яким надано право проводити медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, комп’ютерною програмою для ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом (далі – база даних), та іншими методично-інформаційними матеріалами.

 

2.2. Організацію обліку забезпечення та використання закладами охорони здоров’я бланків Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом.

3. Міністерству охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити:

3.1. Дотримання вимог Положення та проведення навчання користувачів бази даних.

3.2. Визначення відповідальних осіб з питань організації та впровадження бази даних.

3.3. Проведення постійного моніторингу діяльності медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом.

4. Департаменту реформ та розвитку медичної допомоги (М. Хобзей) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра О. Толстанова.

Міністр                                                                                                            Р. Богатирьова

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України

“Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом”

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу “Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом” (далі – проект акта) розроблено відповідно до статті 45 Закону України “Про дорожній рух”, постанови Кабінету Міністрів України від 08 травня 1993 року № 340 ” Про затвердження Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами” на виконання пункту 22 Плану заходів щодо реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 березня 2012 року № 140-р, з метою удосконалення медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху.

У процесі дослідження проблем медичного забезпечення безпеки дорожнього руху враховані вимоги Європейської конвенції про дорожній рух щодо стану здоров’я водія. Важливим є те, що водій повинен мати необхідні фізичні та психічні якості і його фізичний та розумовий стан повинні дозволяти йому керувати транспортним засобом. Належна організація проведення попередніх, періодичних, позачергових, передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів є невід’ємною складовою попередження дорожньо-транспортних пригод.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу розроблений з метою

вдосконалення медичного забезпечення безпеки дорожнього руху, визначення здатності кандидатів у водії і водіїв до безпечного керування транспортними засобами, відсутності у водія медичних протипоказань до керування засобом відповідної категорії, попередження причин та умов виникнення дорожньо-транспортних пригод;

встановлення порядку діяльності медичних комісій з оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, обліку забезпечення та використання закладами охорони здоров’я бланків Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом.

Шляхи досягнення – прийняття цього наказу.

3. Правові аспекти

На сьогодні у сфері правового регулювання з питань медичного забезпечення безпеки дорожнього руху діють:

Основи законодавства України про охорону здоров’я;

Закон України “Про дорожній рух”

Закон України “Про автомобільний транспорт”;

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху”;

постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами” від 8 травня 1993 року № 340;

розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 березня 2012 року № 140-р “Про затвердження плану заходів щодо реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року”;

наказ Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства внутрішніх справ України від 31 січня 2013 року № 65/80 “Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2013 року за № 308/22840;

наказ Міністерства охорони здоров’я України від 24 грудня 1999 року № 299 “Про затвердження Переліку захворювань і вад, при яких особа не може бути допущена до керування відповідним транспортним засобом”, зареєстований в Міністерстві юстиції України 20 січня 2013 року за № 31/4252.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових фінансових та інших витрат з державного та місцевих бюджетів та від суб’єктів господарювання.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект акта потребує погодження з Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством інфраструктури України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць України.

61. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7.3апобігання корупції

Проект акта не містить ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект акта потребує проведення консультацій з громадськістю. Проект акта розміщений на офіційному веб-сайті МОЗ України www.moz.gov.ua для громадського обговорення.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта потребує погодження з Спільним представницьким органом всеукраїнських профспілок та профспілкових об’єднань для ведення колективних переговорів та соціального діалогу на національному рівні та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття зазначеного проекту акта зумовлено необхідністю вдосконалення законодавства, що регламентує питання медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, сприятиме подальшому розвитку системи охорони здоров’я, підвищення професійного рівня та відповідальності лікарів, які працюють у складі комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, попередженню причин та умов виникнення дорожньо-транспортних пригод.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу сприятиме подальшому розвитку системи охорони здоров’я, вдосконаленню медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, підвищенню професійного рівня та відповідальності лікарів, які працюють у складі комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, попередженню причин та умов виникнення дорожньо-транспортних пригод: удосконалить порядок діяльності комісій з медичних оглядів кандидатів у

водії та водіїв транспортних засобів та видачу ними медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом.

