Новини

Актуальна потреба: фортифікація продуктів харчування

Новини

Актуальна потреба: фортифікація продуктів харчування

24/11/2017

Нестача вітамінів та мікроелементів у продуктах харчування — глобальна проблема людства (страждає близько 30% людей). Для подолання цієї проблеми більш ніж у 75 країнах світу діють програми обов’язкового збагачення мікроелементами борошна, у понад 30 країнах — олії.

В Україні понад 80% населення відчувають нестачу вітаміну D і мають загрозу для здоров’я у зв’язку з дефіцитом інших елементів. З цією проблемою допоможе боротися промисловий бізнес у співпраці з державою – через фортифікацію продуктів харчування вітамінами та мікроелементами ще під час виробництва

Кожні 3 секунди у світі в наслідок остеопорозу стається перелам кістки та ціла низка інших проблем, пов’язаних з нестачею в організмі людей вітамінів і мікроелементів. Загалом понад 2 млрд людей стикаються з цією проблемою.Згідно з висновками ВООЗ, дефіцит вітаміну А серед дітей дошкільного віку складає 24%; 27% дітей цієї групи та 23% жінок репродуктивного віку страждають на анемію, викликану дефіцитом заліза.

За даними Інституту геронтології ім. Д.Ф.Чеботарьова НАМН України, гіповітаміноз D стосується понад 80% українців, що несе потенційні ризики для здоров’я кісткової тканини та серцево-судинної системи.

— Раціон українців не є досконалим, — говорить Олег Швець, Президент Асоціації дієтологів України. — Люди споживають багато продуктів, що піддаються технологічній обробці, з великою кількістю доданого цукру, солі. В нас дуже прикра ситуація з йодуванням солі — лише дві країни у Європі не мають обов’язкового йодування солі, і ми серед них. За даними опитування, лише 17% домогосподарств в Україні використовують йодовану сіль, тоді як показник має бути 90%. Понад 30 тисяч дітей щороку народжуються в Україні із передумовами для затримки розумового розвитку через йододефіцит.

Світова практика доводить — до вирішення цих проблем може долучитися бізнес через збагачення продуктів харчування на виробництві. Саме тому обговорення нагальної теми фортифікації продуктів харчування ініціювала Європейська Бізнес Асоціація в межах дискусії за участі представників бізнесу та уряду. Її партнером виступив німецький концерн BASF — один зі світових лідерів у галузі фортифікації продуктів харчування.

Фортифікація продуктів харчування — це практика збільшення вмісту вітамінів та мікроелементів у продуктах харчування для покращення поживних якостей їжі та позитивного ефекту для здоров’я людей. Виробники харчових продуктів додають обрані мікронутрієнти (такі як вітамін А, D, залізо, йод, цинк тощо) до багатьох продуктів — перш за все таких як, олійно-жирові, молочні продукти, борошно, цукор, сіль.

Фортифікація продуктів харчування актуальна як для країн, що розвиваються, так і розвинених країн. Наразі йодована сіль застосовується у більшості країн світу у відповідності до державного регулювання. У ЄС та США існує практика збагачення маргарину вітаміном А, молока – вітаміном D. До різних продуктів додають також вітамін Е, фолієву й омега-3 кислоти. А збагачення залізом харчування для немовлят у низці країн допомогло істотно знизити ризик виникнення анемії у цій віковій групі.

— Є різні підходи до подолання дефіциту мікронутрієнтів:  популяризація споживання овочів та здорового способу життя; вживання харчових добавок і вітамінів у таблетках; фортифікація, коли люди отримують вітаміни та мікроелементи просто з їжею без додаткових зусиль. — говорить Aндреас Блютнер, директор зі збагачення харчових продуктів і партнерства BASF. — Усі три способи мають діяти разом, тому фортифікація вже набула значного поширення у світі.

Заради позитивного ефекту, вітаміни й мікроелементи додаються у продукти, що часто вживаються великою кількістю населення. Тож фортифікація є ефективною тому, що вона робить часто вживані продукти більш поживними, не вимагаючи змін споживацької поведінки людей та їхніх звичок.

Джерело: прес-офіс BASF

https://rx.ua
ПЕРЕДПЛАТА
КУПИТИ КНИГИ