Закон України “Про затвердження Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки”
ЗАКОН УКРАЇНИ |
Про затвердження Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки
Верховна Рада України постановляє:
1. Затвердити Загальнодержавну програму забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки, що додається.
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України |
В. ЮЩЕНКО |
м. Київ, 19 лютого 2009 року № 1026-VI |
ЗАТВЕРДЖЕНО Законом України від 19 лютого 2009 року № 1026-VI |
ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки
ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
Світовий досвід свідчить, що поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу призводить до зменшення тривалості життя, зростання потреби в медичних послугах, загострення проблем бідності, соціальної нерівності та сирітства, подолання яких потребує постійного збільшення видатків з державного бюджету.
За даними статистики, за станом на 1 січня 2008 року в Україні зареєстровано понад 122 тис. ВІЛ-інфікованих громадян. Тільки за 2007 рік їх кількість зросла на 17669 осіб, що на 10 відсотків більше, ніж у 2006 році. Оцінний показник поширеності ВІЛ-інфекції серед дорослого населення є одним з найвищих в європейському регіоні і становить 1,63 відсотка. За критеріями Об’єднаної програми ООН з ВІЛ/СНІДу та Всесвітньої організації охорони здоров’я стан поширеності ВІЛ-інфекції/СНІДу в Україні класифікується як концентрована епідемія. Основною причиною поширення ВІЛ-інфекції залишається вживання ін’єкційних наркотиків.
У зв’язку з тим, що переважна більшість ВІЛ-інфікованих є особами працездатного та репродуктивного віку, епідемія негативно впливає на соціально-економічний розвиток країни та створює загрозу національній безпеці.
Досвід європейських держав свідчить, що для усунення проблем, пов’язаних з ВІЛ-інфекцією/СНІДом, необхідно забезпечити реалізацію державної політики у сфері профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки інфікованих і хворих шляхом об’єднання зусиль органів державної влади та громадськості.
Погіршення ситуації із захворюваністю на ВІЛ-інфекцію та збільшення кількості хворих на СНІД зумовлено занепадом суспільної моралі та рядом соціально-економічних причин: невідповідність темпів розвитку інфраструктури медичної та соціальної допомоги темпам поширення епідемії; недостатнє фінансування заходів з профілактики та лікування; недосконала система інформування населення з питань запобігання інфікуванню.
Актуальність розроблення Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки (далі – Програми) зумовлена необхідністю створення ефективної системи дієвих заходів щодо запобігання подальшому поширенню ВІЛ-інфекції/СНІДу.
МЕТА ПРОГРАМИ
Метою Програми є стабілізація епідемічної ситуації, зниження рівня захворюваності та смертності від ВІЛ-інфекції/СНІДу шляхом реалізації державної політики щодо забезпечення доступу населення до широкомасштабних профілактичних заходів, послуг з лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД, включаючи забезпечення стерильними медичними виробами одноразового використання вітчизняного виробництва.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Для досягнення визначеної Програмою мети слід забезпечити здійснення профілактичних, лікувальних та організаційних заходів, а також заходів з догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД.
Профілактичними заходами є:
забезпечення масштабної первинної профілактики поширення ВІЛ-інфекції серед населення, передусім серед молоді, через проведення освітньої та роз’яснювальної роботи із залученням засобів масової інформації та мережі Інтернет з пропаганди здорового способу життя, духовних, морально-етичних, культурних цінностей та відповідальної поведінки;
посилення профілактичних заходів серед представників груп ризику (споживачів ін’єкційних наркотиків; осіб, які утримуються в установах виконання покарань; звільнених від відбування покарань; осіб, які займаються проституцією; мігрантів; безпритульних та бездомних громадян, передусім дітей, у тому числі із сімей, що перебувають у складних життєвих обставинах, тощо);
дотримання вимог щодо безпеки лікувально-діагностичного процесу в лікувально-профілактичних закладах шляхом повного переходу до використання медичних виробів одноразового використання вітчизняного виробництва;
посилення безпеки донорства щодо запобігання випадкам передачі ВІЛ-інфекції через кров, її компоненти та анатомічні матеріали для трансплантації;
удосконалення механізму запобігання передачі ВІЛ-інфекції від матері до дитини;
забезпечення вільного доступу до консультування та безоплатного тестування на ВІЛ-інфекцію населення, передусім молоді та представників груп ризику;
розширення доступу споживачів ін’єкційних наркотиків, передусім ВІЛ-інфікованих, до замісної підтримувальної терапії та реабілітаційних програм;
систематичне створення радіо- і телепередач із висвітлення проблем, пов’язаних з ВІЛ-інфекцією/СНІДом.
Лікувальними заходами є:
забезпечення хворих на ВІЛ-інфекцію/СНІД антиретровірусною терапією відповідно до затверджених Міністерством охорони здоров’я України стандартів та клінічних протоколів;
створення системи контролю за формуванням резистентних до антиретровірусних препаратів штамів ВІЛ-інфекції;
забезпечення лікування ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД з опортуністичними та супутніми захворюваннями відповідно до затверджених Міністерством охорони здоров’я України стандартів та клінічних протоколів.
