Законодательство

Проект постанови КМУ “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765”

18/06/2012

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ
до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765”

Міністерством охорони здоров’я України на громадське обговорення пропонується проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765“.

Проект постанови Кабінету Міністрів “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765” розроблений з метою приведення у відповідність до статті 16 Закону України “Основи законодавства України про охорону здоров’я” здоров’я (у редакції Закону України від 07.07.2011 р. № 3611-VI).

Проект регуляторного акта, аналіз регуляторного впливу та пояснювальна записка оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України в мережі Інтернет www.moz.gov.ua.

Пропозиції та зауваження щодо проект постанови надсилати на адресу: МОЗ України за адресою: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Донченко Тетяна Миколаївна тел.             (044) 200-08-17      , E-mail: [email protected].

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 15.07.2012 у письмовому та/або електронному вигляді.

Начальник Управління

контролю якості медичних послуг Т.М.Донченко

ПРОЕКТ
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від ___ ___________ 2012 р. № ______
Київ

 

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України

від 15 липня 1997 року № 765

Відповідно до статті 16 Закону України “Основи законодавства України про охорону здоров’я” Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765 “Про затвердження Порядку державної акредитації закладу охорони здоров’я” (Офіційний вісник України, 1997 р., № 29) зміни, що додаються.
Прем’єр-міністр України                                                                                     М. АЗАРОВ

Аналіз регуляторного впливу до проекту постанови Кабінету міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765”
Підстава для розроблення

Підставою для розроблення є необхідність реалізації 16 статті Основ законодавства України про охорону здоров’я.

1. Визначення проблеми яку передбачено розв’язати шляхом державного регулювання.

Опис проблеми:

Відповідно до вимог статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я (із змінами), заклади охорони здоров’я (далі – заклади) підлягають акредитації у випадках та в порядку, визначених Кабінетом Міністрів України. Таким чином, слід законодавчо врегулювати чіткий порядок акредитації закладів охорони здоров’я (далі – порядок) та визначити зазначені випадки. Також, з метою спрощення для суб’єктів господарювання проведення акредитації планується делегування акредитаційним комісіям, що утворюються при Міністерстві охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, управліннях (головних управліннях) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (далі – акредитаційні комісії) повноважень щодо акредитації закладів, крім фармацевтичних (аптечних) закладів, комунальної форми власності, що надають первинну та вторинну медичну допомогу та приватної форми власності, що надають первинну медичну допомогу.

2. Цілі нормативного регулювання.

Цілями нормативного регулювання проекту постанови Кабінету Міністрів України є:

– виконання норм Основ законодавства України про охорону здоров’я;

– захист прав громадян та реалізації їх прав на доступність та якість медичних послуг в закладах усіх форм власності.

3. Аналіз альтернативних способів досягнення встановлених цілей.

Викладені вище проблеми не можуть бути розв’язані за допомогою ринкових механізмів, а тому потребують державного регулювання шляхом прийняття відповідного нормативно-правового акта України.

3.1 Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.

У разі не прийняття цього проекту постанови, суб’єкти господарювання (юридичні особи), що здійснюють господарську діяльність у сфері охорони здоров’я, які створили заклад не зможуть підтвердити дотримання закладом охорони здоров’я галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, наявності у ньому умов для ефективного і доступного медичного обслуговування населення, відповідності медичних (фармацевтичних) працівників єдиним кваліфікаційним вимогам.

Відсутність регулювання цього питання за допомогою чинного законодавства.

3.2. Прийняття цього регуляторного акта.

Обґрунтування необхідності державного регулювання

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Прийняття цього регуляторного акта дозволить врегулювати процедуру проходження акредитації закладу у відповідному порядку та у встановлених випадках.

У ньому встановлено:

Обов’язковість та періодичність акредитації закладу, орган який проводить акредитацію закладу, перелік документів що додаються до заяви на проведення акредитації закладу, результат акредитації закладу, випадки позачергової акредитації закладу, можливість оскарження рішення Головних акредитаційних комісій.

4. Очікувані результати прийняття регуляторного акту.

Прийняття Кабінетом Міністрів України проекту постанови забезпечуватиме здійснення з боку уповноважених державних органів належного та ефективного контролю за діяльністю суб’єктів господарювання (юридичні особи будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, основним завданням яких є забезпечення медичного обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників), що провадять господарську діяльність у сфері охорони здоров’я.

Дія цього регуляторного акта поширюватиметься на тих суб’єктів господарювання, які в порядку, встановленому Законом України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”, набули права на здійснення в Україні господарської діяльності у сфері охорони здоров’я.

Кількість таких суб’єктів станом на 1 січня 2012 року становить біля 43000. При цьому коло суб’єктів господарювання, на яких поширюватимуться положення цього регуляторного акта, постійно змінюватиметься внаслідок видачі нових ліцензій та анулювання вже виданих.

Ризик впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта є мінімальним.

5. Механізми і заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Проблеми, які обумовили необхідність прийняття запропонованого нормативно-правового акта, вирішуються шляхом його прийняття.

Внаслідок прийняття проекту постанови держава гарантує громадянам підвищення рівню якості медичного обслуговування. Прийняття акту ввійде в створення єдиної системи управління та контролю якості медичної допомоги та забезпечить права пацієнтів на одержання медичної допомоги у необхідному обсязі і належної якості шляхом оптимального використання кадрових і матеріально-технічних ресурсів в сфері охорони здоров’я.