Заступник Міністра                                                                                          О. Толстанов

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

до проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України

 

“Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом”

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

 

Масштаби дорожньо-транспортного травматизму та смертності внаслідок ДТП в Україні випереджають показники європейських держав. Зростаюча з кожним роком аварійність стає однією з серйозних соціально-економічних проблем держави. Безпека дорожнього руху – це система дій із забезпечення безпечного переміщення людей та вантажів механічними транспортними засобами, а також людей без транспортних засобів дорогами, що регламентується спеціальними адміністративно-правовими нормами й забезпечується державними органами виконавчої влади.

Прийняття цього наказу дозволить вирішити відповідні суперечності у нормативно-правових актах щодо медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху: сприятиме подальшому розвитку системи охорони здоров’я, удосконалить порядок діяльності комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та видачу ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом, підвищенню професійного рівня та відповідальності лікарів, які працюють у складі комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів; попередженню причин та умов виникнення дорожньо-транспортних пригод.

 

2. Цілі та завдання прийняття цього акта

 

Проект акта розроблений з метою вдосконалення медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, визначення здатності кандидатів у водії і водіїв до безпечного керування транспортними засобами, відсутності у водія медичних протипоказань до керування засобом відповідної категорії, попередження причин та умов виникнення дорожньо-транспортних пригод.

Вжиті заходи позитивно сприятимуть підвищенню професійного рівня та відповідальності лікарів, які працюють у складі комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, попередженню причин та умов виникнення дорожньо-транспортних пригод.

 

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей

 

Єдиним оптимальним способом досягнення цілі правового регулювання у цій сфері є прийняття наказу Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних медичних комісій з огляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та виданих ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом”.

 

4. Механізм і заходи, які забезпечують розв’язання проблеми

 

Розв’язання проблеми планується вирішити шляхом прийняття наказу, тим самим закріпити порядки, пов’язані з організацією діяльності комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та видачі ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом, переліки необхідних документів, які подаються для внесення інформації до неї; з механізмами отримання довідок, печаток тощо.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Впровадження та виконання вимог акта не передбачає виділення додаткових коштів з державного бюджету. Можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта не прогнозується. Прийняття проекту акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

 

Зовнішні фактори на проект наказу не впливають.

Державний контроль та нагляд за додержанням вимог акта буде здійснюватися Міністерством охорони здоров’я України.

 

6. Очікувані результати

Очікувані результати прийняття регуляторного акта визначено із застосуванням методу вигод та витрат і наведено у таблиці:

Сфери впливу Очікувані позитивні результати Очікувані негативні результати
Інтереси громадян (споживачів) Встановлення єдиного механізму, пов’язаного з організацією діяльності комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та видачі ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом Відсутні
Інтереси суб’єктів господарювання Удосконалить порядок діяльності комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та видачу ними медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом, сприятиме підвищенню професійного рівня та відповідальності лікарів, які працюють у складі комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів Відсутні
. Інтереси держави Сприятиме подальшому розвитку системи охорони здоров’я, вдосконаленню медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, підвищенню професійного рівня та відповідальності лікарів, які працюють у складі комісій з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів Відсутні

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.

Термін дії проекту акта необмежений (безтерміновий).

 

8. Показники результативності акта

 

Прогнозні значення показників наступні:

надходження до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів передбачаються від сплати відповідних податків та внесків;

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта, – всі суб’єкти господарювання, господарська діяльність яких пов’язана з медичним оглядом кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, – витрачання коштів передбачається на придбання бланків Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом, передбачаються незначні витрати робочого часу на підготовку заяви, пакета документів.

Проект акта знаходиться на офіційному веб-сайті МОЗ України в мережі Інтернет (www.moz.gov.ua) для проходження процедури громадського обговорення. Окрім цього, після прийняття проекту акта його буде офіційно опубліковано згідно з законодавством.

9. Заходи відстеження результативності акта

 

Базове відстеження буде проведене після набуття чинності регуляторного акта.

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Спеціальне залучення наукових установ не передбачається.

Міністр                                                                                                    Р. Богатирьова
Підготувала +Марія Морозова

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