Заходами з догляду та підтримки є:
організація паліативної допомоги ВІЛ-інфікованим і хворим на СНІД;
надання соціальних послуг, а також забезпечення соціально-психологічної підтримки та немедичного догляду за ВІЛ-інфікованими і хворими на СНІД;
надання правової допомоги ВІЛ-інфікованим та хворим на СНІД.
Організаційними заходами є:
забезпечення діяльності та поетапного розвитку спеціалізованих служб і закладів, що надають медичні та соціальні послуги ВІЛ-інфікованим і особам із груп ризику;
удосконалення системи епідеміологічного нагляду за поширенням ВІЛ-інфекції з метою підвищення ефективності профілактичних заходів;
удосконалення законодавства з питань профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД;
розроблення та затвердження стандартів соціальних послуг, що надаються представникам груп ризику;
розроблення та впровадження механізму залучення громадських організацій до надання таких послуг;
забезпечення Міністерством охорони здоров’я України координації заходів з протидії ВІЛ-інфекції;
створення єдиної системи моніторингу та оцінки ефективності заходів, що здійснюються на національному та регіональному рівні, і відповідних фінансових витрат;
сприяння випуску антиретровірусних препаратів вітчизняного виробництва та медичних виробів одноразового використання;
забезпечення контролю якості тест-систем для діагностики ВІЛ-інфекції та антиретровірусних препаратів;
здійснення до- та післядипломної підготовки спеціалістів з профілактики, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД;
залучення до виконання програм профілактики ВІЛ-інфекції медичних, соціальних та педагогічних працівників, працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, роботодавців, професійних спілок, представників бізнесу, громадських та релігійних організацій.
Визначені у додатку до Програми завдання і заходи із забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки базуються на сучасних міжнародних підходах до їх стратегічного планування.
ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Фінансування Програми передбачається здійснювати за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, інших джерел.
Орієнтовний обсяг фінансування становить:
усього за Програмою – 3651847,7 тис. гривень, у тому числі з державного бюджету – 2905938,3 тис. гривень, з місцевих бюджетів – 267336,4 тис. гривень, з інших джерел – 478572,9 тис. гривень.
Обсяг фінансування Програми з державного бюджету може бути уточнено під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік з урахуванням можливостей дохідної частини бюджету.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Виконання заходів Програми дасть змогу:
охопити медичними послугами з профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу 60 відсотків представників груп ризику;
забезпечити навчання учнів усіх загальноосвітніх навчальних закладів за програмами формування здорового способу життя і профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу;
запровадити щотижневе розміщення в засобах масової інформації соціальної реклами щодо формування здорового способу життя і профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу;
удосконалити механізм профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу серед осіб віком від 15 до 24 років з метою підвищення рівня їх обізнаності щодо безпечної статевої поведінки, що дасть змогу збільшити до 60 відсотків кількість осіб, які самостійно можуть визначатися із запобіганням передачі ВІЛ-інфекції статевим шляхом;
забезпечити антиретровірусною терапією не менш як 80 відсотків хворих на ВІЛ-інфекцію/СНІД, які її потребують;
знизити на 10 відсотків рівень смертності серед інфікованих і хворих;
запобігти розвиткові резистентності до антиретровірусних препаратів штамів ВІЛ-інфекції;
забезпечити доступ до замісної підтримувальної терапії та реабілітаційних програм не менш як 20 тис. споживачів ін’єкційних наркотиків;
знизити до 2 відсотків рівень передачі ВІЛ-інфекції від матері до дитини;
забезпечити у 100 відсотків дітей, народжених ВІЛ-інфікованими матерями, раннє виявлення випадків інфікування;
удосконалити систему добровільного консультування і тестування з метою діагностики хвороби на початкових стадіях;
забезпечити розвиток мережі спеціалізованих служб і закладів з надання медичних та соціальних послуг ВІЛ-інфікованим;
створити систему навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів, залучених до роботи з протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу, відповідно до міжнародних стандартів;
удосконалити систему лабораторного контролю якості діагностики та лікування ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД.
У період виконання Програми очікується значне зниження негативних проявів, що уповільнюють демографічний і соціально-економічний розвиток держави.
