Від щирого серця: вибираємо подарунки до свят!
Найцінніший той подарунок, який приносить дорога людина.
Овідій «Героїди»
Напередодні Нового року прийнято вітати колег, клієнтів, партнерів. В часи кризи, коли всі економлять, увага до людини набуває особливого значення. Як правильно вибрати подарунок?
Сила звички?
На жаль, традиція робити подарунки до свят часто перетворюється на рутинний процес, який не приносить ні задоволення, ні користі. Але подарунок — це вияв поваги. В такий спосіб ми можемо підвищити лояльність і зміцнити партнерство, висловити вдячність і транслювати цінності та ідеї власної компанії. Особливого значення вони набувають у часи кризи і нестабільності. Карантинні заходи цього року сприяли переходу до роботи в режимі онлайн у багатьох сферах. Подарунок — це «живий дотик», що допоможе надолужити нестачу особистого спілкування.
Перед тим як купувати і дарувати презенти, потрібно усвідомити, кому вони призначені. Подарунки партнерам — це найчастіше вияв подяки. Співробітникам — спосіб підвищити їхню мотивацію та лояльність до компанії. Клієнтам — це маркетинговий інструмент, який допомагає підтримувати власний бренд, інформувати про нові послуги, товар або навіть вибачитись за непорозуміння чи помилки в роботі, що стались.
Подарунок з підтекстом
На сьогодні кращим подарунком є такий, що людина може використовувати в повсякденному житті. Взагалі ним може стати будь-який предмет. Важливо тільки правильно його представити правдивою чи вигаданою легендою, цікавим фактом, гумористичною оповідкою або незвичним оформленням.
Намагайтесь мислити нешаблонно, порушуйте правила. Наприклад, замість традиційного шампанського подаруйте на новий рік йогурт, супроводжуючи його тостом «За здоров’я у новому році!». Важливо «зловити хвилю». Під час карантину актуальними є засоби індивідуального захисту. Об’єднуйте здавалося б несумісні предмети. Наприклад, традиційні маски, рукавички, санітайзери, які також можна зробити особливими, поєднайте у одному наборі з новорічною маскою, захисним кремом, парасолькою або льодоступами. До речі, якщо ви даруєте не один предмет, а декілька, існує більша ймовірність, що подарунок буде корисним. Одним предметом складніше «потрапити в ціль».
Надавайте новий зміст речам. Напишіть на коробці: «Ми проти вирубки лісів! Чи можна зустрічати Новий рік без ялинки?». А всередині розташуйте ялинку в горщику і супроводіть надписом «Наряджай живу ялинку, а навесні висаджуй її біля дому! Долучайся до екологічного проєкту «Озеленення України».
І пам’ятайте, навіть якщо ви закупаєте однакові корпоративні подарунки, додайте якусь родзинку до кожного — всім приємно усвідомлювати свою цінність! Персоналізований подарунок багато говорить про дарувальника і впливає на враження одержувача. Він встановлює зв’язок і розвиває відносини. Але персоналізація не означає, що ви повинні дізнатись симпатії одержувача, достатньо лише трохи «особистого дотику», яким можуть стати написані власноруч кілька слів на листівці. Дуже важливо, щоб одержувач бачив власне ім’я, яке може бути виведено, наприклад, на дизайнерській бирці.
В упаковці чи без?
Логотип на подарунку може мати протилежний ефект від того, чого ви прагнули досягти. Вважається несмаком брендування цінних речей. Таке саме правило стосується щоденників, гаджетів, предметів особистого користування, а також подарунків для дому чи інтер’єру. Краще наносити логотип на упаковку, яку можна зробити у корпоративних кольорах.
Але не обов’язково подарунок чи упаковка повинні повторювати фірмовий стиль. Часто використовують кольори прийдешнього нового року за китайським календарем (2021 — рік Білого Металевого Бика) або «колір року» від Pantone. Інститут кольору визначає 2021 часом Illuminating і Ultimate Gray. Жовтий відтінок уособлює енергію, зігріває і вважається оптимістичним, а сірий — свідчить про практичність і твердість. Тож простір широкий. Загальною вимогою є тільки одне: хочете підкреслити статус компанії — використовуйте стримане оформлення з елементами золота, срібла, сірого, коричневого або чорного кольору.
Читайте також: Як «ввімкнути» святковий настрій
Яка упаковка краща? Готових рецептів немає. Не треба зосереджуватись тільки на звичайних пакетах чи коробках. Упаковку можна зшити з паперу чи тканини, сплести з лози чи зв’язати макраме. Пам’ятайте, очікування, коли людина розпаковує подарунок, додає йому вартості. Тож перетворіть цей процес на захоплюючу гру. Незвичайна форма упаковки, гарний дизайн, діалогові фрази додадуть одержувачу приємних емоцій.
Ідеї для подарунків:
- Подарунки для здорового способу життя: фітнес-браслети, пляшки для води, сертифікат на сеанс медитації
- Подаруйте нові знання: урок малювання, вокалу чи танцю, кулінарний майстер-клас
- Подаруйте враження: квиток у театр або на концерт, мистецький вернісаж абопси
книжковий ярмарок, незвичну екскурсію - Подаруйте місцевий колорит: фермерські продукти, товари ремісників
Наталія Малішевська
“Фармацевт Практик” #12′ 2020