Законодательство

Проект наказу МОЗ України “Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності”

03/04/2012

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
N
м.Київ

Повідомлення про оприлюднення

Проект наказу МОЗ України “Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності”

Аналіз регуляторного впливу

 

ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту наказу МОЗ України
“Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності”

На виконання Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007р. №23-р “Про виготовлення бланків листка тимчасової непрацездатності” з метою здійснення розподілу бланків листка тимчасової непрацездатності розроблено проект наказу МОЗ України “Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності”

Проект наказу та повідомлення про оприлюднення проекту розміщено на сайті Міністерства охорони здоров’я України: moz.gov.ua .

Пропозиції та зауваження щодо положень проекту наказу надсилайте ) протягом місяця з дня оприлюднення до:

– Міністерства охорони здоров’я України за адресою: вул. Михайла Грушевського, 7, м. Київ, 01021, тел. (044) 253-24-58, E-mail: [email protected] . Контактна особа Коллякова О.М.тел. 044 2532458

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються у письмовому та/або електронному вигляді.

 

ПРОЕКТ

Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності

Відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007р. №23-р “Про виготовлення бланків листка тимчасової непрацездатності” з метою здійснення розподілу бланків листка тимчасової непрацездатності,

НАКАЗУЮ:

1. Міністру охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь (головних управлінь) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:

1.1. Забезпечити заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, відомчого підпорядкування та лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи – підприємці бланками листка тимчасової непрацездатності на безоплатній основі згідно з їх заявками.

1.2. Здійснювати у межах своєї компетенції контроль за обігом бланків листка тимчасової непрацездатності у відповідності до діючих нормативно-правових актів.

2. Департаменту лікувально-профілактичної допомоги забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра Моісеєнко Р. О.

Віце-прем’єр-міністр України – Міністр Р.В.Богатирьова
ПОГОДЖЕНО
Міністр фінансів України Ю.В.Колобов
Директор Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності О.В.Бондар

 

Аналіз
регуляторного впливу проекту наказу МОЗ України

” Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності”

1. Аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

– Підстава для розроблення

Підставою для розроблення проекту наказу МОЗ України “Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності” є Основи законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007р. №23-р “Про виготовлення бланків листка тимчасової непрацездатності” наказ МОЗ України від 13.11.2001 № 455 “Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян”, зареєстрований в Мін’юсті 4 грудня 2001 року за № 1005/6196 зі змінами, затверджених наказом МОЗ України від 06.12.2011р. № 882, зареєстрованим у Міністерства юстиції України 02.02.2012 за № 163/20476;

1.2. Розв’язання проблеми

Відповідно ст. 21. Закону України Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги”: “Медична експертиза з тимчасової втрати працездатності громадян проводиться лікарем або комісією лікарів у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності, а також лікарями, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи – підприємці.”

Наказом МОЗ України від 06.12.2011р. № 882 “Про затвердження змін до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян”, зареєстрованим у Міністерства юстиції України 02.02.2012 за № 163/20476, лікуючим лікарям закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності та лікарям, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи – підприємці надано право видачі листків непрацездатності.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. №23-р “Про виготовлення бланків листка тимчасової непрацездатності” МОЗ є замовником бланків листка непрацездатності (далі – БЛН) та здійснює їх розподіл по регіонам згідно з їх заявками.

Проект наказу МОЗ України “Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності” має на меті забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності заклади охорони здоров’я, незалежно від форм власності та підпорядкування та лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи – підприємці, які провадять господарську діяльність з медичної практики.

1.3. Взаємозв’язок з нормативними актами і обґрунтування необхідності встановлення правових норм

Проект регуляторного акта увійде в систему нормативно-правових актів :

Закон України “Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги”;

Закон України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням”;

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007р. №23-р “Про виготовлення бланків листка тимчасової непрацездатності”

Наказ МОЗ України від 13.11.2001 № 455 “Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян”, зареєстрований в Мін’юсті 4 грудня 2001 року за № 1005/6196 зі змінами, затверджених наказом МОЗ України від 06.12.2011р. № 882, зареєстрованим у Міністерства юстиції України 02.02.2012 за № 163/20476;

Наказ МОЗ, Мінпраці, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за погодженням Державного комітету статистики та Федерації профспілок України від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406 “Про затвердження зразка, технічного опису листка непрацездатності та Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності”, (зареєстрований в Мін’юсті 17.11.2004 за №1454/10053, №1455/10054, №1456/10055) зі змінами від 24.11.2006 № 774/438/207-ос/719 (зареєстрований в Мін’юсті 18 грудня 2006 за №1324/13198);

Наказ МОЗ України від 09.04.08р. №189 “Про затвердження Положення про експертизу тимчасової непрацездатності”, зареєстрований в Мін’юсті 4 липня 2008 року за № 589/15280.