Додаток до Програми |
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки
Завдання і показники | Розподіл за роками | Найменування заходу | Відповідальні за виконання | Строки виконання | Джерела фінансування | Орієнтовний обсяг фінансування, тис. грн | |||||||||
2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | загальний обсяг | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | |||||
у тому числі за роками | |||||||||||||||
I. Організаційні заходи | |||||||||||||||
1. Заходи з удосконалення законодавства та управління | |||||||||||||||
Кількість засідань відповідних рад | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | Забезпечення діяльності Національної ради з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу при Кабінеті Міністрів України та регіональних рад з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу | МОЗ, Комітет з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним хворобам Міністерства охорони здоров’я України (далі – Комітет), МОН, Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки, Мін’юст, МЗС, Міноборони, МВС, Мінсім’ямолодьспорт, СБУ, Державний департамент України з питань виконання покарань, Держкомтелерадіо, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, Академія медичних наук, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації спільно з об’єднаннями громадян (за згодою) | 2009-2013 | |||||||
Національний звіт | Забезпечення контролю за досягненням цілейДекларації про відданість справі боротьби з ВІЛ-інфекцією/СНІДом, прийнятої на 26-й спеціальній сесії Генеральної Асамблеї ООН з ВІЛ-інфекції/СНІДу в червні 2001 р., та підготовка Національного звіту України з виконання рішень Декларації про відданість справі боротьби з ВІЛ-інфекцією/СНІДом | МОЗ, Комітет, МОН, Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки, Мін’юст, МЗС, Міноборони, МВС, Мінсім’ямолодьспорт, СБУ, Державний департамент України з питань виконання покарань, Держкомтелерадіо, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, Академія медичних наук України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації спільно з об’єднаннями громадян (за згодою) | 2010, 2012 | ||||||||||||
Кількість слухань | 1 | Ініціювання проведення парламентських слухань про стан боротьби з ВІЛ-інфекцією/СНІДом в Україні | МОЗ, Комітет разом з об’єднаннями громадян (за згодою) | 2011 | |||||||||||
Кількість розроблених нормативно-правових актів, зокрема про внесення змін до чинних законодавчих актів | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | Удосконалення законодавства щодо профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу, насамперед з питань проведення профілактичної роботи з населенням, зокрема з представниками груп ризику | МОЗ, Комітет, Мін’юст, Мінсім’ямолодьспорт, МОН, Мінпраці, МЗС, Міноборони, Держприкордонслужба, МВС, СБУ, Державний департамент України з питань виконання покарань, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, об’єднання громадян (за згодою) | 2009-2013 | |||||||
Кількість перевірених підприємств, установ і організацій | 120 | 120 | 120 | 120 | 120 | Забезпечення контролю за дотриманням законодавства з питань ВІЛ-інфекції/СНІДу у сфері трудових відносин щодо подолання дискримінації ВІЛ-інфікованих | Мінпраці, МОЗ, Мін’юст, МОН, Міноборони, Держприкордонслужба, МВС, СБУ, Державний департамент України з питань виконання покарань, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | |||||||
Кількість стандартів | 5 | 3 | Затвердження та впровадження стандартів надання соціальних послуг представникам груп ризику | Мінсім’ямолодьспорт, Мінпраці, МОЗ, Всеукраїнська благодійна організація “Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД” (далі – Благодійна організація) | 2009-2010 | грант Глобального фонду для боротьби з ВІЛ/СНІДом, туберкульозом та малярією (далі – грант Глобального фонду) | 137,5 | 75,0 | 62,5 | – | – | – | |||
Кількість нормативно-правових актів | 1 | 1 | Розроблення і затвердження норм харчування та порядку оздоровлення ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД дітей | МОЗ | 2009-2010 | ||||||||||
Кількість нормативно-правових актів | 1 | Розроблення порядку здійснення соціального супроводу, надання медичної допомоги та соціальної підтримки дітям, народженим ВІЛ-інфікованими матерями, які перебувають у будинках дитини при виправних колоніях, а також неповнолітніх з ВІЛ-інфекцією, які перебувають в установах виконання покарань | Державний департамент України з питань виконання покарань, МОЗ | 2009 | |||||||||||
Кількість нормативно-правових актів | 1 | Розроблення та впровадження механізму залучення громадських організацій до надання соціальних та інших послуг, пов’язаних з соціальним замовленням | Мінпраці, Мінсім’ямолодьспорт, МОЗ, Державний департамент України з питань виконання покарань | 2009 | |||||||||||
