Законодательство

Проект наказу моз україни “про заходи щодо запровадження автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення закладів охорони здоров’я”

26/12/2012

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
м.Київ

Інформаційне повідомлення

Проект наказу моз україни “про заходи щодо запровадження автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення закладів охорони здоров’я”

Пояснювальна записка

Аналіз регуляторного впливу

ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ПУБЛІЧНОГО ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ
ПРОЕКТУ НАКАЗУ МОЗ УКРАЇНИ “ПРО ЗАХОДИ ЩОДО ЗАПРОВАДЖЕННЯ АВТОМАТИЗОВАНОЇ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я”
Міністерство охорони здоров’я України повідомляє про проведення публічного громадського обговорення проекту наказу МОЗ України “Про заходи щодо запровадження автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення закладів охорони здоров’я”

Дата оприлюднення: 26 грудня 2012 року.

Проект наказу МОЗ України “Про заходи щодо запровадження автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення закладів охорони здоров’я” розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України ( https://moz.gov.ua/ua/portal/mtpc_publicdiscussion та урядовому веб-сайті “Громадянське суспільство і влада” ( https://civic.kmu.gov.ua ) в рубриці “Консультації з громадськістю”.

Всі соціальні групи населення та заінтересовані сторони мають право надання пропозицій та зауважень будь-яким із нижчезазначених способів:

письмові пропозиції та зауваження за адресою: 01021, м. Київ, вул.. Грушевського, 7 ДП “Український інформаційно-обчислювальний центр” МОЗ України.

адреса для електронного листування: [email protected]

контактний номер телефону для надання консультацій:  (050) 511-92-13

Пропозиції та зауваження подаються в довільній формі.

Строк подання пропозицій та зауважень – з 26 грудня 2012 року по 26 січня 2013 року (до 17 години 00 хвилин).

Відповідальна особа: Бровді Андрій Васильович (перший заступник директора ДП “Український інформаційно-обчислювальний центр” МОЗ України).

Результати публічного обговорення проекту наказу МОЗ України “Про заходи щодо запровадження автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення закладів охорони здоров’я” будуть опубліковані на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я не пізніше ніж через два тижні після закінчення публічного громадського обговорення.

Директор Департаменту інформаційно-організаційного та документального забезпеченняЮ. Сіденко

ПРОЕКТ

Про заходи щодо запровадження

автоматизованої інформаційно- аналітичної системи ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я

 

 

Відповідно до підпунктів 6.10 та 6.35 підпункту 6 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров’я, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2012 року № 467, та з метою моніторингу фактичного рівня ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про автоматизовану інформаційно-аналітичну систему ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я, щододається.

2. Державному підприємству “Український інформаційно-обчислювальний центр МОЗ України” (Є.Ю.Ярмолюк) забезпечити:

2.1. Розміщення автоматизованої інформаційно-аналітичної системи ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я (далі – ІАС) на серверах Міністерства охорони здоров’я України (далі МОЗ України).

2.2. Упровадження ІАС в закладах охорони здоров’я вторинного та третинного рівнів надання медичної допомоги м. Києва у термін до 15 лютого 2013 року.

2.3. Упровадження ІАС у всіх закладах охорони здоров’я до 15 березня 2013 року.

2.4. Інформування щотижня МОЗ України про стан наповнення ІАС до 01 квітня 2013 року, а після зазначеного терміну щокварталу.

2.5. Надання методичних матеріалів та консультацій по роботі з ІАС Міністерству охорони здоров’я України, Міністерству охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, управлінням (головним управлінням) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, закладам.

3. Міністру охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь (головних управлінь) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:

3.1. Призначити посадових осіб Міністерства охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, управлінь (головних управлінь) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, відповідальних за користування ІАС у закладах охорони здоров’я. Завірені належним чином копії наказів про призначення посадових обіб надати до ДП “Український інформаційно-обчислювальний центр МОЗ України” до 01 лютого 2013 року.

3.2. Забезпечити можливість закладам охорони здоров’я отримати доступ до ІАС та вносити достовірну інформацію щодо наявного медичного обладнання та автотранспорту до ІАС, а також доповнювати її в разі зміни стану його використання.