Проект регуляторного акту розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства охорони України з метою отримання пропозицій і зауважень від зацікавлених суб’єктів господарювання.

6. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.

Запропонований регуляторний акт застосовуватиметься неодноразово до всіх суб’єктів господарювання (юридичні особи будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, основним завданням яких є забезпечення медичного обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників), що провадять господарську діяльність в сфері охорони здоров’я.

Досягнення цілей не передбачає додаткових організаційних заходів. Прийняття проекту постанови не може привести до неочікуваних результатів, які унеможливлюють позитивний ефект від його впровадження.

Прийняття проекту регуляторного акта не потребує додаткових витрат державного бюджету.

7. Строк дії регуляторного акта.

Строк дії нормативно-правового акта необмежений і визначається відповідно до строку дії Основ законодавства України про охорону здоров’я.

8. Показники результативності регуляторного акта.

Показниками результативності нормативно-правового акта є досягнення ним цілей, задекларованих при його прийнятті. Показником результативності проекту постанови є виконання статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я та здійснення з боку держави належного контролю за особливим (специфічним) сегментом українського ринку – ринку медичного обслуговування.

Рівень поінформованості суб’єктів з основних положень проекту регуляторного акта – високий у зв’язку з розміщенням його на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України (www.moz.gov.ua).

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта.

Відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження показників результативності буде здійснюватися по показникам результативності Головної акредитаційної комісії та Головна комісія з акредитації фармацевтичних (аптечних) закладів.

Види та строки відстеження результативності акта

Вид відстеження Строк Вид даних
Базове до набрання чинності статистичні данні
Повторне через 1 рік після набрання чинності показники результативності
Періодичне кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. показники результативності

Віце-прем’єр-міністр України – Міністр                                                     Р.В.Богатирьова

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів Українивід 15 липня 1997 року № 765”

1. Обґрунтування необхідності прийняття актаПроект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765” (далі – проект) розроблений Міністерством охорони здоров’я України на виконання статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я (у редакції Закону України від 07.07.2011 № 3611-VI) та з метою удосконалення процесу акредитації закладів охорони здоров’я усіх фори власності.2. Мета і шляхи її досягненняВідповідно до статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я заклади охорони здоров’я підлягають акредитації у випадках та в порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.У проекті постанови передбачається, що акредитація закладу охорони здоров’я (далі – акредитація) – це підтвердження дотримання закладом охорони здоров’я галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, наявності у ньому умов для ефективного і доступного медичного обслуговування населення, відповідності медичних (фармацевтичних) працівників єдиним кваліфікаційним вимогам.Акредитації підлягають всі заклади охорони здоров’я (далі – заклади) незалежно від форми власності.Перша акредитація закладу проводиться через два роки від початку здійснення діяльності.Наступні акредитації проводяться кожні три роки у випадку здійснення закладом безперервної діяльності.Акредитацію закладів, крім фармацевтичних (аптечних) закладів, проводить Головна акредитаційна комісія, а акредитацію фармацевтичних (аптечних) закладів – Головна комісія з акредитації фармацевтичних (аптечних) закладів, що утворюються при Міністерстві охорони здоров’я України (далі – головні акредитаційні комісії) та акредитаційні комісії, що утворюються при Міністерстві охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, управліннях (головних управліннях) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (далі – акредитаційні комісії).Рішення щодо акредитації закладу, віднесення його до певної акредитаційної категорії або про відмову в акредитації, або про необхідність проведення у місячний термін повторної експертизи відповідності закладу стандартам акредитації приймають відповідна головна акредитаційна або акредитаційна комісія.Проектом визначені випадки проведення позачергової акредитації та порядок оскарження рішення акредитаційних комісій.3. Правові аспектиНа сьогодні у цій сфері правового регулювання діє Закон України “Основи законодавства України про охорону здоров’я”, постанова Кабінету Міністрів України від 15.07.97 № 765 “Про затвердження Порядку державної акредитації закладу охорони здоров’я”.4. Фінансово-економічне обґрунтуванняРеалізація проекту акта не потребує додаткових фінансових, інших витрат з державного та місцевих бюджетів та від суб’єктів господарювання.5. Позиція заінтересованих органівПроект постанови Кабінету Міністрів України не стосується інтересів інших центральних органів виконавчої влади.6. Регіональний аспектПроект постанови Кабінету Міністрів України не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць України.7. Запобігання корупціїУ проекті акта не має правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень8. Громадське обговорення.Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765” розміщений на офіційному веб-сайті МОЗ України www.moz.gov.ua для громадського обговорення.9. Позиція соціальних партнерівПроект постанови Кабінету Міністрів України “Про акредитацію закладів охорони здоров’я” не стосується соціально-трудової сфери, тому не потребує погодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.10. Прогноз результатівПрийняття постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 року № 765” забезпечить виконання статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я, сприятиме удосконаленню процесу акредитації закладів охорони здоров’я усіх фори власності задля забезпечення ефективного і доступного медичного обслуговування населення.
Віце-прем’єр-міністр України –
Міністр                                                                                                         Р.В.Богатирьова

“___” ___________ 2012 р.
+Подготовила Мария Морозова

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