Кількість нормативно-правових актів | 1 | Розроблення та впровадження на національному і регіональному рівнях системи перенаправлення та надання послуг з діагностики, лікування і супроводження пацієнтів супутньої патології ВІЛ-інфекції/СНІДу – туберкульозу та вірусних гепатитів | МОЗ, Комітет, Академія медичних наук України, Благодійна організація | 2010 | грант Глобального фонду | 7163,0 | 2096,5 | 2107,5 | 1981,0 | 978,0 | – | ||||
2. Забезпечення діяльності та розвитку спеціалізованих служб і закладів | |||||||||||||||
Кількість центрів | Створення Національного центру протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу | МОЗ | 2013 | державний бюджет | обсяг фінансування визначатиметься додатково після розроблення та затвердження проектної документації | ||||||||||
Кількість контрольних досліджень | 24 | 24 | 32 | 40 | 40 | Забезпечення функціонування Референс-лабораторії діагностики ВІЛ-інфекції/СНІДу Українського центру профілактики і боротьби зі СНІДом Міністерства охорони здоров’я | МОЗ, Комітет | 2009-2013 | державний бюджет | 3403,7 | 838,1 | 780,4 | 518,4 | 633,4 | 633,4 |
Кількість створених відділень | 1 | 1 | Створення інфекційних відділень для лікування ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД в установах виконання покарань | Державний департамент України з питань виконання покарань | 2009-2010 | державний бюджет | 20 480,0 | 10 240,0 | 10 240,0 | – | – | – | |||
Кількість створених центрів ресоціалізації наркозалежної молоді | Сприяння створенню у регіонах України центрів ресоціалізації наркозалежної молоді | Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2010-2013 | Місцеві бюджети, позабюджетні кошти | Обсяг фінансування визначатиметься окремо у кожному конкретному випадку | ||||||||||
Кількість створених центрів для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді | Сприяння створенню у регіонах України центрів для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді | Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2010-2013 | Місцеві бюджети | Обсяг фінансування визначатиметься окремо у кожному конкретному випадку | ||||||||||
Удосконалення кадрового та матеріально-технічного забезпечення мережі центрів профілактики і боротьби зі СНІДом та розвиток районної/міської мережі кабінетів довіри у лікувально-профілактичних закладах | МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | державний бюджет | 46 406,2 | 20 859,8 | 10 278,1 | 4747,1 | 7075,2 | 3446,0 | ||||||
місцеві бюджети | 27 181,5 | 17 234,2 | 4718,4 | 4084,1 | 619,1 | 525,7 | |||||||||
разом | 73 587,7 | 38 094,0 | 14 996,5 | 8831,2 | 7694,3 | 3971,7 | |||||||||
Здійснення інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я усіх форм власності та соціальних служб | МОЗ, Міноборони, СБУ, Держприкордонслужба, Державний департамент України з питань виконання покарань | 2009-2013 | |||||||||||||
3. Створення єдиної системи моніторингу протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та оцінки ефективності заходів, здійснених на національному та регіональному рівнях | |||||||||||||||
Національний центр Регіональні центри |
1 | 14 | 13 | Створення та забезпечення діяльності національного і регіональних центрів моніторингу та оцінки з питань поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу | Комітет, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, Міжнародний благодійний фонд “Міжнародний альянс з ВІЛ/СНІДу в Україні” (далі – Фонд), Благодійна організація | 2009-2011 | грант Глобального фонду | 20 443,2 | 5277,9 | 5075,8 | 5976,3 | 4113,2 | – | ||
Кількість проведених досліджень | 4 | 4 | 4 | Проведення поведінкових досліджень у групах ризику та здійснення дозорного епідеміологічного нагляду за поширенням ВІЛ-інфекції | Мінсім’ямолодьспорт, МОЗ, Фонд | 2009-2013 | державний бюджет | 4500,0 | 1500,0 | – | 1500,0 | – | 1500,0 | ||
грант Глобального фонду | 10 918,0 | 2500,0 | 2956,0 | 756,0 | 4706,0 | – | |||||||||
разом | 15 418,0 | 4000,0 | 2956,0 | 2256,0 | 4706,0 | 1500,0 | |||||||||
Кількість проведених перевірок регіонів | 12 | 17 | 15 | 10 | 13 | Проведення щорічного моніторингу стану виконання Програми органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та забезпечення оприлюднення звітів про виконання Програми | МОЗ, Комітет, Мінсім’ямолодьспорт, МОН, Мінпраці, МЗС, Міноборони, МВС, СБУ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | |||||||
4. Здійснення наукового супроводу | |||||||||||||||
Кількість проведених досліджень | Розроблення нових науково обґрунтованих методів профілактики, діагностики та лікування ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД | Академія медичних наук України, МОЗ | 2009-2013 | державний бюджет | 10 090,0 | 1700,0 | 2450,0 | 2005,0 | 1955,0 | 1980,0 | |||||
