Проект наказу МОЗ України “Про затвердження форм первинно облікової документації та порядку їх обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення”
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
N
м.Київ
Повідомлення про оприлюднення
Проект наказу МОЗ України “Про затвердження форм первинно облікової документації та порядку їх обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення”
Пояснювальна записка
Аналіз регуляторного впливу
З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження форм первинно облікової документації та порядку їх обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення” Міністерство охорони здоров’я України оголошує про його публікацію.
Проектом наказом пропонується врегулювати порядок обліку форм первинної облікової документації, що використовується у закладах охорони здоров’я. Встановити єдиний порядок обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення бланків форм первинної облікової документації, що виготовляється відповідно до технічного опису.
Проект наказу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мністерства охорони здоров’я України: moz охорони здоров’я України.qov.ua
Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:
Міністерство охорони здоров’я України вул.. Грушевського, 7 м. Київ 01601 тел. 253-74-28
Директор ДЗ “Центр медичної статистики МОЗ України” М.В.Голубчиков
Про затвердження форм первинної облікової документації та порядку їх обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення
Відповідно до підпунктом 6.28 підпункту 6 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011року № 467, та з метою приведення форм первинної облікової документації у відповідність до вимог законодавства України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
1.1. Форму первинної облікової документації № 140-2/о “Відомість про використання форм первинної облікової документації, що виготовляються відповідно до технічного опису” та Інструкцію щодо її заповнення, що додаються.
1.2. Форму первинної облікової документації № 140-3/о “Журнал реєстрації виданих форм первинної облікової документації, що виготовляються відповідно до технічного опису” та Інструкцію щодо її заповнення, що додаються.
1.3. Порядок обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення бланків форм первинної облікової документації, що виготовляються відповідно до технічного опису, що додається.
2. Державним замовником форм первинної облікової документації, що виготовляються відповідно до технічного опису, є Міністерство охорони здоров’я України. Координація замовлення форм первинної облікової документації, що виготовляються відповідно до технічного опису, здійснюється Міністерством охорони здоров’я України за поданням державного закладу “Центр медичної статистики Міністерства охорони здоров’я України” в обсягах, згідно із заявками обласних інформаційно-аналітичних центрів медичної статистики.
3. Міністру охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, керівникам структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій довести цей наказ до відома керівників закладів охорони здоров’я та забезпечити його виконання.
4. Директору Департаменту реформ та розвитку медичної допомоги М. Хобзею забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра О. Толстанова.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр Р. Богатирьова
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 2013 року № “Про затвердження форм первинної облікової документації та порядку їх обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення” (далі – Наказ МОЗ України) розроблено Міністерством охорони здоров’я України відповідно до пункту 9 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011року № 467, та з метою приведення форм первинної облікової документації у відповідність до вимог законодавства України.
2. Мета і шляхи її досягнення
Наказ МОЗ України підготовлено з метою приведення у відповідність до чинного законодавства власні нормативні акти, а саме порядку обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення форм первинної облікової документації, що виготовляється відповідно до технічного опису.
3. Правові аспекти
У даній сфері суспільних відносин діють такі нормативно-правові акти:
Указ Президента України від 13 квітня 2011 року № 467 “Про затвердження Положення про Міністерство охорони здоров’я України”
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття Наказу не потребує додаткових коштів із Державного бюджету України.
5. Позиція заінтересованих органів
Наказ не потребує погодження заінтересованих органів.
6. Регіональний аспект
Наказ МОЗ України не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
6. Запобігання дискримінації
Наказ не містить ознак дискримінації
7. Запобігання корупції
Наказ МОЗ України погоджено Сектором з питань запобігання та виявлення корупції МОЗ України.
8. Громадське обговорення
Наказ МОЗ України не потребує громадського обговорення.
9. Позиція соціальних партнерів
Наказ МОЗ України не стосується питань соціально-трудової сфери та не потребує погодження уповноваженими представниками всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.
10. Оцінка регуляторного впливу
Наказ МОЗ України не є регуляторним актом.
11. Прогноз результатів
Наказ МОЗ України приводить у відповідність до чинного законодавства власні нормативно-правові акти.
Перший заступник Міністра О. Качур
“____”______________ 2013 р.
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин.
Опис проблеми .
На даний момент порядок обліку форм первинної облікової документації, що використовується у закладах охорони здоров’я законодавчо не врегульовано.
Вищезазначеним документом встановлюється порядок обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення бланків форм первинної облікової документації, що виготовляються відповідно до технічного опису.
Таким чином, виникла необхідність розробити документ, який би врегульовував облік форм первинної облікової документації, що використовується у закладах охорони здоров’я.
