8. Оперативно-диспетчерські служби функціонують у складі аварійно-рятувальних, пожежно-рятувальних формувань, відповідних правоохоронних (міліції, Служби безпеки, Міністерства внутрішніх справ), аварійних, медичних (органів та закладів охорони здоров’я) та інших служб і організацій,
створюються їх керівниками та призначені для оперативного інформування підрозділів екстреної допомоги населенню.
До повноважень оперативно-диспетчерських служб належить: приймання інформації від відповідного центру з прийняття повідомлень, а також фізичних та юридичних осіб;
доведення інформації до підрозділу екстреної допомоги населенню; здійснення інформаційно-координаційних заходів щодо виконання робіт з надання екстреної допомоги населенню;
інформування центру з прийняття повідомлень про час прибуття на місце події відповідних ресурсів, задіяних для реагування.
Положення про оперативно-диспетчерську службу затверджується органом (посадовою особою), що її створив.
Оперативно-диспетчерські служби здійснюють цілодобове чергування відповідних працівників і забезпечують постійну цілодобову готовність до прийняття повідомлень, інформаційну підтримку та взаємодію підрозділів екстреної допомоги населенню під час надання такої допомоги.
Порядок взаємодії центрів з прийняття повідомлень та оперативно-диспетчерських служб встановлюється Регламентом проходження інформації у Системі 112.
9. Підрозділи екстреної допомоги населенню створюються у складі аварійно-рятувальних, пожежно-рятувальних формувань, відповідних правоохоронних (міліції, Служби безпеки, Міністерства внутрішніх справ) , аварійних, медичних (органів та закладів охорони здоров’я) та інших служб і організацій, що функціонують у системі відповідних центральних органів виконавчої влади, в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, містах обласного значення, керівниками таких формувань, служб та організацій для надання екстреної допомоги населенню.
Обов‘язки працівників підрозділів екстреної допомоги населенню визначаються відповідними статутами (положеннями) формувань, служб та організацій, до складу яких належать такі підрозділи.
Екстрена допомога населенню здійснюється безоплатно.
Стаття 8. Права і обов’язки осіб, що звернулися по допомогу
Особи, що звернулися по допомогу, мають право:
на поважне ставлення з боку працівників центру з прийняття повідомлень, рятувальників, пожежних та інших фахівців підрозділів екстреної допомоги населенню;
на збереження, у разі необхідності, конфіденційності факту звернення за допомогою;
на звернення зі скаргою безпосередньо до керівника або іншої посадової особи Системи 112, у разі порушення його прав;
на отримання своєчасної та якісної допомоги.
Особи, що звернулися по допомогу, зобов’язані:
під час звернення до Системи 112 бути ввічливими до працівників центру з прийняття повідомлень;
надавати всю необхідну інформацію на запит працівників центру з прийняття повідомлень.
При порушенні правил виклику відповідних підрозділів екстреної допомоги населенню (неправдиві, необґрунтовані виклики) винні несуть відповідальність відповідно до законодавства та відшкодовують вартість виклику.
Стаття 9. Порядок надання інформації Системи 112 на запити контролюючих, відповідних правоохоронних і судових органів та громадян
Надання інформації Системи 112 на запити контролюючих, судових, правоохоронних органів, міліції, правоохоронних органів спеціального призначення, а також громадян України, які зверталися за допомогою до Системи 112, здійснюється територіальними підрозділами (органами) забезпечення функціонування Системи 112.
Надання інформації Системи 112 здійснюється за письмовим зверненням керівників відповідних контролюючих, судових, правоохоронних органів, міліції, правоохоронних органів спеціального призначення, а також заяви громадянина, який звертався за допомогою до Системи 112, на адресу керівника територіального підрозділу (органу) забезпечення функціонування Системи 112.
Інформація Системи 112 надається у письмовому вигляді, а також, за необхідності, аудіозапис звернення протягом п‘яти днів з дня отримання звернення про надання інформації. В окремих випадках термін надання інформації Системи 112 може бути скорочено.
Стаття 10. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення Системи 112
Фінансування Системи 112 здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів.
Матеріально-технічне забезпечення Системи 112 здійснюється центральними і місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, організаціями, до сфери управління яких належать відповідні підрозділи, центри, служби, що безпосередньо забезпечують функціонування Системи 112.
Стаття 11. Відповідальність за порушення Закону
Посадові особи, громадяни України, винні у невиконанні або несумлінному виконанні законодавства з питань надання допомоги населенню, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність відповідно до законів України.
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набуває чинності з дня його опублікування.
2. У Законі України «Про правові засади цивільного захисту» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 39, ст. 488):
а) статтю 1 після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:
«система екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним
номером 112 – це інформаційно-телекомунікаційна автоматизована система, яка преставляє собою сукупність програмно-апаратних комплексів і телекомунікаційних мереж, призначених для приймання і оброблення повідомлень громадян у разі загрози їх життю та/або здоров‘ю, виникнення надзвичайних ситуацій, протиправних дій та інших небезпечних подій, а також для оперативного інформування аварійно-рятувальних, пожежно-рятувальних, аварійних, медичних служб, відповідних правоохоронних органів щодо їх залучення до відповідного реагування».
У зв’язку з цим абзац восьмий вважати абзацом дев’ятим;
б) статтю 5 після абзацу восьмого доповнити новим абзацом такого змісту:
«забезпечення функціонування Системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112».
У зв’язку з цим абзац дев’ятий вважати абзацом десятим.
3. У частині другій статті 34 Закону України «Про пожежну безпеку» (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 5, ст. 21) цифри «01» замінити словами «який визначається відповідним нормативним актом».
4. У статті 39 Закону України «Про телекомунікації» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 12, ст. 155):
а) пункт 2 частини першої після слів «аварійних служб газу;» доповнити словами «,Системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112;»;
б) доповнити частину першу новим пунктом 19) такого змісту:
«19) щороку надавати до Системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 електронну базу даних кінцевого абонентного обладнання фіксованого зв‘язку із зазначенням номера та адреси його встановлення. При здійсненні екстреного виклику – у реальному часі забезпечити технічну можливість передавання номера кінцевого абонентського обладнання фіксованого зв‘язку або номера та географічного місцезнаходження кінцевого абонентського обладнання рухомого (мобільного) зв‘язку».
У зв‘язку з цим пункт 19) вважати пунктом 20);
в) абзац перший частини другої після цифри «17» доповнити цифрою
«19».
Пункт 19 частини першої статті 39 набирає чинності через рік після прийняття цього Закону.
5. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк із дня набрання чинності цим Законом:
підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів України, що випливають з цього Закону; привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом; відповідно до своїх повноважень забезпечити прийняття нормативно -правових актів, передбачених цим Законом;
забезпечити перегляд та скасування центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.
Президент України
В. ЯНУКОВИЧ
м. Київ «________»_____________2011 року
№_____________