Кількість препаратів вітчизняного виробництва | 1 | 1 | 1 | Пошук лікарських засобів нового покоління проти ВІЛ-інфекції/СНІДу, зокрема генно-інженерних та імуновекторних засобів, вивчення можливості застосування замісної або регенеративної терапії захворювання | Національна академія наук України, Академія медичних наук України, МОЗ | 2009-2013 | державний бюджет | 10 000,0 | – | 2500,0 | 2500,0 | 2500,0 | 2500,0 | ||
5. Підготовка спеціалістів з питань лікування, профілактики та соціальної підтримки для груп ризику, ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД | |||||||||||||||
Кількість підготовлених педагогів (осіб) Частка загальноосвітніх навчальних закладів, які мають вчителів з відповідною підготовкою (%) |
800037 | 800049 | 800061 | 800074 | 10 90090 | Підготовка педагогічних працівників з питань профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу і формування здорового способу життя для загальноосвітніх навчальних закладів всіх типів, забезпечення їх сучасними інформаційнометодичними матеріалами | МОН, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | державний бюджет | 11 864,7 | 2218,5 | 2218,5 | 2218,6 | 2218,6 | 2990,5 |
місцеві бюджети | 8494,2 | 1584,0 | 1584,0 | 1584,0 | 1584,0 | 2158,2 | |||||||||
разом | 20 358,9 | 3802,5 | 3802,5 | 3802,6 | 3802,6 | 5148,7 | |||||||||
Кількість підготовлених спеціалістів | Забезпечення підготовки спеціалістів центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з питань профілактики та соціальної підтримки | Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації Мінсім’ямолодьспорт, Благодійна організація | 2009-2013 | місцеві бюджети | 3627,3 | 403,3 | 806,0 | 806,0 | 806,0 | 806,0 | |||||
Кількість залучених до профілактичної роботи соціальних працівників, які пройшли навчання на семінарах (осіб) | 540 | 1080 | 1080 | 1080 | 1080 | грант Глобального фонду | 8597,0 | 2803,5 | 3095,0 | 2123,0 | 575,5 | – | |||
разом | 12 224,3 | 3206,8 | 3901,0 | 2929,0 | 1381,5 | 806,0 | |||||||||
Кількість працівників, які пройшли навчання | Забезпечення навчання працівників системи соціальної сфери та державних інспекторів з охорони праці з питань профілактики ВІЛ-іфекції/СНІДу та наркозалежності | Мінпраці, Держгірпромнагляд | 2009-2013 | державний бюджет | 24,2 | 24,2 | – | – | – | – | |||||
місцеві бюджети | 1684,6 | 448,6 | 336,0 | 300,0 | 300,0 | 300,0 | |||||||||
разом | 1708,8 | 472,8 | 336,0 | 300,0 | 300,0 | 300,0 | |||||||||
II. Профілактичні заходи | |||||||||||||||
1. Здійснення заходів з первинної профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу | |||||||||||||||
Кількість інформаційно-просвітницьких заходів | Проведення заходів з профілактики ВІЛ-інфекції, що ґрунтуються на принципах поваги прав та гідності людини і пропагують здоровий спосіб життя, традиційні духовні, морально-етичні та культурні цінності, відповідальну поведінку, в тому числі через засоби масової інформації та Інтернет мережі | Держкомтелерадіо, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, МОЗ спільно з релігійними організаціями та об’єднаннями громадян (за згодою) | 2009-2013 | ||||||||||||
Створення та поширення в засобах масової інформації тематичної соціальної реклами | Держкомтелерадіо, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, об’єднання громадян (за згодою) | 2009-2013 | державний бюджет | 4310,0 | 862,0 | 862,0 | 862,0 | 862,0 | 862,0 | ||||||
Частка молоді, залученої до проведення інформаційних і культурно-просвітницьких заходів (%) | 20 | 30 | 40 | 45 | 50 | Забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу шляхом пропаганди здорового способу життя серед молоді, проведення інформаційних, культурно-просвітницьких заходів, у тому числі в сільській місцевості, віддалених районах та малих містах шляхом створення та поширення соціальної реклами, забезпечення діяльності мобільних консультаційних пунктів соціальної роботи центрів соціальної служби сім’ї, дітей та молоді | Мінсім’ямолодьспорт, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | державний бюджет | 4310,0 | 970,0 | 970,0 | 890,0 | 790,0 | 690,0 |
Кількість діючих мобільних консультаційних пунктів соціальної роботи | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | місцеві бюджети | 4312,1 | 862,4 | 862,4 | 862,4 | 862,4 | 862,5 | |||
разом | 8622,1 | 1832,4 | 1832,4 | 1752,4 | 1652,4 | 1552,5 | |||||||||
Кількість навчальних закладів | 3800 | 4000 | 4000 | 4000 | 4000 | Запровадження у загальноосвітніх навчальних закладах факультативного курсу для молоді “Профілактика ВІЛ-інфекції/СНІДу”, забезпечення комплектами друкованих і електронних навчально-методичних матеріалів | МОН, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | державний бюджет | 16 929,0 | 3253,1 | 3418,9 | 3419,0 | 3419,0 | 3419,0 |