4. Рекомендувати закладам охорони здоров’я комунальної форми власності застосовувати це Положення з метою обліку та аналізу рівня забезпечення матеріально-технічними ресурсами.

5. Департаменту інформаційно-організаційного та документального забезпечення (Сіденко Ю. Г.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.

6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра керівника апарату Богачева Р. М.

Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Віце-прем’єр-міністр України
Міністр                                                                                                            Р. Богатирьова

Пояснювальна записка
до проекту наказу МОЗ України “Про заходи щодо запровадження автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення закладів охорони здоров’я”

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

 

Відповідно до підпунктів 6.10 та 6.35 підпункту 6 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2012 року № 467 на Міністерство охорони здоров’я України покладені завдання затверджувати вимоги до матеріально-технічної бази, устаткування, до професійної підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації медичних і фармацевтичних працівників закладів охорони здоров’я всіх форм власності та рівнів надання медичної допомоги, а також здійснювати моніторинг стану здоров’я населення, діяльності та ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я.

Відповідно до Указу Президента України N 187/2012 “Про Національний план дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава” програма реформ у галузі охорони здоров’я включає проведення інвентаризації високовартісного обладнання в лікувальних закладах які знаходяться у підпорядкуванні у Міністерства охорони здоров’я. З огляду на це існує необхідність створення автоматизованої інформаційно-аналітичної системи ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я (далі – ІАС).

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою створення ІАС у сфері охорони здоров’я є здійснення обліку обладнання, аналізу рівня ресурсного забезпечення закладів, здійснення ефективного перерозподілу цих ресурсів між закладами.

Для реалізації мети пропонується створення програмного забезпечення – розподіленої бази даних – із авторизованим доступом до неї через мережу Інтернет для забезпечення дистанційного введення інформації із різних регіонів України.

Метою прийняття наказу є затвердження Положення про автоматизовану інформаційно-аналітичну систему ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я, яке містить порядок користування та адміністрування ІАС.

ІАС передбачає встановлення єдиної форми подання інформації про стан ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я, впровадження географічних довідників, класифікаторів обладнання та автотранспорту, довідників типових структурних підрозділів закладів охорони здоров’я (відповідно до наказу МОЗ України від 28 жовтня 2002 року № 385 “Про затвердження переліків закладів охорони здоров’я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров’я“, зареєстрованим Міністерством юстиції України 12 листопада 2002 року).

 

3. Правові аспекти

 

У цій сфері правового регулювання діють Указ Президента від 12 березня 2012 року № 187/2012 “Про Національний план дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2012 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава“, Закони України “Про національну програму інформатизації”, “Про Концепцію Національної програми інформатизації”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, Указ Президента України від 14 липня 2000 року № 887 “Про вдосконалення інформаційно-аналітичного забезпечення Президента України та органів державної влади”, 6.10 та 6.35 підпункту 6 пункту частини четвертої Положення про Міністерство охорони здоров’я, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2012 року № 467/2011.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

 

Прийняття проекту наказу не потребує додаткових фінансових та інших матеріальних витрат.

 

5. Позиція заінтересованих органів

 

Проект наказу потребує погодження із Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та державну реєстрацію у Міністерстві юстиції України.

 

6. Регіональний аспект

 

Проект наказу не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

7. Запобігання корупції

 

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Проект наказу не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

 

8. Громадське обговорення

 

З метою отримання зауважень та пропозицій громадськості проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України (https://moz.gov.ua) та урядовому веб-сайті “Громадянське суспільство і влада” (https://civic.kmu.gov.ua) в рубриці “Консультації з громадськістю”.

 

9. Позиція соціальних партнерів

 

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

 

Проект наказу затверджує Положення про автоматизовану інформаційно-аналітичну систему ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я, яке містить порядок користування та адміністрування ІАС, та не є регуляторним актом відповідно до Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

Зовнішні фактори, які можуть впливати на виконання вимог акта відсутні.

Затвердження наказу не передбачає нанесення шкоди, а спрямовано на приведення у відповідність ресурсного забезпечення закладів вимогам, затвердженим наказами МОЗ України.

 

11. Прогноз результатів

 

Позитивний результат: отримання вичерпної інформації щодо ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, аналіз та прийняття рішень щодо його покращення.