2. Цілі державного регулювання

Реалізація прав та обов’язків громадян та держави у галузі охорони здоров’я, визнається рівність усіх форм власності закладів охорони здоров’я, а також свобода волі громадян за потребою вільно обирати лікаря та лікувальний заклад.

3. Визначення альтернативних способів досягнення зазначених цілей та аргументи щодо переваги обраного способу

Першим альтернативним способом – є залишити чинне законодавство без змін, проте, даний спосіб не відповідатиме п “д” ст.6 Основ Законодавства України про охорону здоров’я і не дасть реалізувати право громадянина на вільний вибір лікаря і закладу охорони здоров’я.

Другий альтернативний спосіб – прийняття проекту наказу МОЗ України “Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності” з метою здійснення розподілу бланків листка тимчасової непрацездатності для забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності заклади охорони здоров’я, незалежно від форм власності та підпорядкування та лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи – підприємці, які провадять господарську діяльність з медичної практики.

Таким чином прийняття наказу є єдиним альтернативним способом вирішення проблеми.

4. Описання механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Для розв’язання проблеми МОЗ підготовлено проект наказу “Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності”, яким буде доручено Міністру охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь (головних управлінь) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, відомчого підпорядкування та лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи – підприємці бланками листка тимчасової непрацездатності на безоплатній основі згідно з їх заявками.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

5.1. Оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта з визначенням та порівнянням позитивних і негативних обставин, які можуть впливати на виконання вимог акта

Зовнішні фактори, які можуть впливати на виконання вимог акта відсутні.

5.2. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта органами державної влади і органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами

Впровадження та виконання вимог акта не передбачає фінансування з Державного бюджету України та інших бюджетів.

5.3. Характеристика механізму можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта

Проект наказу “Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності не передбачає нанесення шкоди, а спрямована на позитивне розв’язання проблеми, яке дає можливість суб’єктам господарювання виконувати вимоги Законів.

5.4. Періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта

Щорічно орган ліцензування готує звіт про виконання річних планів (квартальних планів) державного нагляду (контролю) за суб’єктами господарювання за попередній рік і оприлюднює його в мережі Інтернет.

У разі прийняття запропонованого регуляторного акта;

Здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта передбачено пунктом 1.2. проекту наказу МОЗ України “Про забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності”:

“Міністру охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь (головних управлінь) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій здійснювати контроль за обігом бланків листка тимчасової непрацездатності у відповідності до діючих нормативно-правових актів.

Відповідно до наказу МОЗ України від 13.11.2001 № 455 “Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян”, зареєстрований в Мін’юсті 4 грудня 2001 року за № 1005/6196 зі змінами, затверджених наказом МОЗ України від 06.12.2011р. № 882, зареєстрованим у Міністерства юстиції України 02.02.2012 за № 163/20476;

п.8.1. “Контроль за виконанням цієї Інструкції закладами охорони здоров’я усіх відомств здійснюють у межах своєї компетенції Міністерство охорони здоров’я України, Міністерство охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, управління охорони здоров я обласних, Севастопольської міської державних адміністрацій, Головного управління охорони здоров я Київської міської державної адміністрації, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, профспілки і їх об єднання”.

П.8.2. “Відповідальність за стан організації та якості експертизи тимчасової непрацездатності, зберігання та облік документів. що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян несе керівник закладу”.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Вигоди та витрати від даного регуляторного акту наведені у таблиці 1.

 

Сфери впливу Вигоди Витрати
Інтереси Держави – створення умов для задоволення потреб населення в отриманні необхідної медичної допомоги, враховуючи вільний вибір громадянина. відсутні
Інтереси суб’єктів господарювання – підвищення рівня відповідальності керівників закладів охорони здоров’я відсутні
Інтереси громадян – вільний вибір лікаря та закладу охорони здоров’я відсутні

7. Обґрунтування терміну дії регуляторного акта

Проект наказу спрямований на виконання Закону України “Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги”; розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007р. №23-р “Про виготовлення бланків листка тимчасової непрацездатності” і повинен діяти протягом дії цих актів.

8. Показники результативності регуляторного акта

Показники результативності регуляторного акта є прогнозованим і встановлюються протягом різних періодів після набрання чинності актом. Переліки кількісних та якісних показників результативності регуляторного акта наведені у таблиці 2.

Перший заступник Міністра Р.О.Моісеєнко

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