Сприяння формуванню толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД | МОЗ, Комітет, МОН, Мінпраці, Мін’юст, Міноборони, МВС, Державний департамент України з питань виконання покарань, Держкомтелерадіо, Держкомнацрелігій, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, Благодійна організація | 2009-2013 | грант Глобального фонду | 700,0 | 200,0 | 200,0 | 200,0 | 100,0 | – | ||||||
Кількість інформаційно-просвітницьких кампаній | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | Забезпечення інформаційно-просвітницької роботи з питань толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих дітей | Мінсім’ямолодьспорт, МОН | 2009-2013 | державний бюджет | 5000,0 | 1000,0 | 1000,0 | 1000,0 | 1000,0 | 1000,0 |
Проведення заходів, спрямованих на подолання проявів дискримінації стосовно представників груп ризику з боку працівників охорони здоров’я, органів праці та соціального захисту населення | Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | |||||||||||||
Кількість ресурсних центрів | Забезпечення розроблення програм з профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу на робочих місцях, надання консультативних послуг громадянам, представникам роботодавців та профспілкових організацій з метою зменшення вразливості до ВІЛ-інфікування і недопущення дискримінації ВІЛ-інфікованих у сфері трудових відносин, проведення постійного моніторингу в цій сфері | Мінпраці | 2009-2013 | ||||||||||||
Підготовка та забезпечення застосування методик профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу на робочих місцях, а також подолання проявів дискримінації у сфері трудових відносин | Мінпраці, Мін’юст, МОЗ, МОН, МВС, СБУ, Держгірпромнагляд, Держприкордонслужба, Державний департамент України з питань виконання покарань | 2009-2013 | |||||||||||||
Забезпечення здійснення заходів, спрямованих на запобігання поширенню ВІЛ-інфекції серед військовослужбовців | Міноборони | 2009-2013 | державний бюджет | 4667,5 | 736,0 | 1967,5 | 950,0 | 499,0 | 515,0 | ||||||
2. Здійснення профілактичних заходів серед представників груп ризику | |||||||||||||||
Частка обстежених та охоплених профілактичним лікуванням (%) | 30 | 40 | 50 | 60 | 60 | Здійснення заходів з виявлення та профілактичного лікування інфекцій, що передаються статевим шляхом, серед представників груп ризику | МОЗ, Мінпраці, Державний департамент України з питань виконання покарань, Держкомнацрелігій, Фонд | 2009-2013 | державний бюджет | 4968,0 | 496,8 | 745,2 | 993,6 | 1242,0 | 1490,4 |
грант Глобального фонду | 21 408,3 | 4286,5 | 5079,3 | 5728,3 | 6314,2 | – | |||||||||
разом | 26 376,3 | 4783,3 | 5824,5 | 6721,9 | 7556,2 | 1490,4 | |||||||||
Частка споживачів ін’єкційних наркотиків, охоплених профілактичними заходами (%) | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | Надання споживачам ін’єкційних наркотиків соціальних послуг із забезпечення стерильними медичними виробами одноразового використання та засобами індивідуального захисту | Мінсім’ямолодьспорт, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації спільно з Фондом, Благодійною організацією та об’єднаннями громадян (за згодою) | 2009-2013 | місцеві бюджети | 26 371,5 | 5252,9 | 5252,9 | 5288,5 | 5288,6 | 5288,6 |
грант Глобального фонду | 159 934,2 | 36 325,8 | 49 112,0 | 50 316,1 | 24 180,3 | – | |||||||||
разом | 186 305,7 | 41 578,7 | 54 364,9 | 55 604,6 | 29 468,9 | 5288,6 | |||||||||
Кількість осіб | 9300 | 12 000 | 14 000 | 15 300 | 20 000 | Розширення сфери застосування методу замісної підтримувальної терапії з метою зменшення ризику ВІЛ-інфікування та формування прихильності до антиретровірусної терапії серед споживачів ін’єкційних наркотиків | МОЗ, Комітет, Благодійна організація | 2009-2013 | державний бюджет | 27 744,1 | 833,4 | 1666,9 | 2500,3 | 3333,7 | 19 409,8 |
грант Глобального фонду | 17 529,5 | 3648,5 | 5186,5 | 5721,0 | 2973,5 | – | |||||||||
разом | 45 273,6 | 4481,9 | 6853,4 | 8221,3 | 6307,2 | 19 409,8 | |||||||||
Кількість команд | – | 80 | 80 | 80 | 80 | Сприяння діяльності мультидисциплінарних вуличних команд соціальної роботи з дітьми та підлітками з груп ризику | Мінсім’ямолодьспорт, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | |||||||
Частка дітей і підлітків з ризикованою поведінкою, охоплених профілактичними заходами (%) | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | Надання послуг з профілактики ВІЛ-інфекції дітям та підліткам з груп ризику | Мінсім’ямолодьспорт, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, Фонд, Благодійна організація | 2009-2013 | грант Глобального фонду | 2999,0 | 1227,5 | 693,6 | 718,6 | 359,3 | |
Частка охоплених профілактичними заходами засуджених та осіб, узятих під варту (%) | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | Надання послуг з профілактики ВІЛ-інфекції засудженим та особам, взятим під варту | Державний департамент України з питань виконання покарань, Фонд | 2009-2013 | державний бюджет | 28 637,5 | 5727,5 | 5727,5 | 5727,5 | 5727,5 | 5727,5 |