Обґрунтування неможливості розв’язання проблеми за допомогою чинного регуляторного акта:
– чинне законодавство не врегульовує питання порушені у проекті наказу;
– дані відносини регулюються декількома законодавчими актами, що призводить до ускладнення розуміння суб’єктами господарської діяльності з обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення форм первинної облікової документації;
– можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта не прогнозується.
2. Цілі державного регулювання:
-Упорядкування відносин у сфері обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення форм первинної облікової документації;
– вдосконалення процедури обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення форм первинної облікової документації;
– введення регулювання, що відповідатиме принципам державної регуляторної політики.
3. Визначення та оцінка прийнятих альтернативних способів досягнення цілей, аргументація переваг обраного способу:
Можливі способи досягнення цілей | Оцінка способу | Причини відмови від альтернативних способів/аргументи щодо переваги обраного способу |
Збереження чинного регулювання | – Не відповідає вимогам чинного законодавства. | – Проблема розв’язується частково. – Невідповідність принципам регуляторної політики. |
Обраний спосіб | – Відповідає вимогам чинного законодавства. – Забезпечує досягнення цілей державного регулювання. – Відповідає потребам у вирішенні проблеми. Забезпечує чіткий порядок вдосконалення процедури обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення форм первинної облікової документації; | – Забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики. – Покращує підприємницьке середовище. – Упорядковує відносини у сфері обліку, знищення (зіпсування або пошкодження), повернення форм первинної облікової документації. |
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта:
Принципи та способи досягнення цілей регулювання:
– регулювання побудоване відповідно до принципів регуляторної політики;
– встановлення процедури обліку форм первинної облікової документації;
– встановлення процедури знищення (зіпсування або пошкодження), форм первинної облікової документації;
– встановлення процедури повернення форм первинної облікової документації;
Ефективність способів досягнення цілей:
Запропонований спосіб обліку форм первинної облікової документації, що виготовляються відповідно до технічного опису передбачає єдиний порядок. знищення (зіпсованих або пошкоджених) та їх вилучення для всієї системи охорони здоров’я. Уніфікація облікових форм, спрощення заповнення медичної облікової документації.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:
Оцінка впливу основних зовнішніх факторів на дію акта:
– розмір конкуренції. Не передбачається, оскільки Підвищення рівня конкуренції на ринку того чи іншого товару або послуги стимулюватиме поширення реклами. Крім цього, посилення конкуренції зумовить підвищення якості об’єктів зовнішньої реклами, що сприятиме покращенню зовнішнього вигляду міста.
– забудова нових територій сприятиме збільшенню місць для розміщенню об’єктів зовнішньої реклами та розширенню сфери регулювання.
Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта:
Акт забезпечує єдиний порядок. обліку, знищення (зіпсованих або пошкоджених) та їх вилучення для всієї системи охорони здоров’я. Уніфікація облікових форм, спрощення заповнення медичної облікової документації.
Періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта:
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цього регуляторного акту шляхом аналізу статистичних даних.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись через 1рік після набрання чинності цього регуляторного акту шляхом аналізу статистичних даних.
6. Вигоди та витрати:
Опис прогнозованих вигод та витрат від регулювання, яке запроваджується:
Сфера впливу | Вигоди | Витрати |
Місцева влада | Підвищення іміджу влади, як такої що проводить політику на підтримку підприємництва | |
Унормування процедури поводження щодо обігу та контролю за первинною обліковою документацією у системі охорони здоров’я | ||
Суб’єкти підприємницької діяльності | Економія часу, уніфікація облікових форм, спрощення заповнення медичної облікової документації. | |
Населення | Безпека життєдіяльності |
Розрахунок прогнозованих вигод та витрат від регулювання, яке запроваджується:
Прогнозні значення показників наступні:
надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів – не передбачається;
додаткових витрат суб’єктами господарювання, – не передбачається.
7. Визначення показників результативності регуляторного акта:
Унормування процедури поводження щодо обігу та контролю за первинною обліковою документацією у системі охорони здоров
8. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта:
Строки проведення відстеження:
Базове відстеження – до набрання актом чинності.
Повторне відстеження – через рік з дня набрання актом чинності.
Вид даних:
– Унормування процедури поводження щодо обігу та контролю за первинною обліковою документацією у системі охорони здоров’я.
– дослідження статистичних показників
Прогнозні значення статистичних показників в розрахунку на рік:
Не відслідковуються, оскільки регуляторний акт передбачає унормування обігу первинної облікової документації у системі охорони здоров’я.
Назва показника | Кількість | Сума |
9. Обґрунтування строку дії регуляторного акта.
Термін дії регуляторного акта не обмежується.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цього регуляторного акту шляхом аналізу статистичних даних.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись через 1рік після набрання чинності цього регуляторного акту шляхом аналізу статистичних даних.
Підготувала +Марія Морозова