Законодательство Звіт про результати проведення громадського обговорення проекту наказу МОЗ України “Про внесення змін до наказу МОЗ від 02.02.2011 №49”
26/12/2011
З метою забезпечення вивчення та врахування думки громадськості, дотримання вимог абзацу другого пункту 12 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996, з 27 липня 2011 року по сьогоднішній день на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України розміщений проект наказу МОЗ України “Про внесення змін до наказу МОЗ від 02.02.2011 №49”.
Метою проекту наказу МОЗ України є забезпечення гарантії високої якості надання медичної допомоги, ефективності контролю за провадженням цих видів господарської діяльності. Запропонований Наказ забезпечує створення більш впорядкованого нормативного середовища, заповнює прогалини в сфері державного регулювання господарської діяльності з надання медичної допомоги, сприятиме впорядкуванню нормативного регулювання ведення господарської діяльності з медичної практики фізичними особами – підприємцями та юридичними особами.
В обговоренні проекту наказу МОЗ України “Про внесення змін до наказу МОЗ від 02.02.2011 №49” взяв участь один суб’єкт – Всеукраїнська громадська організація “Асоціація правників України”, яким відзначено, що опрацювання зазначеного проекту наказу покращать провадження господарської діяльності з медичної практики, проте важливо підкреслити про необхідність в їхньому доопрацюванні, конкретизації та доповнень до деяких положень.
Текст проекту |
Пропозиції та зауваження |
Враховано / не враховано (обґрунтування) |
|
Запропоновано у п. 4.2. Ліцензійних умов вилучити слова “У разі надання платних послуг ліцензіат зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи, надання платної послуги” |
Не враховано оскільки розрахунковий документ є підтвердженням надання медичної допомоги чи послуги. Крім того зазначена вимога передбачена Законом України “Про захист прав споживачів” |
п. 2.4. Юридична особа, що створила заклад охорони здоров’я відповідно до Переліку закладів охорони здоров’я, затвердженого наказом МОЗ від 28.10.2002 № 385, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.11.2002 за № 892/7180, повинна: призначати керівником закладу охорони здоров’я, лікаря, який має сертифікат лікаря-спеціаліста за спеціальність “Організація та управління охороною здоров’я” та за умови стажу роботи на посаді керівника понад 5 років посвідчення про присвоєння кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності; |
Розширити коло осіб, які можуть бути прийняті на посаду керівника закладу охорони здоров’я. Уточнення вимоги щодо стажу роботи головного лікаря. |
Враховано частково. Особи, які можуть бути прийняті на посаду керівника закладу охорони здоров’я передбачено наказом МОЗ України від 29.03.2002 № 117 “Про впровадження випуску Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 “Охорона здоров’я” |
|
Роз’яснення щодо кількісного складу найманих працівників для юридичних осіб приватної форми власності (однопрофільних та багатопрофільних медичних установ). |
Дане питання залишається на обговоренні оскільки дія наказу МОЗ України від 23.02.2000 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров’я” поширюється на державні та комунальні заклади охорони здоров’я. |
|
Уточнення щодо кількості найманих лікарів фізичною особою – підприємцем та за якими спеціальностями |
Не враховано, оскільки п. 2.5. Ліцензійних умов, в якому зазначалось, що фізична особа – підприємець має право наймати на роботу лікарів з вищою медичною освітою та молодших спеціалістів з медичною освітою згідно із законодавством, вилучений. |
|
Зобов’язати медичних працівників страхувати професійні ризики на випадок вчинення ятрогенії чи так званої “медичної помилки” |
Не враховано, тому що відсутній законодавчий та нормативно-правовий документ, який передбачав даний вид страхування |
п. 2.2. Ліцензіат повинен розмістити за місцем провадження діяльності достовірну інформацію в доступному для споживача місці: вивіску із зазначенням найменування суб’єкта господарювання відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію; фотокопію ліцензії та копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців; акредитаційний сертифікат закладу охорони здоров’я (за умови функціонування більше двох років); свідоцтво про атестацію лабораторії закладу охорони здоров’я за наявності її у структурі закладу; режим роботи ліцензіата; відомості про керівництво (прізвище, ім’я, по батькові керівника, його заступників) та лікарів ліцензіата (прізвища, імена, по батькові, посади, категорії); книгу відгуків та пропозицій громадян; перелік лікарських спеціальностей та спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою за якими провадиться медична практика. |
Необхідно чітко прописати вимоги до оформлення та вичерпний перелік документів, які мають міститися в “Куточку пацієнта” |
Не враховано тому що вимоги до оформлення куточку споживача є довільною крім того перелік документів, які зобов’язаний ліцензіат розмістити на видному для споживача місці перерахований п. 2.2. Ліцензійних умов. |
|
доповнити п. 1.5. Ліцензійних умов інформацією щодо необхідних до подачі у МОЗ документів та інформації про сплату державного мита для наступних частин пункту: “У разі наявності у заявника філій, інших відокремлених підрозділів, які провадитимуть господарську діяльність на підставі отриманої ліцензії, у заяві зазначається їх місцезнаходження…” – зобов’язати ліцензіата подавати пакет документів і на наявну філію, а також зазначити, що у разі отримання позитивного рішення про видачу ліцензії, ліцензіат повинен надати документи, що засвідчують сплату державного мита за видачу ліцензії; – додати, що за отримання копії ліцензії сплачується державне мито; “У разі виникнення підстав для переоформлення ліцензії ліцензіат зобов’язаний протягом десяти робочих днів подати органу ліцензування заяву про переоформлення ліцензії за формою, наведено в додатку 5, разом з ліцензією, що підлягає переоформленню, та відповідними документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни” – додати, що за переоформлення ліцензії сплачується державне мито; |
Не враховано, оскільки зазначені пропозиції передбачені Законом України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” |
Заступник директора Департаменту –
начальник Управління контролю якості медичних послуг
Департаменту контролю якості медичних послуг,
регуляторної політики та санітарно-епідемічного благополуччя |
О.В.Худошина |
|
Поділіться цим з друзями!