грант Глобального фонду | 17 592,3 | 3023,5 | 5075,4 | 6112,8 | 3380,6 | – | |||||||||
разом | 46 229,8 | 8751,0 | 10 802,9 | 11 840,3 | 9108,1 | 5727,5 | |||||||||
Частка охоплених профілактичними заходами осіб, які надають платні сексуальні послуги (%) | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | Надання послуг з профілактики ВІЛ-інфекції особам, які займаються проституцією | МОЗ, Мінсім’ямолодьспорт, Фонд, об’єднання громадян (за згодою) | 2009-2013 | грант Глобального фонду | 47 180,0 | 10 686,9 | 13 923,9 | 15 874,9 | 6694,3 | – |
Частка охоплених профілактичними заходами чоловіків, які мають сексуальні стосунки з чоловіками (%) | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | Надання послуг з профілактики ВІЛ-інфекції чоловікам, які мають сексуальні стосунки з чоловіками | МОЗ, Мінсім’ямолодьспорт, Фонд, Благодійна організація, об’єднання громадян (за згодою) | грант Глобального фонду | 14 822,7 | 3389,6 | 4181,4 | 4903,2 | 2348,5 | – | |
3. Здійснення профілактичних заходів для ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД | |||||||||||||||
Кількість осіб | Забезпечення проведення заходів, спрямованих на запобігання реінфікуванню ВІЛ та профілактику інших соціально небезпечних хвороб серед ВІЛ-інфікованих та їх оточення (“позитивна профілактика”) | МОЗ, Мінсім’ямолодьспорт, Благодійна організація, об’єднання громадян (за згодою) | 2009-2013 | грант Глобального фонду | 2465,5 | 585,0 | 663,0 | 780,0 | 437,5 | – | |||||
Частка випадків передачі ВІЛ-інфекції від матері до дитини (%) | 7 | 6 | 5 | 4 | 2 | Здійснення заходів з профілактики передачі ВІЛ-інфекції від матері до дитини шляхом забезпечення закладів охорони здоров’я: тест-системами для планового обстеження вагітних жінок на ВІЛ-інфекцію; швидкими тестами для обстеження під час пологів жінок, які не пройшли обстеження на допологовому етапі; тест-системами для визначення вірусного навантаження та CD4; антиретровірусними препаратами для профілактики передачі ВІЛ-інфекції від матері до дитини; тест-системами та витратними матеріалами для проведення ранньої діагностики ВІЛ-інфекції у дітей, народжених ВІЛ-інфікованими матерями, методом полімеразної ланцюгової реакції; медичними виробами одноразового використання вітчизняного виробництва; адаптованими молочними сумішами для дітей першого року життя, народжених ВІЛ-інфікованими матерями |
МОЗ | 2009-2013 | державний бюджет | 230 495,9 | 39 766,1 | 42 764,6 | 46 411,3 | 49 391,6 | 52 162,3 |
місцеві бюджети | 100 944,4 | 15 013,4 | 17 623,4 | 20 174,6 | 22 527,0 | 25 606,0 | |||||||||
разом | 331 440,3 | 54 779,5 | 60 388,0 | 66 585,9 | 71 918,6 | 77 768,3 | |||||||||
4. Здійснення заходів специфічної профілактики ВІЛ-інфекції | |||||||||||||||
Частка охоплених тестуванням (%): загальне населення; осіб з груп ризику; військовослужбовців; осіб, які утримуються в установах виконання покарань |
Забезпечення вільного доступу до консультування та безоплатного тестування на ВІЛ-інфекцію різних категорій населення | МОЗ, Міноборони, Державний департамент України з питань виконання покарань, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | державний бюджет | 885,3 | 133,5 | 164,6 | 195,7 | 195,7 | 195,8 | |||||
місцеві бюджети | 90 510,0 | 17 910,0 | 17 910,0 | 17 910,0 | 18 390,0 | 18 390,0 | |||||||||
разом | 91 395,3 | 18 043,5 | 18 074,6 | 18 105,7 | 18 585,7 | 18 585,8 | |||||||||
Частка кроводач, обстежених тест-системами, що пройшли контроль якості (%) | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | Посилення безпеки донорства шляхом проведення тестування донорської крові та її компонентів на ВІЛ-інфекцію з метою запобігання випадкам передачі ВІЛ-інфекції через кров | МОЗ | 2009-2013 | державний бюджет | 76 385,0 | 15 277,0 | 15 277,0 | 15 277,0 | 15 277,0 | 15 277,0 |
Кількість курсів постконтакної профілактики | 800 | 800 | 800 | 800 | 800 | Забезпечення осіб, які мали контакт з біологічними рідинами, пов’язаний з ризиком ВІЛ-інфікування, зокрема медичних та соціальних працівників, засобами профілактики ВІЛ-інфекції та антиретровірусними препаратами | МОЗ, Комітет, Академія медичних наук, Державний департамент України з питань виконання покарань, МВС, Міноборони, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | державний бюджет | 8916,0 | 1783,2 | 1783,2 | 1783,2 | 1783,2 | 1783,2 |
III. Лікувальні заходи | |||||||||||||||
Частка дітей (%) | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | Забезпечення доступу ВІЛ-інфікованих дітей і дорослих до безперервної антиретровірусної терапії шляхом централізованої закупівлі препаратів для АРТ | МОЗ, Комітет, Академія медичних наук України, Благодійна організація | 2009-2013 | державний бюджет | 1 068 425,2 | 96 518,9 | 126 302,6 | 183 400,7 | 262 362,7 | 399 840,3 |
