Законодательство

Проект Закону про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу” (щодо заборони реклами лікарських засобів та цілительства) № 1103 від 04.12.2007

Законодательство

Проект Закону про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу” (щодо заборони реклами лікарських засобів та цілительства) № 1103 від 04.12.2007

23/11/2019

Проект

вноситься народним

депутатом України

Н. Шуфричем

Закон УкраЇни

Про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу

(щодо заборони реклами лікарських засобів та цілительства в засобах масової інформації)

  Верховна Рада України  постановляє:

I. Частину тринадцяту статті 21 Закону України “Про рекламу” (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62; 2007 р., №  43,       ст. 1705) викласти у такій редакції:

“13. Реклама лікарських засобів, косметичних засобів, харчових продуктів, вітамінних та інших харчових добавок (що мають лікувальні властивості, підтверджені у встановленому порядку), послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають, про які йдеться у частинах першій, дев’ятій та дванадцятій цієї статті, може  здійснюватись лише шляхом розміщення внутрішньої реклами у закладах охорони здоров’я, аптечних закладах, спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також розповсюджуватися на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.

Розміщення зазначеної реклами на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, з використанням електрозв’язку, в тому числі телефонного, зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті, при демонстрації кіно- та відеофільмів, кіно-, відео-, слайдфільмів, художніх і документальних фільмів у кінотеатрах, відеосалонах та в інших місцях, де здійснюється їх публічний показ, забороняється”.

II. Прикінцеві положення.

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України у двомісячний строк після набрання чинності цим Законом :

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд і приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради України

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

      Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи вношу на розгляд Верховної Ради України проект Закону України          „Про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу” (щодо заборони реклами лікарських засобів та цілительства в засобах масової інформації).

Доповідати законопроект буду особисто.

Додаток:

1. Проект закону – на 2 арк..

2. Порівняльна таблиця – на 1 арк..

3. Пояснювальна записка – на 3 арк.

4. Проект Постанови – на 1 арк.

5. Список авторського колективу – на 1 арк.

6. Електронні версії зазначених документів.

Народний депутат України                                                           Н.Шуфрич

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України Про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу” (щодо заборони реклами лікарських засобів та цілительства в засобах масової інформації)

  1. 1.    Обґрунтування необхідності прийняття акта

 

Здійснення відкритої реклами лікарських засобів, косметичних засобів, харчових продуктів, вітамінних та інших харчових добавок (що мають лікувальні властивості, підтверджені у встановленому порядку), послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають, на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті, спрямованої на прямого споживача,  призводить до того, що громадяни, без попередніх консультацій з лікарями та встановлення правильного діагнозу захворювання, з урахуванням індивідуальних фізіологічних особливостей та протипоказань організму людини в кожному конкретному випадку, купують та вживають лікарські засоби, інформацію про які вони отримали з реклами,  незважаючи на те що їх використання може не тільки не надати бажаного результату щодо покращення стану здоров’я, а й значною мірою погіршити його.

Таким чином, у зв’язку з проведенням такої відкритої реклами в Україні зростає тенденція до здійснення громадянами самолікування, звернення за допомогою до осіб, які не мають належної медичної освіти, що значною мірою негативно відображається на стані їх здоров’я, призводить до негативних наслідків та зростання кількості хронічних захворювань серед населення.

При цьому виробники ліків заінтересовані в тому, щоб їхній продукт купувався і споживався у великих кількостях, незалежно від його користі. Недостатньо інформовані і, як правило, неосвічені в медичних питаннях споживачі, довіряючи  рекламі, займаються самолікуванням, а ще гірше – лікують своїх дітей без попередніх консультацій та порад фахівців.

Отже, розповсюдження зазначеної реклами медичних препаратів завдає значної моральної, матеріальної та невідворотної шкоди здоров’ю, а також,    в окремих випадках, може коштувати громадянам життя.

У зв’язку з цим заборона відкритої реклами лікарських засобів, косметичних засобів, харчових продуктів, вітамінних та інших харчових добавок (що мають лікувальні властивості, підтверджені у встановленому порядку), послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають, на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті, спрямованої на прямого споживача  (потенційних пацієнтів) є необхідним заходом.

Між тим, законодавство ряду таких  розвинутих європейських країн як Австрія, Бельгія, Германія, Голландія, Норвегія, Ірландія, Данія, Франція, Фінляндія, Чехія та інші, містить у собі відповідні заборони у зазначеній сфері правового регулювання.