Негативний результат: відсутній.

Очікувані результати від впровадження наказу:

 

Об’єкт впливу Вигоди Витрати
Держава створення єдиної інформаційно-аналітичної системи з метою моніторингу фактичного рівня ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, що є складовою підвищення ефективності та якості надання медичної допомоги немає
Населення забезпечить покращення та удосконалення рівня якості послуг в сфері охорони здоров’я. немає
Суб’єкти господарювання надасть можливість здійснення поточного моніторингу ресурсного забезпечення закладу та зменшення адміністративного навантаження на працівників бухгалтерій закладів за рахунок автоматизації обліку, аналізу та звітності щодо ресурсного забезпечення” немає

 

Таким чином, упровадження цього акта буде мати значні соціальні та економічні вигоди.

Директор Департаменту інформаційно-організаційного та документального забезпечення                                                                                              Ю. Сіденко

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України

 

“Про заходи щодо запровадження автоматизованої інформаційно-аналітичної системи ресурсного забезпечення

 

закладів охорони здоров’я “

 

1. Опис проблеми

Відповідно до підпунктів 6.10 та 6.35 підпункту 6 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2012 року № 467 на Міністерство охорони здоров’я України покладені завдання затверджувати вимоги до матеріально-технічної бази, устаткування, до професійної підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації медичних і фармацевтичних працівників закладів охорони здоров’я всіх форм власності та рівнів надання медичної допомоги, а також здійснювати моніторинг стану здоров’я населення, діяльності та ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я.

Відповідно до Указу Президента України N 187/2012 “Про Національний план дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава” програма реформ у галузі охорони здоров’я включає проведення інвентаризації високовартісного обладнання в лікувальних закладах які знаходяться у підпорядкуванні у Міністерства охорони здоров’я. З огляду на це існує необхідність створення автоматизованої інформаційно-аналітичної системи ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я (далі – ІАС).

Метою створення ІАС у сфері охорони здоров’я є здійснення обліку обладнання, аналізу рівня ресурсного забезпечення закладів, здійснення ефективного перерозподілу цих ресурсів між закладами.

Для реалізації мети пропонується створення програмного забезпечення – розподіленої бази даних – із авторизованим доступом до неї через мережу Інтернет для забезпечення дистанційного введення інформації із різних регіонів України.

Метою прийняття наказу є затвердження Положення про автоматизовану інформаційно-аналітичну систему ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я, яке містить порядок користування та адміністрування ІАС.

 

2. Цілі та завдання прийняття запропонованого акта

 

Метою прийняття наказу є затвердження Положення про автоматизовану інформаційно-аналітичну систему ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я, яке містить порядок користування та адміністрування створеного програмного забезпечення.

 

3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

 

Існує три альтернативних способи досягнення цілей:

 

Перший альтернативний спосіб – направлення письмових запитів до закладів охорони здоров’я всіх регіонів України для подання інформації щодо наявного обладнання на паперових носіях та направлення її до МОЗ України. Зазначений спосіб є неприйнятний, оскільки призведе до значних втрат часу при формуванні електронних таблиць та друкування паперових реєстрів обладнання та автотранспорту з боку закладів та ускладнить узагальнення та аналіз ресурсного забезпечення закладів з боку МОЗ України.

Другий альтернативний спосіб – отримання в електронному вигляді інформації про наявне обладнання та зведення їх у єдину електронну таблицю. Зазначений спосіб не є прийнятним, оскільки призведе до значних втрат часу при формуванні електронних таблиць з боку закладів та їх узагальнення з боку МОЗ України, збільшує ризик втрати чи пошкодження електронних носіїв та/або файлів даних при їх пересиланні електронною поштою.

Третій альтернативний спосіб (обраний спосіб) – забезпечить формування реєстру обладнання та автотранспорту за єдиними вимогами з боку МОЗ України шляхом створення в ІАС електронної форми подання інформації та її консолідації у єдину базу даних ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я.