Частка дорослих (%) | 50 | 60 | 70 | 75 | 80 | грант Глобального фонду | 46 837,5 | 6612,0 | 11 642,0 | 17 905,0 | 10 678,5 | – | |||
разом | 1 115 262,7 | 103 130,9 | 137 944,6 | 201 305,7 | 273 041,2 | 399 840,3 | |||||||||
Частка обстежених (%) | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | Забезпечення лабораторного супроводження антиретровірусної терапії та моніторингу перебігу ВІЛ-інфекції у хворих на ВІЛ-інфекцію/СНІД | МОЗ, Комітет, Академія медичних наук України, Благодійна організація | 2009-2013 | державний бюджет | 662 251,9 | 83 148,4 | 99 156,0 | 122 583,3 | 154 214,2 | 203 150,0 |
місцеві бюджети | 4210,8 | 542,3 | 595,8 | 738,4 | 972,4 | 1361,9 | |||||||||
грант Глобального фонду | 7245,0 | 1207,5 | 2012,5 | 2587,5 | 1437,5 | – | |||||||||
разом | 673 707,7 | 84 898,2 | 101 764,3 | 125 909,2 | 156 624,1 | 204 511,9 | |||||||||
Частка осіб, яким надали послуги з лікування (%) | 50 | 60 | 70 | 75 | 80 | Забезпечення профілактики, діагностики та лікування опортуністичних інфекцій, супутніх захворювань та побічної дії антиретровірусних препаратів у ВІЛ-інфікованих | МОЗ, Академія медичних наук, Благодійна організація, Фонд | 2009-2013 | державний бюджет | 470 904,6 | 41 523,9 | 81 128,2 | 74 791,4 | 121 910,2 | 151 550,9 |
грант Глобального фонду | 3939,5 | 877,5 | 1080,0 | 1286,5 | 695,5 | – | |||||||||
разом | 474 844,1 | 42 401,4 | 82 208,2 | 76 077,9 | 122 605,7 | 151 550,9 | |||||||||
Забезпечення діагностики туберкульозу у ВІЛ-інфікованих | МОЗ, Благодійна організація | 2009-2013 | |||||||||||||
Забезпечення проведення підтверджувальних досліджень при виявленні антитіл до збудника ВІЛ-інфекції | МОЗ | 2009-2013 | державний бюджет | 26 246,2 | 4382,2 | 4832,4 | 5322,2 | 5854,7 | 5854,7 | ||||||
Кількість осіб, яким надано послуги з лікування | Забезпечення проведення лабораторного супроводження антиретровірусної терапії, замісної підтримувальної терапії, профілактики, діагностики та лікування опортуністичних інфекцій ВІЛ-інфікованим і хворим на СНІД, які перебувають в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах | Державний департамент України з питань виконання покарань, Благодійна організація | 2009-2013 | державний бюджет | 104 798,4 | 17 781,3 | 20 809,3 | 21 616,0 | 21 766,6 | 22 825,2 | |||||
грант Глобального фонду | 6382,5 | 1167,0 | 1791,0 | 2238,0 | 1186,5 | – | |||||||||
разом | 111 180,9 | 18 948,3 | 22 600,3 | 23 854,0 | 22 953,1 | 22 825,2 | |||||||||
Запровадження системи моніторингу лікування ВІЛ-інфекції | МОЗ | 2009-2013 | |||||||||||||
Кількість досліджень | 200 | 290 | 400 | 550 | 700 | Створення системи лабораторного моніторингу резистентності ВІЛ до антиретровірусних препаратів | МОЗ, Благодійна організація | 2009-2013 | державний бюджет | 53 295,0 | 4138,1 | 6071,2 | 7655,3 | 11 310,1 | 24 120,3 |
грант Глобального фонду | 1735,1 | 672,0 | 676,6 | 343,0 | 43,5 | – | |||||||||
разом | 55 030,1 | 4810,1 | 6747,8 | 7998,3 | 11 353,6 | 24 120,0 | |||||||||
Кількість центрів інтегрованих послуг | Впровадження моделі надання інтегрованих послуг з лікування ВІЛ-інфекції/СНІДу та туберкульозу споживачам ін’єкційних наркотиків | МОЗ, Мінсім’ямолодьспорт, Фонд, Благодійна організація | 2009-2013 | грант Глобального фонду | 10 705,5 | 3057,0 | 3230,0 | 2945,0 | 1473,5 | – | |||||
IV. Заходи з догляду та підтримки | |||||||||||||||
Кількість хоспісних ліжок | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | Прискорення темпів впровадження паліативної і хоспісної допомоги із забезпеченням засобів знеболення шляхом застосування наркотичних анальгетиків хворим на СНІД | МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, Благодійна організація | 2009-2013 | грант Глобального фонду | 5532,5 | 1250,0 | 2007,5 | 1517,5 | 757,5 | – |
Частка ВІЛ-інфікованих осіб, охоплених послугами (%) | Забезпечення надання соціальнопсихологічної підтримки і догляду ВІЛ-інфікованим та хворим на СНІД дорослим і дітям та членам їхніх сімей шляхом удосконалення діяльності спеціалізованих служб та закладів для надання соціальних послуг | МОЗ, Благодійна організація, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації | 2009-2013 | грант Глобального фонду | 50 614,1 | 12 205,0 | 15 914,1 | 14 852,5 | 7642,5 | – | |||||
Кількість дітей (осіб) | Забезпечення соціального супроводу ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дітей, народжених від ВІЛ-інфікованих матерів | Мінсім’ямолодьспорт, МОЗ, Благодійна організація | 2009-2013 | грант Глобального фонду | 13 691,0 | 2996,0 | 4139,5 | 4344,0 | 2211,5 | – |
Вся інформація про лікарські засоби та їх застосування представлена для ознайомлення і не може вважатися настановою для самостійної діагностики та лікування. Інформація призначена виключно для медичних та фармацевтичних працівників.