ПрактикаСтатті

Професія — допомагати

08/11/2011

Результати опитування, проведеного в січні 2011 р. Інститутом Горшеніна, свідчать про те, що третина українців постійно користується ліками. Зокрема, 35,4% респондентів на питання про частоту придбання лікарських препаратів відповіли, що фактично «живуть на ліках». 27,6% опитаних сказали, що купують медикаменти час від часу, 21,8% — роблять це часто і лише 9,8% — майже ніколи не користуються лікарськими засобами

Усе для зручності відвідувачів

Мережа аптек групи компаній «ВК» (торгова марка «Фармація») представлена на фармацевтичному ринку Харкова більше 10 років. У багатьох районах міста можна побачити просторі, світлі й затишні, впізнавані за елегантним стилем аптеки. У дизайні інтер’єру переважають відтінки зеленого кольору, який символізує здоров’я, любов і мир. За освітленими логотипами аптеки компанії «ВК» легко знайти вночі, адже багато з них працюють у цілодобовому режимі. Для зручності відвідувачів аптечні заклади розташовані не лише в місцях великих транспортних розв’язок, але й у віддалених спальних мікрорайонах.

Структура мережі складається з 18 аптечних підрозділів — це великі роздрібні аптеки з торговими залами понад 200 м2, у спальних районах розташовані менші за площею аптеки під торговою маркою «Аптека вашого району», є також аптечні пункти у стаціонарних і поліклінічних відділеннях лікувально-профілактичних закладів. Середня прохідність клієнтів великих аптек на день — близько 1400 осіб, з них 1000 здійснюють покупки.

Торгові зали аптек (деякі із трьома входами/виходами) обладнані всім необхідним для комфорту покупців: м’якими куточками, кондиціонерами, інформаційними стендами, прикрашені живими рослинами, що, безумовно, створює атмосферу довіри і лояльності. Біля кас є написи українською і англійською мовами, адже Харків активно готується до Євро-2012.

— Якість лежить в основі всіх бізнес-процесів, які здійснюються на нашому підприємстві, — наголошує директор мережі аптек групи компаній «ВК» Людмила Сєдакова. — Це стосується і якості лікарських засобів, і фармацевтичної опіки, і сервісного обслуговування, і постпродажного супровіду відвідувачів.

За допомогою сучасного call-центра відвідувач, економлячи час і гроші, має змогу отримати консультацію досвідчених провізорів, дізнатися про наявність медикаментів та інших товарів, зарезервувати необхідні ліки в найближчій аптеці, отримати 10% знижку при замовленні лікарських засобів з доставкою додому або у стаціонарне відділення лікарні.

У торгових залах мережі можна безкоштовно виміряти артеріальний тиск і отримати кваліфікаційну пораду спеціаліста щодо оптимального вибору і використання тонометрів провідних виробників з Японії та Європи.

В одній з аптек розпочав роботу масажний кабінет. Кваліфікований спеціаліст приймає хворих упродовж дня за направленням лікаря.

Зона вільна від підробок

В мережі аптек групи компаній «ВК» реалізуються тільки зареєстровані в Україні лікарські препарати вітчизняного та імпортного виробництва. Компанія працює під гаслом «Вірність якості», тому якісні, безпечні та ефективні ліки й вироби медичного призначення доставляються винятково тими дистриб’юторами, які зарекомендували себе як постачальники, що не продають фальсифікований товар. Фармацевтична і медична продукція супроводжується сертифікатами якості, що унеможливлює потрапляння до споживача підробок і сприяє їх швидшому одужанню.

Окрім того, уповноважена особа та ще троє кваліфікованих провізорів здійснюють жорсткий візуальний контроль усієї вхідної продукції, тісно співпрацюючи з Харківською територіальною держлікінспекцією.

Відповідальність — за провізором

При широко розповсюдженому самолікуванні населення величезна відповідальність лягає насамперед на провізорів, які працюють за першим столом. Тому залученню професійних кадрів до мережі «Фармація» надається велике значення. Насамперед варто відзначити, що кістяк колективу — досвідчені фахівці «старої школи», які працювали в державних і комунальних аптеках ще до зміни форми власності. Керівництво фірми цінує їхній величезний практичний досвід, знання, відповідальне ставлення до роботи і доброзичливе ставлення до людей, тобто все те, завдяки чому й сформувався корпоративний дух компанії, якому повинні відповідати і нові працівники. Висококваліфіковані спеціалісти, представники однієї з найгуманніших професій, мусять розуміти, що їх місію — допомагати людям. Недаремно першим гаслом компанії були слова: «Ми завжди поряд із вами».

Провізори і фармацевти щонайменше раз на місяць відвідують фармакологічні тренінги за темами по нозології, які для них проводять викладачі Харківського фармацевтичного університету. Мета занять — ознайомлення із препаратами-аналогами різних фармацевтичних фірм, щоб якісно обслуговувати клієнтів із різними фінансовими можливостями. На психологічних тренінгах персонал навчається тонкощам спілкування з людьми. Обов’язковою для спеціалістів є внутрішня атестація на отримання категорії.