 

4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

 

ІАС передбачає встановлення єдиної форми подання інформації про стан ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я, впровадження географічних довідників, класифікаторів обладнання та автотранспорту, довідників типових структурних підрозділів закладів охорони здоров’я (відповідно до наказу МОЗ України від 28 жовтня 2002 року № 385 “Про затвердження переліків закладів охорони здоров’я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров’я“, зареєстрованим Міністерством юстиції України 12 листопада 2002 року), а також надасть можливість МОЗ України самостійно створювати аналітичні звіти щодо ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я за допомогою вбудованих аналітичних форм.

 

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Виконання норм, які встановлені проектом акту, не викличе ускладнень у закладів, при впровадженні ІАС користувачі зможуть отримати методичні матеріали та необхідну консультацію з боку адміністратора автоматизованої аналітичної системи – державне підприємство “Український інформаційно-аналітичний центр МОЗ України”.

Виконання запропонованого акту не потребуватиме витрачання додаткових розмірів коштів та часу з боку закладів.

 

Оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта з визначенням та порівнянням позитивних і негативних обставин, які можуть впливати на виконання вимог акта

Зовнішні фактори, які можуть впливати на виконання вимог акта відсутні.

 

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта органами державної влади і органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами

Впровадження та виконання вимог акта не передбачає фінансування з Державного бюджету України та інших бюджетів і має позитивний соціально-економічний ефект.

 

Характеристика механізму можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта

Затвердження наказу не передбачає нанесення шкоди, а спрямовано на приведення у відповідність ресурсного забезпечення закладів вимогам, затвердженим наказами МОЗ України.

 

6. Очікувані результати

 

Позитивний результат: отримання вичерпної інформації щодо ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, аналіз та прийняття рішень щодо його покращення.

Негативний результат: відсутній.

Очікувані результати від впровадження наказу:

 

Об’єкт впливу Вигоди Витрати
Держава створення єдиної інформаційно-аналітичної системи з метою моніторингу фактичного рівня ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, що є складовою підвищення ефективності та якості надання медичної допомоги немає
Населення забезпечить покращення та удосконалення рівня якості послуг в сфері охорони здоров’я. немає
Суб’єкти господарювання надасть можливість здійснення поточного моніторингу ресурсного забезпечення закладу та зменшення адміністративного навантаження на працівників бухгалтерій закладів за рахунок автоматизації обліку, аналізу та звітності щодо ресурсного забезпечення” немає

 

Таким чином, упровадження цього акта буде мати значні соціальні та економічні вигоди.

 

7. Запропонований строк дії акта

 

Акт набирає чинності з дня його офіційного опублікування у засобах масової інформації відповідно до законодавства України. Термін його дії не обмежено.

 

8. Показники результативності акта

 

Прийняття наказу дозволить визначити на нормативно-правовому рівні єдиний підхід щодо обліку, контролю за використанням та плануванням витрат державного та місцевих бюджетів щодо ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я.

Для відстеження результативності регуляторного акта, з огляду на визначені цілі державного регулювання, обрано такі показники:

 

– Кількість закладів, які подали інформацію до ІАС.

 

– Кількість одиниць медичного обладнання/автотранспорту, яке внесено до системи.

 

– Відповідність кількості медичного обладнання/автотранспорту, яке внесено до ІАС до загальної кількості одиниць обладнання, яке знаходиться на балансі закладів.

 

– Відповідність поданої закладами інформації про медичне обладнання/автотранспорт результатам інвентаризацій.

 

– Кількість закладів, рівень матеріально-технічного забезпечення яких відповідають діючим стандартам (табелі оснащення закладів).

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта

 

Відстеження ефективності застосування зазначеного наказу буде здійснюватись МОЗ України шляхом аналізу статистичних даних:

Заступник Міністра – керівник апаратаР.М.Богачев”___” ______________ 2012 року

Вид відстеження Строк База даних
Базове з моменту набрання чинності до 01 квітня 2013 року шляхом надання доступу користувачам до ІАС, збору пропозицій, зауважень та їх аналізу, наповнення ІАС інформацією щодо ресурсного забезпечення
Повторне кожний квартал порівняння показників базового та повторного відстеження.
Періодичне щорічно, починаючи з 01 квітня 2013 року шляхом аналізу статистичних даних та порівняння показників базового та повторного відстеження.

Підготувала +Марія Морозова

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