Україна, як держава, відповідно до Угоди про партнерство і співробітництво між Україною і Європейськими Співтовариствами та їх державами-членами, підписаної від імені України 14 червня 1994 року в Люксембурзі, ратифікованої Верховною Радою України 10 листопада         1994 року, взяла на себе зобов’язання  поступово привести законодавство у відповідність до законодавства Співтовариства, в тому числі і в такій приоритетній сфері адаптації, як охорона здоров’я та життя людей.

  1. 2.     Цілі і завдання прийняття акта

 

Законопроект має на меті встановлення на законодавчому рівні заборони відкритої реклами лікарських засобів, косметичних засобів, харчових продуктів, вітамінних та інших харчових добавок (що мають лікувальні властивості, підтверджені у встановленому порядку), послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають, на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті, спрямованої на прямого споживача (потенційних пацієнтів), а також здійснення адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу у сфері охорона здоров’я та життя людей, віднесеної Загальнодержавною програмою адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, затвердженої Законом України від 18 березня 2004 року № 1629-IV,  до однієї із пріоритетних у цьому напрямку роботи.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту акта

Законопроектом пропонується:

заборонити розміщення реклами лікарських засобів, косметичних засобів, харчових продуктів, вітамінних та інших харчових добавок (що мають лікувальні властивості, підтверджені у встановленому порядку), послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, з використанням електрозв’язку, в тому числі телефонного, зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті, при демонстрації кіно- та відеофільмів, кіно-, відео-, слайдфільмів, художніх і документальних фільмів у кінотеатрах, відеосалонах та в інших місцях, де здійснюється їх публічний показ;

дозволити розміщення зазначеної реклами лише у закладах охорони здоров’я, аптечних закладах, спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, та розповсюдження на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

 

У зазначеній сфері правового регулювання діє Закон України “Про рекламу”.

Реалізація положень поданого законопроекту, після його прийняття, внесення змін до інших Законів України не потребує.

  1. 5.     Фінансово-економічне обґрунтування прийняття  акта

 

Прийняття законопроекту не потребуватиме додаткових видатків з Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту акта

 

Прийняття законопроекту сприятиме запобіганню вживання громадянами, без попередніх консультацій з лікарями із встановленням правильного діагнозу захворювання, з урахуванням індивідуальних фізіологічних особливостей та протипоказань організму кожної конкретної людини, лікарських засобів, косметичних засобів, харчових продуктів, вітамінних та інших харчових добавок (що мають лікувальні властивості, підтверджені у встановленому порядку), інформацію про які вони отримали з реклами на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті, спрямованої на прямого споживача (потенційних пацієнтів), а також дасть можливість усунути інші негативні фактори, які виникають у результаті відкритої реклами послуг народної медицини (цілительства), та осіб, які їх надають, чим сприятиме зниженню захворюваності та  підвищенню працездатності громадян України.

Народний депутат України                                                        Н. Шуфрич

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України “Про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу

(щодо заборони реклами лікарських засобів та цілительства в засобах масової інформації)

Зміст положення ( норми) чинного законодавства

Зміст положення ( норми) проекту акта

Частина тринадцята статті 21. Реклама лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації.

“13. Положення цієї статті не поширюються на рекламу лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, яка розміщується у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також яка розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики”Частина тринадцята статті 21. Реклама лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації.

“13. Реклама лікарських засобів, косметичних засобів, харчових продуктів, вітамінних та інших харчових добавок (що мають лікувальні властивості, підтверджені у встановленому порядку), послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають, про які йдеться у частинах першій, дев’ятій та дванадцятій цієї статті, може  здійснюватись лише шляхом розміщення внутрішньої реклами у закладах охорони здоров’я, аптечних закладах, спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також розповсюджуватися на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.

Розміщення зазначеної реклами на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, з використанням електрозв’язку, в тому числі телефонного, зовнішньої реклами у населених пунктах та на транспорті, при демонстрації кіно- та відеофільмів, кіно-, відео-, слайдфільмів, художніх і документальних фільмів у кінотеатрах, відеосалонах та в інших місцях, де здійснюється їх публічний показ, забороняється”

Народний депутат України                                                                                   Н.Шуфрич

СПИСОК АВТОРСЬКОГО КОЛЕКТИВУ РОЗРОБНИКІВ

 

проекту Закону України Про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу” (щодо заборони реклами лікарських засобів та цілительства в засобах масової інформації)

1. Шуфрич Нестор Іванович           – народний депутат України

2. Коросташ Тарас Анатолійович   – начальник Управління Апарату Міністра                Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи

3. Матвієнко Роман Петрович      –   начальник Управління правового    забезпечення Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи

 

Вся інформація про лікарські засоби та їх застосування представлена для ознайомлення і не може вважатися настановою для самостійної діагностики та лікування. Інформація призначена виключно для медичних та фармацевтичних працівників.

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