— Перед першостільниками ми не ставимо задачу продавати все більше і більше, — підкреслює Людмила Сєдакова. — Їхнє завдання — повноправна і повноцінна участь у лікувальному процесі та доведення його до логічного кінця, тобто одужання хворого. Наш персонал має чітку вказівку: серцево-судинні препарати, антибіотики, лікарські засоби, що перебувають на предметно-кількісному обліку, без рецепта лікаря або запису в медичній картці хворого не відпускати. Для уточнення спірних моментів аптекар телефонує до лікаря. Коли ж складність ситуації очевидна, провізор пропонує відвідувачу записатися на прийом до відповідного спеціаліста у дружньому до нас діагностично-лікувальному медичному центрі «Здоров’я». Зазвичай хворий повертається в аптеку мережі «ВК», але вже з рецептурним призначенням лікаря.

Раніше за відповідною ліцензією протягом майже 10 років ми практикували прийом лікаря-терапевта у приміщенні аптеки. Тепер медичну консультацію вважаємо недостатньою, адже набагато ефективніше відвідати спеціаліста, який опирається на потужну лабораторно-діагностичну базу.

Широкий асортимент + диференційовані ціни

Великий потік харків’ян в аптеки групи компаній «ВК» зумовлений широким асортиментом товару, диференційованими цінами і додатковими медичними послугами. Наприклад, у великих аптеках компанії серед 8 тисяч найменувань продукції 60% становлять лікарські засоби, 40% — товари медпризначення і парафармації, що користуються стабільно високим попитом. За необхідності провізори під індивідуальне замовлення клієнтів запропонують будь-які зареєстровані лікарські засоби і медичні товари, які рідко зустрічаються в аптеках. Аптечна мережа регулярно бере участь в акціях від вітчизняних і зарубіжних виробників життєво важливих препаратів, задіяних при лікуванні серцево-судинної системи й інших розповсюджених захворювань, які спрямовані на покращення забезпечення всіх прошарків населення доступними медикаментами.

Відділи аптек мережі пропонують усе, що необхідно для майбутніх мам і малюків з моменту народження. Кваліфіковані провізори зорієнтують молодих батьків в асортименті дитячого харчування, предметів догляду за немовлятами, дитячих косметичних засобів, підгузників різних виробників, ваг, ванночок, іграшок. Вибагливі мами і татусі можуть замовити товар за спеціальними каталогами.

Окремі вітрини в торгових залах виділено під товари медичного призначення, серед них є пояси і корсети для підтримання постави, післяопераційні бандажі, еластичні пов’язки на гомілковостопні суглоби і зап’ястки.

У відділі оптики модниці і модники із задоволенням доповнять свій образ сучасними оправами найпопулярніших торгових марок. Одночасно можна придбати засоби догляду за лінзами, окулярами, медичні препарати офтальмологічної групи, хірургічні інструменти, які використовуються при операціях на очах.

Великі аптеки мережі за своєю суттю є справжніми фармамаркетами, але за формою — ні. Свого часу випробувавши цей формат, керівництво компанії вирішило від нього відмовитися, головним чином тому, що при вільному доступі порушується принцип фармацевтичної опіки, а в багатьох випадках взагалі відсутня кваліфікована консультація провізора.

До формування цін на лікарські засоби компанія підходить диференційовано. На ринку Харкова вона не позиціонує себе як мережу низьких цін. В аптеках пропонується соціальна група препаратів, на яку ставиться мінімальна націнка, є дороговартісні медикаменти світових виробників і дешевші вітчизняні аналоги.

Постійні відвідувачі мережі користуються перевагами накопичувальної дисконтної системи знижок як на медикаменти, так і на товари інших груп. Платити за придбані ліки і товари парафармації можна за допомогою банківських карток з урахуванням діючих додаткових знижок. Також існує можливість медикаментозного обслуговування через страхові компанії.

Людей пенсійного віку, безумовно, тішить щоденна система знижок до 10%, яка діє в ранкові години. Разом із тим відвідувачам із хронічними захворюваннями пропонуються знижки на певні групи медикаментів: кардологічну, шлункову, онкологічну.

Напередодні свят мережа аптек групи компаній «ВК» не залишає без уваги своїх постійних відвідувачів, презентуючи їм сувеніри і подарунки. Вкладаючи в ці приємні дрібнички частинку душі, трошки дива і радості, аптекарі впевнені, що дарують найцінніше — хороший настрій і міцне здоров’я. У такі дні нерідко відбуваються сезонні та святкові акції, наприклад, «Обережно, грип» — на противірусні і протизастудні препарати, «Стоп, алергія» — на протиалергічні. Акційні лікарські засоби відпускаються з відчутними фіксованими знижками.

Модне місце

Вимогливі харків’янки, які прагнуть мати гарний вигляд, у мережі аптек «Фармація» завжди матимуть широкий вибір лікувальної та декоративної косметики від провідних світових виробників — LIERAC, A-Derma, LIRENE, GUAM, PHYTO, AVENE, VICHY, KLORANE, BIODERMA, WELEDA, GALENIC ELANCYL та ін. Особливо популярна продукція середнього цінового рівня і високої якості, а знаючі провізори-консультанти грамотно порадять, як зробити правильний вибір, допоможуть підібрати подарункові набори для рідних і друзів.

У мережі «Фармація» разом із лікарями-дерматологами активно розвивається новий напрямок фармацевтичної косметології — догляд за волоссям. Засоби цієї групи популярні серед усіх вікових категорій населення. Лікування проблемного волосся відбувається комплексно, з урахуванням медикаментозних засобів і вітамінних препаратів.

Для прихильників білосніжної посмішки на аптечних вітринах розміщено багато зубних паст відомих виробників, які мають профілактичні і лікувальні властивості, а також зубних щіток, засобів для полоскання порожнини рота, зубних ниток.

Лариса Дедишина

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