Законодательство

Звіт про результати проведення громадського обговорення проекту наказу МОЗ України “Про внесення змін до наказу МОЗ від 02.02.2011 №49”

26/12/2011

З метою забезпечення вивчення та врахування думки громадськості, дотримання вимог абзацу другого пункту 12 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996, з 27 липня 2011 року по сьогоднішній день на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України розміщений проект наказу МОЗ України “Про внесення змін до наказу МОЗ від 02.02.2011 №49”.

Метою проекту наказу МОЗ України є забезпечення гарантії високої якості надання медичної допомоги, ефективності контролю за провадженням цих видів господарської діяльності. Запропонований Наказ забезпечує створення більш впорядкованого нормативного середовища, заповнює прогалини в сфері державного регулювання господарської діяльності з надання медичної допомоги, сприятиме впорядкуванню нормативного регулювання ведення господарської діяльності з медичної практики фізичними особами – підприємцями та юридичними особами.

В обговоренні проекту наказу МОЗ України “Про внесення змін до наказу МОЗ від 02.02.2011 №49” взяв участь один суб’єкт – Всеукраїнська громадська організація “Асоціація правників України”, яким відзначено, що опрацювання зазначеного проекту наказу покращать провадження господарської діяльності з медичної практики, проте важливо підкреслити про необхідність в їхньому доопрацюванні, конкретизації та доповнень до деяких положень.

Текст проекту Пропозиції та зауваження Враховано / не враховано (обґрунтування)
Запропоновано у п. 4.2. Ліцензійних умов вилучити слова “У разі надання платних послуг ліцензіат зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи, надання платної послуги” Не враховано оскільки розрахунковий документ є підтвердженням надання медичної допомоги чи послуги. Крім того зазначена вимога передбачена Законом України “Про захист прав споживачів”
п. 2.4. Юридична особа, що створила заклад охорони здоров’я відповідно до Переліку закладів охорони здоров’я, затвердженого наказом МОЗ від 28.10.2002 № 385, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.11.2002 за № 892/7180, повинна: призначати керівником закладу охорони здоров’я, лікаря, який має сертифікат лікаря-спеціаліста за спеціальність “Організація та управління охороною здоров’я” та за умови стажу роботи на посаді керівника понад 5 років посвідчення про присвоєння кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності; Розширити коло осіб, які можуть бути прийняті на посаду керівника закладу охорони здоров’я. Уточнення вимоги щодо стажу роботи головного лікаря. Враховано частково. Особи, які можуть бути прийняті на посаду керівника закладу охорони здоров’я передбачено наказом МОЗ України від 29.03.2002 № 117 “Про впровадження випуску Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 “Охорона здоров’я”
Роз’яснення щодо кількісного складу найманих працівників для юридичних осіб приватної форми власності (однопрофільних та багатопрофільних медичних установ). Дане питання залишається на обговоренні оскільки дія наказу МОЗ України від 23.02.2000 № 33 “Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров’я” поширюється на державні та комунальні заклади охорони здоров’я.
Уточнення щодо кількості найманих лікарів фізичною особою – підприємцем та за якими спеціальностями Не враховано, оскільки п. 2.5. Ліцензійних умов, в якому зазначалось, що фізична особа – підприємець має право наймати на роботу лікарів з вищою медичною освітою та молодших спеціалістів з медичною освітою згідно із законодавством, вилучений.
Зобов’язати медичних працівників страхувати професійні ризики на випадок вчинення ятрогенії чи так званої “медичної помилки” Не враховано, тому що відсутній законодавчий та нормативно-правовий документ, який передбачав даний вид страхування
п. 2.2. Ліцензіат повинен розмістити за місцем провадження діяльності достовірну інформацію в доступному для споживача місці: вивіску із зазначенням найменування суб’єкта господарювання відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію; фотокопію ліцензії та копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців; акредитаційний сертифікат закладу охорони здоров’я (за умови функціонування більше двох років); свідоцтво про атестацію лабораторії закладу охорони здоров’я за наявності її у структурі закладу; режим роботи ліцензіата; відомості про керівництво (прізвище, ім’я, по батькові керівника, його заступників) та лікарів ліцензіата (прізвища, імена, по батькові, посади, категорії); книгу відгуків та пропозицій громадян; перелік лікарських спеціальностей та спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою за якими провадиться медична практика. Необхідно чітко прописати вимоги до оформлення та вичерпний перелік документів, які мають міститися в “Куточку пацієнта” Не враховано тому що вимоги до оформлення куточку споживача є довільною крім того перелік документів, які зобов’язаний ліцензіат розмістити на видному для споживача місці перерахований п. 2.2. Ліцензійних умов.
доповнити п. 1.5. Ліцензійних умов інформацією щодо необхідних до подачі у МОЗ документів та інформації про сплату державного мита для наступних частин пункту: “У разі наявності у заявника філій, інших відокремлених підрозділів, які провадитимуть господарську діяльність на підставі отриманої ліцензії, у заяві зазначається їх місцезнаходження…” – зобов’язати ліцензіата подавати пакет документів і на наявну філію, а також зазначити, що у разі отримання позитивного рішення про видачу ліцензії, ліцензіат повинен надати документи, що засвідчують сплату державного мита за видачу ліцензії; – додати, що за отримання копії ліцензії сплачується державне мито; “У разі виникнення підстав для переоформлення ліцензії ліцензіат зобов’язаний протягом десяти робочих днів подати органу ліцензування заяву про переоформлення ліцензії за формою, наведено в додатку 5, разом з ліцензією, що підлягає переоформленню, та відповідними документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни” – додати, що за переоформлення ліцензії сплачується державне мито; Не враховано, оскільки зазначені пропозиції передбачені Законом України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”
Заступник директора Департаменту –
начальник Управління контролю якості медичних послуг
Департаменту контролю якості медичних послуг,
регуляторної політики та санітарно-епідемічного благополуччя
О.В.Худошина

 

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